Η γαστρεντερίτιδα ή η στομαχική γρίπη μπορεί να προκληθεί από πολλά πράγματα. Πιο συχνά προκαλείται από κάποιο είδος ιού, αλλά παρόμοια συμπτώματα μπορεί να εμφανιστούν και όταν προσβληθείς από κάποιο βακτήριο, όπως το E. Coli ή η σαλμονέλα. Τα πιο συνήθη συμπτώματα είναι ο εμετός και η διάρροια. Μπορεί επίσης να παρουσιαστεί πυρετός, ναυτία, στομαχικός πόνος, πονοκέφαλος, αδυναμία και ρίγη. Σίγουρα θα έχεις νιώσει κάποια στιγμή στη ζωή σου τα παραπάνω συμπτώματα, επομένως γνωρίζεις πολύ καλά το πόσο δυσάρεστα είναι.

Πόσο διαρκεί η στομαχική γρίπη;

Οι περισσότεροι άνθρωποι που κολλάνε έναν ιό στο στομάχι, έχουν τα συμπτώματα για 1-3 ημέρες, αλλά η διάρροια μπορεί να διαρκέσει για χρονικό διάστημα 10 ημερών με ορισμένους ιούς. Συνήθως, ο εμετός θα πρέπει να σταματήσει μέσα σε περίπου 24 ώρες, αν φροντίζεις τον εαυτό σου και ακολουθείς τη θεραπεία σωστά.

Εάν έχεις συμπτώματα που επιμένουν για περισσότερο από 10 ημέρες, έμετο που διαρκεί περισσότερο από 24 ώρες ή έχεις αίμα στη διάρροια ή τον εμετό σου, επικοινώνησε με τον γιατρό σου. Θα πρέπει να προσέχεις για σημάδια αφυδάτωσης που είναι συχνά στους ιούς του στομαχιού. Εάν έχεις συχνή διάρροια ή επίμονο εμετό, μπορεί να χρειαστεί ιατρική θεραπεία για να ενυδατωθείς και πάλι.

Τι μπορείς να κάνεις;

Πολλοί άνθρωποι ακούσια παρατείνουν τα συμπτώματα του ιού του στομάχου απλά, προσπαθώντας να τρώνε και να πίνουν πάρα πολύ και πάρα πολύ σύντομα. Όταν το γαστρεντερικό σου επιθήλιο έχει φλεγμονή και είναι ερεθισμένο (το οποίο είναι ό, τι συμβαίνει όταν έχεις ένα ιό στο στομάχι), αυτό δεν θα ανεχθεί και δεν θα αφομοιώσει τα τρόφιμα όπως κάθε άλλη φορά. Αν και μπορεί να είναι δελεαστικό να πιεις  μια μεγάλη ποσότητα για να αντικαταστήσεις τα χαμένα υγρά που απέβαλες ή το να δοκιμάσεις να φας γιατί δεν ένιωθες άρρωστος τις τελευταίες ώρες, το γαστρεντερικό σου σύστημα χρειάζεται χρόνο για να ξεκουραστεί και να επανέλθει.

Ό,τι κάνεις, κάντο με το μαλακό!

Πίνε μικρές γουλιές νερού μόλις σταματήσει ο εμετός και αν αισθάνεσαι ότι μπορείς να φας, κάντο με ελαφριά φαγητά και αργά αργά. Προτίμησε κράκερ, τοστ, ζυμαρικά, ρύζι – βασικά τρόφιμα που θα είναι ήπια για το στομάχι σου και τα οποία είναι εύκολο να χωνέψει. Απόφυγε τα λιπαρά, τα ζαχαρούχα και τα πικάντικα τρόφιμα μέχρι να επανέλθει πλήρως το στομάχι σου στους φυσιολογικούς του ρυθμούς.