Έχεις “πορωθεί” με το γυμναστήριο και πας να τα “κάψεις” όλα, να λιώσεις τα σίδερα ή απλά να φτάσεις σε μία καλή φυσική κατάσταση. Ξέρεις, όμως, πώς θα καταλάβεις ότι πρέπει να πάρεις μια “ημέρα ξεκούρασης” από τη προπόνηση σου;

Σίγουρα έχεις βρεθεί σε κάποια φάση όπου έχεις πιάσει τον απίστευτο ρυθμό στην προπόνηση σου με τονυπέρτατο συνδυασμό προπόνησης δύναμης και cardio. Αισθάνεσαι σαν τον Hulk και τίποτα δεν μπορεί να σε σταματήσει!

Και τότε ξαφνικά boom! Απο το πουθενα η μέση σου σε πεθαίνει στον πόνο, τα γόνατα σου τρέμουν και νιώθεις ότι δεν έχεις κοιμηθεί τις τελευταίες 6 μέρες.

Πότε, όμως, καταλαβαίνεις ότι έχει έρθει το πλήρωμα του χρόνουνα κάνεις ένα break, να πάρεις ένα “ρεπό”;

Εάν είσαι ένας από εκείνους που υποστηρίζουν ότι “οι επαναλήψεις είναι πάνω από τη ξεκούραση” το γνωστό “reps over rest” να σου πούμε ότι η επιστήμη λέει ότι χρειάζεσαι πραγματική ανάπαυση για να δεις οποιαδήποτε πρόοδο.

Γιατί το σώμα χρειάζεται το “ρεπό”;

Η σωματική άσκηση καταστρέφει τις μυϊκές ίνες, αλλά σε περιόδους ανάπαυσης, επιτρέπεις στους μυες σου να αναπλαθούν και να αναρρώσουν, γεγονός που τους καθιστά ισχυρότερους.

Ξέρεις ότι η αίσθηση μετά την ημέρα για τα πόδια, όπου κυριολεκτικά δεν μπορείς καν να κάτσεις σε καρέκλα χωρίς να πονάς… όλοι την έχουμε νιώσει! Αυτός ο πόνος έχει πραγματικά ένα όνομα. Οι φυσιολόγοι το  αποκαλούν καθυστερημένη εμφάνιση μυϊκού πόνου (DOMS) και είναι μια παρενέργεια της διαδικασίας ανάπλασης των μυών.

Οι μύες σου δουλεύουν εξαιρετικά σκληρά κατά τη διάρκεια μιας προπόνησης, γι ‘αυτό η σταδιακή εντατική δυσφορία εμφανίζεται μεταξύ 24 και 48 ωρών μετά τη δραστηριότητα.

Έτσι, αν προπονείσαι το πρωί και αρχίσεις να αισθάνεστε πιασίματα έντονα τη νύχτα, δεν είναι πάντα απαραίτητο να συνεχίσεις να πιέζεις τον οργανισμό σου την επόμενη μέρα!

Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, η συνολική δύναμη και τα #gains συμβαίνουν στην πραγματικότητα εκτός του γυμναστηρίου στις ημέρες ξεκούρασης, όχι στην αίθουσα βαρών.

Η εκπαιδεύτρια της Nike, πρώην επαγγελματίας παίκτης του μπάσκετ και personal trainer, Holly Rilinger, μίλησε στο Elite Daily και εξήγησε πως

Όλα εξαρτώνται από το επίπεδο προπόνησης και την ένταση στην οποία γυμνάζεσαι. Δεν υπάρχει μαγική φόρμουλα. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι ακούς το σώμα σου

Όταν αισθάνεσαι ότι έχουν πέσει οι ρυθμοί σου και πονάς πρέπει να πάρεις μία μέρα off έως και 2 μέρες την εβδομάδα, λέει η ίδια.

Στην ρουτίνα της προπόνησής της, η Rillinger αγαπά να αφιερώνει την Κυριακή για να είναι η μέρα της ανάπαυσης της, επειδή της επιτρέπει να επαναφέρει τους μύες της στην κανονική κατάστασή τους και να ετοιμαστεί να αντιμετωπίσει την εβδομάδα.

Ημέρα χαλάρωσης δεν σημαίνει καναπές και ύπνος!

 

Οι ημέρες ανάπαυσης δεν σημαίνει το απόλυτο άραγμα, κανονικα θα έπρεπε να θεωρούνται ως  «ημέρες χαμηλής επίπτωσης».

Αυτές τις μέρε ςμπορείς καόμα να κανεις μία προπόνηση αλλά μικρότερης επιβάρυνσης όπως yoga, pilates ή αναρρίχηση σε τοίχο!  Απλά θα πρέπει να αποφύγεις το intense cardio.

Οπότε, είτε πρόκειται να πας σε μάι συνεδρία για pilates ή ένα καυτό ραντεβού με το μαξιλάρι σου θα πρέπει να ξεκουραστείς 100% για να επανέλθεις δυναμικά.