Πολλοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν σοβαρό συναισθηματικό άγχος εξαιτίας της υπερβολικής πίεσης. Όταν λοιπόν αυτό το άγχος δεν είναι διαχειρίσιμο τότε έχει ως αποτέλεσμα τις κρίσεις πανικού. Άλλες φορές πιο μεγάλες και άλλες μικρότερες.

Τα συμπτώματα είναι αρκετά αλλά υπάρχουν τρόποι να τ΄αντιμετωπίσεις.

Κατά τη διάρκεια μιας κρίσης πανικού:

  • Αυξάνονται οι καρδιακοί ρυθμοί.
  • Νιώθεις ένα πόνο στο στήθος ή μια πίεση.
  • Τρέμουν τα χέρια σου.
  • Κόβεται η αναπνοή.
  • Μουδιάζουν τα χέρια σου.

Τα συνήθη συμπτώματα είναι: 

  1. Οι κρίσεις πανικού διαρκούν για περίπου 5-10 λεπτά.
  2. Μετά από μια κρίση πανικού μπορεί να νιώθεις το σώμα σου εξαντλημένο και κουρασμένο. Αυτό σημαίνει ότι ο εγκέφαλός σου προετοιμάζει το σώμα σου για έναν πραγματικό κίνδυνο και παίρνει πολλή ενέργεια απ’ αυτό.
  3. Οι άνθρωποι που πάσχουν από κρίσεις πανικού νιώθουν μερικές φορές πόνους στο σώμα και συχνά πηγαίνουν στο γιατρό, καθώς θεωρούν πως πραγματικά κινδυνεύει η ζωή τους.
  4. Όταν εμφανίζονται οι κρίσεις νιώθεις εκτός πραγματικότητας και δεν είσαι εσύ αυτός που αντιμετωπίζει την κρίση τη δεδομένη στιγμή.

Τι πρέπει να κάνεις;

Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει άμεση απειλή για τη ζωή σου. Μπορείς να ελέγξεις τις κρίσεις πανικού.

Αμέσως μετά από μια κρίση:

  1. Να θυμάσαι ότι δεν θα πεθάνεις από μια κρίση πανικού ούτε θα λιποθυμήσεις.
  2. Πήγαινε σ’ ένα ήσυχο μέρος
  3. Πάρε πολλές βαθιές αναπνοές.
  4. Τέντωσε και χαλάρωσε έναν συγκεκριμένο μυ για αρκετές φορές.

Πώς μπορείς ν’ απαλλαγείς μια και για πάντα;

  • Απόφυγε τις αγχωτικές καταστάσεις.
  • Μάθε να χαλαρώνεις. Να κοιμάσαι καλά, να ξεκουράζεσαι τακτικά, να τρως υγιεινά και να κάνεις διαλογισμό.
  • Είναι καλό να συμβουλευτείς έναν γιατρό και να ελέγξεις όλο σου το σώμα.
  • Προσπάθησε να βρεις έναν λόγο που σε οδηγεί στις κρίσεις πανικού και να είσαι λογικό μ΄αυτό.

Γενικότερα, βάλε ένα stop στις αρνητικές σκέψεις, δες τα πράγματα ρεαλιστικά, αποδέξου τα συναισθήματά σου και χάρισε την ψυχική υγεία στον εαυτό σου.