Το σωστό ζέσταμα είναι το Α και το Ω για τη γυμναστική. Αυτό το γνωρίζεις. Βέβαια κυκλοφορούν πολλοί μύθοι γύρω από τις διατάσεις μερικούς από τους οποίους προσπαθήσαμε να διαλύσουμε εδώ. Ωστόσο, υπάρχουν πράγματα που σίγουρα δεν ήξερες για την προθέρμανση που θα βρεις πολύ χρήσιμα στις μελλοντικές σου προπονήσεις.

Ενδείκνυνται καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας

Οι περισσότεροι έχουμε συνδυάσει το ζέσταμα με τη γυμναστική μας ρουτίνα. Ωστόσο, έρευνες λένε ότι η καλύτερη απάντηση στην καθιστική ζωή που κάνουμε θα ήταν μερικές διατάσεις και τεντώματα μέσα στη μέρα. Μια τέτοια συνήθεια θα βελτίωνε τη στάση του σώματος σου, θα βοηθούσε τους μύες σου να χαλαρώνουν και θα προλάμβανε τραυματισμούς.

Η στοχευμένη προετοιμασία είναι το παν

Σιγουρέψου ότι εστιάζεις εξίσου και στις δύο πλευρές του σώματός σου (αριστερή-δεξιά) όταν κάνεις διατάσεις. Επίσης, κάνε την κατάλληλη προθέρμανση για το άθλημα που ετοιμάζεσαι να κάνεις. Για παράδειγμα, αν προετοιμάζεσαι για αγώνα μπάσκετ, μπορείς να κάνεις άλματα και push-ups ή να γυμνάσεις τον κορμό και τους ώμους.

Η δυναμική προθέρμανση είναι καλύτερη

Έρευνες έχουν δείξει ότι για να αποφύγεις τη μείωση στη δύναμη και την απόδοση κατά τη διάρκεια της άθλησης, θα πρέπει να κάνεις πιο δυναμικό ζέσταμα. Αυτό περιλαμβάνει κίνηση σε συνδυασμό με την προθέρμανση.