Πώς να ξεκινήσεις τελικά το διαλογισμό (όταν έχεις δοκιμάσει και δεν τα έχεις καταφέρει!). Το να μένεις ακίνητος και να αναπνέεις μπορεί να είναι πολύ δυσκολότερο από όσο πιστεύεις!

Ο διαλογισμός δεν θα μπορούσε να είναι πιο hot trend από ότι είναι αυτές τις μέρες, οπότε δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έχεις ακούσει για τα πολλά οφέλη του. Αλλά η απόκτηση αυτών των πλεονεκτημάτων απαιτεί όχι μόνο να διαβάζεις άρθρα σχετικά με την ευαισθησία ή να ορκίζεσαι ότι πρόκειται να ξεκινήσεις την πρακτική, αλλά στην πραγματικότητα να κάθεσαι εκεί και διαλογίζεσαι κάθε μέρα.

Για μερικούς ανθρώπους είναι πιο εύκολο να το πουν, παρά να το κάνουν. Παρά τις διαβεβαιώσεις των εμπειρογνωμόνων ότι η αρχή του διαλογισμού είναι μάλλον ευκολότερη από ό,τι νομίζεις και απαιτεί μόνο μερικά λεπτά την ημέρα, πολλοί άνθρωποι αγωνίζονται να δεσμευτούν σε μια τακτική πρακτική διαλογισμού.

Η κοινωνιολόγος και συγγραφέας, Christine Carter, είναι ένας απ’ αυτούς τους ανθρώπους. Πρόκειται για μια γυναίκα η οποία υποφέρει από οξύ άγχος από νεαρή ηλικία και όλοι της έχουν προτείνει τον διαλογισμό.

Ως επιστήμονας, καταλαβαίνει πλήρως την επιστήμη που υποστηρίζει τον διαλογισμό, αλλά σε πρόσφατη τοποθέτησή της στο blog της παραδέχεται ότι “παρ’όλη την εκπαίδευσή μου και παρ’όλη τη γνώση όλων των πλεονεκτημάτων, δεν έχω διαλογιστεί ποτέ για έξι μέρες σερί δύο φορές την ημέρα, όπως μου είχαν πει αρχικά”.

Γιατί ο διαλογισμός είναι τόσο δύσκολος για ορισμένους ανθρώπους;

Αν βρίσκεσαι στην ίδια θέση με την Carter, τότε αξίζει να συνεχίσεις να διαβάζεις το άρθρο! Η δική της εξήγηση είναι ο φόβος.

“Κάθε φορά που αντιμετωπίζουμε μια συμπεριφορά που αψηφεί τόσο τη λογική όσο και την επιθυμία, η σκληρή αλήθεια είναι ότι συνήθως ο φόβος είναι το εμπόδιό μας”, εξηγεί η Carter. Ο διαλογισμός είναι απλά να κάθεσαι και να δίνεις προσοχή στο παρόν, γιατί πρέπει να φοβάσαι;

“Είμαι απίστευτα τελειομανής, απλά και μόνο η σκέψη ότι δεν δουλεύω, δεν πετυχαίνω, δεν αγωνίζομαι με κάνει να αισθάνομαι άβολα … Και όταν σκέφτομαι πιο βαθιά, καταλήγω στο εξής συμπέρασμα: Είμαι τρομοκρατημένη μ’ αυτό το κενό που είναι για κάποιους ο διαλογισμός”, ομολογεί η Carter. “Αυτό φοβάμαι: Τι γίνεται αν δεν κάνω αρκετά σήμερα; Τι γίνεται εάν δεν είμαι αρκετά καλή; Τι γίνεται εάν απλά δεν είμαι αρκετή;”.

Τα τρία βήματα για να ξεκινήσεις τελικά διαλογισμό

Αν εσύ, όπως και η Carter, ονειρεύεσαι να κάνεις διαλογισμό, αλλά βρίσκεις εμπόδια στο να το κάνεις πραγματικότητα, είσαι καταδικασμένος να αγχώνεσαι και να νιώθεις ότι αποτυγχάνεις στην τακτική που υποτίθεται ότι σε απομακρύνει απ’ το άγχος και την αποτυχία; Όχι απαραίτητα, εξηγεί η Carter, και μας συμβουλεύει για τρία βήματα που πρέπει ν’ ακολουθήσουμε για να ξεκινήσουμε τελικά διαλογισμό:

  1. Ονόμασε αυτό που φοβάσαι για να το δαμάσεις. Αντί να αρνηθείς ότι φοβάσαι, κοίταξε τον φόβο και δώστου όνομα.
  2. Κάνε τον εαυτό σου να νιώσει άνετα: Ξεκίνα με μια βαθιά εκπνοή, η οποία είναι το κλειδί για την ηρεμία του νευρικού συστήματος. Τώρα, σκέψου τι θα σε κάνει να νιώσεις ασφαλέστερα. Τι μπορείς να κάνεις για να ηρεμήσεις τον εαυτό σου;
  3. Κάνε ένα baby step. Μην φοβάσαι τα μικρά βήματα. Διαλογίσου για 3 λεπτά. Δεν είναι τόσο τρομακτικό!