Πώς να σταματήσεις να σκέφτεσαι τι λένε οι άλλοι για σένα
ΕΙΣΟΔΟΣ

Πώς να σταματήσεις να σκέφτεσαι τι λένε οι άλλοι για σένα

Χριστιάνα Νάσιου
γράφει #ψυχολογία

Δεν μπορούμε να αρνηθούμε πως το τι λένε οι άλλοι για μας, άλλους λιγότερο και άλλους περισσότερο, μας επηρεάζει και συνήθως αρνητικά. Διστάζουμε να είμαστε καινοτόμοι, δημιουργικοί ή ακόμα να μιλήσουμε γιατί κανείς δεν θέλει να ακούσει ότι η ιδέα του δεν ήταν καλή ή το σχέδιο του ήταν ένα μεγάλο λάθος. Μπορεί ακόμα εμείς οι ίδιοι να παίζουμε αυτόν τον ρόλο, απορρίπτοντας μια πρόκληση ή εγκαταλείποντας μια ιδέα, επειδή πιστεύουμε ότι δεν θα λειτουργήσει.

Ο best selling συγγραφέας, Seth Godin έχει διατυπώσει ότι δεν είναι ο φόβος της αποτυχίας που μας κρατάει πίσω, αλλά ο φόβος της κριτικής των άλλων. Πως λοιπόν θα σταματήσεις να μη νοιάζεσαι για την κριτική των άλλων;

Το πρώτο βήμα είναι να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου, ότι πολλοί είναι αυτοί που ξεπέρασαν και τον φόβο της αποτυχίας και της κριτικής και βγήκαν νικητές. Αν λοιπόν θες και εσύ να μετατραπείς από εκείνο το άτομο που ποτέ δεν μιλάει στα meetings, σε εκείνο που εκφράζει δυναμικά την άποψη του, ακολούθησε τις παρακάτω μεθόδους.

Ρώτα τον εαυτό σου: Τι και αν δεν κάνω τίποτα;

Σύμφωνα με την Marie Forleo, όταν μια ευκαιρία σου χτυπάει την πόρτα για να δοκιμάσεις κάτι νέο και διαφορετικό, το πιο χρήσιμο πράγμα που μπορείς να κάνεις είναι να σκεφτείς τα χειρότερα σενάρια, όλα όσα θα μπορούσαν να πάνε στραβά. Ρώτα τον εαυτό σου: «Ποιο είναι το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί». Φτιάξε μια λίστα με αυτά τα πράγματα που μπορεί να συμβούν αν διαλέξεις να ρισκάρεις και δίπλα ακριβώς φτιάξε μια λίστα με όλα εκείνα που θα συμβούν αν αποφασίσεις να παραμείνεις ασφαλής. Σύγκρινε τις δυο λίστες και διάλεξε το μονοπάτι σου.

Να θυμάσαι ότι η δουλειά σου δεν σε ορίζει

Ο Rohan Gunatillake από το Mindfulness Everywhere, λέει χαρακτηριστικά ότι έχουμε μια κακιά συνήθεια να αφήνουμε την δουλειά μας να μας ορίζει, έτσι ώστε μια επαγγελματική αποτυχία να μας κάνει να νιώθουμε άσχημα για τον εαυτό μας. Μας παρακινεί, μάλιστα να επαναλάβουμε: «Δεν είμαι το βιογραφικό μου στο Twitter», «Δεν είμαι το βιογραφικό μου», «Δεν είμαι η εταιρεία μου» και «Δεν είμαι η δουλειά μου». Προσπάθησε να καταλάβεις πως νιώθεις μετά από αυτές τις δηλώσεις.

Μην αφήνεις τους άλλους να ρίξουν το ηθικό σου

Η σίγαση της εσωτερικής μας κριτικής είναι μόνο το πρώτο βήμα και αυτό για να είμαστε προετοιμασμένοι για την κριτική που θα δεχτούμε από τους άλλους. Δεν χρειάζεται να προσποίησε ότι οι άνθρωποι που διαφωνούν μαζί σου δεν υπάρχουν, απλά πρέπει να αποφασίσεις ότι θα ακολουθήσεις το σχέδιο σου οπωσδήποτε. Η Brené Brown, στην ομιλία της στο TED Talk σχετικά με την ευπάθεια, μία από τις πέντε μεγαλύτερες σε views, μας δείχνει την συμπεριφορά που πρέπει να έχουμε απέναντι σε όσους μας κάνουν κριτική: «Σε βλέπω, σε ακούω, αλλά θα εμφανιστώ και θα το κάνω ούτως ή αλλιώς».

 Αγκάλιασε την κριτική

Ο Seth Godin και πάλι λέει ότι υπάρχουν δυο επιλογές στη ζωή ή να σου κάνουν κριτική ή να σε αγνοήσουν. Εάν σταματήσεις να βλέπεις την κριτική ως σημάδι ότι κάτι κάνεις λάθος και σε αντίθεση αρχίσεις να το βλέπεις ως κάτι που κάνεις σωστά, ξαφνικά δεν θα σου φαίνεται τόσο τρομακτική. Στην πραγματικότητα, μάλλον θα είναι κάτι αξιοσημείωτο αφού κάποιοι αφιέρωσαν χρόνο για να το σχολιάσουν.

Είναι φυσικό να έχεις αμφιβολίες για τον εαυτό σου ή να αφήνεις τα σκληρά λόγια των άλλων να παραμένουν στο μυαλό σου. Αλλά αν ασκήσεις αυτές τις μεθόδους, θα είσαι σε θέση να ξεπεράσεις τον φόβο σου για οποιαδήποτε αποτυχία και να επιτύχεις τον στόχο σου.

Διάβασε επίσης:

Βγες από το «αδιέξοδο» αλλάζοντας τη ζωή σου χωρίς να «πελαγώσεις»