Πώς θα καταλάβεις αν δεν κοιμάσαι αρκετές ώρες; Οκ! Το να καταλάβεις ότι αισθάνεσαι πολύ κουρασμένος δεν είναι πυρηνική φυσική. Πιθανώς θα αισθάνεσαι υποτονική, αδύναμη, αντιπαραγωγική θα εμφανίσεις ενοχλητικούς κύκλους κάτω από τα μάτια και να νιώθεις πιο έντονο το συναίσθημα της πείνας.

Αλλά πώς μπορεί να πεις ότι όντως έχεις στερηθεί σε σοβαρό επίπεδο τον ύπνο; Υπάρχει στην πραγματικότητα μια ολόκληρη λίστα με τα προειδοποιητικά σημάδια τα οποία μπορεί να σηματοδοτούν ότι κάνεις skimping ανά πάρα πολύ τακτικά χρονικά διαστήματα. Από την αύξηση του σωματικού βάρους μέχρι και την αυξημένη ένταση, είναι σαφές ότι η στέρηση ύπνου μπορεί να επηρεάσει και το σώμα αλλά και το μυαλό.

Σύμφωνα με το Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου, ο μέσος ενήλικας θα πρέπει να κοιμάται περίπου επτά έως εννέα ώρες κάθε βράδυ. Επιπλέον, υποστηρίζουν πως θα πρέπει να ξυπνάει την ίδια ώρα κάθε μέρα. Εάν το πρόγραμμα ύπνου σου δεν είναι τόσο σταθερό,  να ξέρεις πως δεν είσαι μόνη σου.

Ο πραγματικός λόγος που χρειαζόμαστε μια σταθερή ποσότητα ύπνου κάθε βράδυ είναι η ότι η επάρκια  ανάπαυσης είναι απαραίτητη για ένα υγιές σώμα. Δηλαδή, ο ανεπαρκής ύπνος έχει συνδεθεί με τις χρόνιες ασθένειες, συμπεριλαμβανομένων των καρδιαγγειακών παθήσεων, του διαβήτη, της παχυσαρκίας, και της κατάθλιψης.

Και ενώ είναι απόλυτα φυσιολογικό να θέλεις να φας ένα σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας, ή να χαλαρώσεις εντελώς για ένα λεπτό στο γραφείο σου, αν πεινάς συνέχεια κατά τη διάρκεια της ημέρας (η Γκρελίνη (ακα η ορμόνη της πείνας) αυξάνεται όταν είσαι κουρασμένη) , ή αν ξεχνάς πολύ εύκολα  θα μπορούσε να είναι ένα σημάδι ότι το πρόγραμμα του ύπνου σου δεν είναι αρκετό για τον οργανισμό σου.

 

Άλλα συμπτώματα είναι:

  • Αύξηση βάρους:
    Όχι μόνο πεινάς περισσότερο, άρα τρως περισσότερο, αλλά ο μεταβολισμός σου μειώνει την απόδοση του.
  • Δυσκολία στην λήψη αποφάσεων
  • Αρρωσταίνεις συχνότερα
    Όσοι κοιμούνται για 7 ώρες το βράδυ έχουν 3 φορές περισσότερες πιθανότητες να αρρωστήσουν από ότι εκείνοι που κοιμούνται για 8 ώρες.
  • Μείωση των οδηγικών ικανοτήτων:
    Όταν είσαι κουρασμένος μειώνεται ο χρόνος αντίδρασης των αντανακλαστικών σου και είσαι λιγότερο συγκεντρωμένος.
  • Νιώθεις πιο έντονα όλα σου τα συναισθήματα
  • Έχεις προβλήματα στην όραση
  • Η επιδερμίδα σου δεν είναι στα καλύτερα της