Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για τις βιταμίνες και τα συμπληρώματα διατροφής

LIKE US ON FACEBOOK

Κάθε άνθρωπος χρειάζεται να καταναλώνει βιταμίνες, καθώς αυτές καλύπτουν καθημερινές ανάγκες του οργανισμού, ενισχύοντας τόσο την άμυνα του οργανισμού, όσο και τη φυσική μας κατάσταση. Οι ποσότητες βιταμινών που χρειάζεται ο οργανισμός τις περισσότερες φορές, καλύπτονται ακολουθώντας μια σωστά δομημένη διατροφή, βασιζόμενη στην επαρκή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.

Κάποιες ομάδες ανθρώπων όμως χρειάζονται extra βιταμίνες, ιδιαίτερα άτομα που δεν διατρέφονται σωστά, άτομα με εντερικές διαταραχές, εγκυμονούσες που χρειάζονται Β9 φωλικό οξύ, γυναίκες σε εμμηνόπαυση που χρειάζονται βιταμίνη D και ασβέστιο για πρόληψη της οστεοπόρωσης,  καθώς και οι vegan που χρειάζονται βιταμίνη B12 που εντοπίζεται μόνο στο κρέας. Η Βιταμίνη C και το φωλικό οξύ, αποτελεί επίσης βασική ανάγκη για τους καπνιστές,  καθώς με την πρόσληψή τους, αποβάλλουν τις τοξικές ουσίες απ’τον οργανισμό.

Συμπερασματικά, μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά είναι επαρκής, χωρίς να χρειάζεται κανείς να καταναλώσει extra συμπληρώματα βιταμινών και διατροφής, γεγονός που ισχύει και για τα συμπληρώματα του γυμναστηρίου.

Εξαίρεση στον παραπάνω κανόνα, αποτελούν όλοι όσοι έχουν μια έντονη καθημερινότητα, αφού όσοι γυμνάζονται συστηματικά, παρουσιάζουν μεγαλύτερες ανάγκες πρόσληψης ορισμένα θρεπτικά συστατικά. Π.χ κάποιος που ασκείται με βάρη χρειάζεται 1,2gr-2gr ανά κιλό σωματικού βάρους (ανάλογα το επίπεδο) . Δηλαδή, κάποιος που ζυγίζει 80 κιλά, πρέπει να καταναλώνει έως 160gr πρωτεΐνης ημερησίως.

Φυσικές πηγές πρόσληψης πρωτεϊνών που μπορεί να λάβει κάποιος από την καθημερινή διατροφή του είναι ο τόνος, το κοτόπουλο και το ασπράδι των αυγών. Προκειμένου ωστόσο να αποφύγει κανείς την κατανάλωση και άλλων στοιχείων όπως είναι το λίπος και οι υδατάνθρακες που “κρύβονται” στις παραπάνω κατηγορίες τροφών και προκειμένου να περιορίσουμε την περιττή κατανάλωση θερμίδων, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάποιο συμπλήρωμα διατροφής,  απ’το οποίο θα λαμβάνουμε μόνο τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε.

Καλό θα ήταν λοιπόν να χρησιμοποιήσουμε ένα σκεύασμα πρωτεΐνης- το δομικό υλικό των μυών, που μας βοηθάει να χτίσουμε μύες, έτσι ώστε κατά τη διάρκεια μιας δίαιτας να μη χαθεί μυική μάζα από το σώμα μας.

Oι κατηγορίες σκευασμάτων πρωτεΐνης:

  1. H καθαρή, η λεγόμενη isolate (με ελάχιστες θερμίδες που βοηθά και στη μυική αποκατάσταση, αμέσως μετά την προπόνηση)
  2. H γνωστή πρωτεΐνη “όγκου” – με περισσότερες θερμίδες. Συνιστάται να καταναλώνεται μετά την προπόνηση. Μπορεί επίσης να αναπληρώσει κάποιο γεύμα συνδυασμένη με κάποιο φρούτο. Σημειώνεται επίσης πως η κρεατίνη, η οποία είναι αποθηκευμένη στους μύες μας και τη λαμβάνουμε φυσικά κυρίως καταναλώνοντας κρέας, με τη λήψη της μέσω συμπληρωμάτων, γεμίζουμε τους μύες με κρεατίνη κι έτσι έχουμε περισσότερη ενέργεια, αντοχή ,δύναμη και ανθεκτικότητα στην κόπωση.

Κρις Βάλλας

Personal Trainer, Fitnees Instructor, Nike Elite Athlets & Influencer & PR Ambassador & Instructor της Nike Greece




Copyright © iPop 2012 - 2020 | All rights reserved