Τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί διάφοροι μύθοι που σχετίζονται με την άσκηση και τη διατροφή, με αποτέλεσμα συχνά να μην ξέρουμε τι πραγματικά ισχύει και να μπερδευόμαστε με όλα όσα διαβάζουμε ή ακούμε. 

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πως δεν υπάρχουν μαγικά τρόφιμα ή μαγικές συνταγές. Το λίπος και τα κιλά μας, θα χαθούν μόνο με τη σωματική άσκηση, συνδυασμένη με μια πλήρη και ισορροπημένη διατροφή, σχεδιασμένη στις ατομικές απαιτήσεις του κάθε οργανισμού. Συνεπώς με το τρίπτυχο αερόβια άσκηση-βάρη-διατροφή, μπορούμε να επιτύχουμε την τέλεια fit εμφάνιση, που θέλουμε να αποκτήσουμε αλλά και πολυπόθητη εσωτερική ισορροπία

Ας δούμε όμως αναλυτικά, μερικούς από τους πιο συνηθισμένους μύθους που αφορούν την άσκηση και τη διατροφή:

Μύθος #1 : Πρώτα δίαιτα μετά γυμναστική

Μόνο με δίαιτα και χωρίς γυμναστική, πιθανόν να χάσετε βάρος στην αρχή, απώλεια η οποία θα προέρχεται απ’ τα υγρά και τους μύες. Αρχικά θα νιώθετε ελαφρύτεροι, όμως επειδή θα έχει μειωθεί ο μυϊκός ιστός και θα έχει αυξηθεί το ποσοστό λίπους, θα δείχνετε πιο παχύτεροι. Με μια σωστή διατροφή, συνδυασμένη με ήπια γυμναστική, τα απολεσθέντα κιλά θα προέρχονται απ’ το λιπώδη ιστό και έτσι θα φαίνεστε πιο λεπτοί.

Μύθος #2: Το λίπος σφίγγει με τα βάρη, τα βάρη θα με φουσκώσουν

Ο λιπώδης ιστός είναι διαφορετικός, απ’ τον μυικό ιστό, οπότε η ενδυνάμωση του, δεν επηρεάζει τη σύσταση του άλλου. Απλά μετά από μια έντονη προπόνηση, έχουμε κατακράτηση υγρών και νιώθουμε τους μύες μας πρησμένους, αίσθηση η οποία μετά από λίγες ώρες υποχωρεί. Άρα τα βάρη, όχι μόνο δεν μας φουσκώνουν, όπως νομίζουμε,  αλλά μας βοηθούν να χάνουμε θερμίδες, ακόμη και μετά την άσκηση, κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης μέρας.

Μύθος #3: Κάνοντας πολλούς κοιλιακούς χάνουμε λίπος απ τη κοιλιά

Οι κοιλιακοί μας χτίζονται στη κουζίνα. Δεν σημαίνει ότι κάνοντας 1000 κοιλιακούς θα χάσουμε το λίπος από την κοιλιά. Κοιλιακούς έχουν όλοι οι άνθρωποι, αλλά για να φανούν, πρέπει να ακολουθήσουμε μια σωστή διατροφή κι αερόβια άσκηση.

Μύθος #4: Οι υδατάνθρακες παχαίνουν

Φυσικά δεν παχαίνουν οι υδατάνθρακες, αλλά οι κακής ποιότητας υδατάνθρακες όπως τα γλυκά, οι ζύμες, τα αρτοσκευάσματα. Όμως τα ζυμαρικά ολικής άλεσης, τα λαχανικά και τα φρούτα, μας δίνουν αρκετές φυτικές ίνες που μας χορταίνουν.

Μύθος #5: Το φαγητό το βράδυ μας παχαίνει

Το βραδινό φαγητό, σίγουρα δεν μας παχαίνει αν είναι ένα ισορροπημένο γεύμα σε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και καλά λιπαρά, το οποίο θα πρέπει να καταναλώνεται, τουλάχιστον 3 ώρες πριν τον ύπνο. Οι θερμίδες είναι θερμίδες και δεν παίζει ρόλο το πότε τις παίρνουμε, αλλά ο συνολικός αριθμός, που λαμβάνουμε σε καθημερινή βάση.

Μύθος #6: Η μαύρη ζάχαρη παχαίνει λιγότερο απ’ τη λευκή

Η μαύρη ζάχαρη, έχει σχεδόν ίδιες θερμίδες με τη λευκή. Η υπεροχή της μαύρης ζάχαρης βρίσκεται στο ότι περιλαμβάνει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε ιχνοστοιχεία όπως το μαγνήσιο, το ασβέστιο και το κάλιο.

Μύθος #7: Το μέλι παχαίνει λιγότερο απ’ τη ζάχαρη

Το μέλι έχει περισσότερες θερμίδες από τη ζάχαρη άρα «παχαίνει» περισσότερο. Το μέλι ωστόσο, περιέχει περισσότερες βιταμίνες, γεγονός που το καθιστά υψηλότερης θρεπτικής αξίας, σε σχέση με τη ζάχαρη.

Μύθος #8: Το μαύρο ψωμί παχαίνει λιγότερο απ΄το λευκό

Το μαύρο ψωμί έχει τις ίδιες θερμίδες με το λευκό. Το μαύρο ψωμί υπερτερεί στη περιεκτικότητα του σε φυτικές ίνες και σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που σχετίζονται με τη καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και το μεταβολισμό.

Κρις Βάλλας

Personal Trainer, Fitnees Instructor, Nike Elite Athlets & Influencer & PR Ambassador & Instructor της Nike Greece