Η πρόληψη είναι το καλύτερο φάρμακο για το χαμόγελό σου. Παρ’ όλο που μια επαγγελματική λεύκανση μπορεί να κάνει τα δόντια σου πιο φωτεινά, προκειμένου ν’ αποφύγεις λεκέδες με το βούρτσισμα και το νήμα, υπάρχουν τρόφιμα που έχουν μεγαλύτερη επίδραση στα δόντια μας, απ’ όση νομίζουμε.

Λέμε όχι στα παρακάτω:

Εσπεριδοειδή

Τα εσπεριδοειδή και οι χυμοί, που είναι πλούσια σε βιταμίνη C και άλλες θρεπτικές ουσίες, κάνουν καλό στον οργανισμό σου αλλά όχι και στα δόντια σου. Ιδιαίτερα το γκρέιπφρουτ και ο χυμός λεμονιού που είναι ιδιαίτερα όξινα, μπορεί να διαβρώσουν το σμάλτο των δοντιών με την πάροδο του χρόνου.

Καραμέλες

Υπάρχει αυτή η κατηγορία καραμελών που κολλάει στα δόντια σου και επιτρέπει τα βακτήρια στο στόμα να κάνουν “party” με τη ζάχαρη.

Πίκλες

Το οξύ (που παρέχεται συνήθως απ’ το ξύδι) είναι αυτό που τις καθιστά επικίνδυνες για το σμάλτο των δοντιών. Οι πίκλες συνδέονται στενά με τη φθορά των δοντιών και όταν καταναλώνονται τουλάχιστον μια φορά την ημέρα οι πιθανότητες φθοράς αυξάνονται κατά 85%!

Σόδα

Γενικότερα, τα οξέα που βρίσκονται στα ανθρακούχα αναψυκτικά φαίνεται να βλάπτουν τα δόντια ακόμα περισσότερο και από τη ζάχαρη. Τι μπορείς να κάνεις; Αν δεν μπορείς να τα αποφύγεις τελείως, το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να τα πίνεις κατά τη διάρκεια του φαγητού. Το φαγητό θα βοηθήσει στην εξουδετέρωση του οξέος.

Κρασί

Λεκιάζει τα δόντια σου ακριβώς όπως λεκιάζει ένα άσπρο πανί. Εκτός απ’ το γεγονός ότι λεκιάζει τα δόντια σου, στεγνώνει το στόμα σου και κάνει τα δόντια κολλώδη, επιδεινώνοντας τους λεκέδες.

Καφές

Ο καφές λεκιάζει τα δόντια σου με την πάροδο του χρόνου. Οι λεκέδες από καφέ είναι ακόμα πιο επίμονοι και από αυτούς του τσιγάρου.

Λέμε ναι στα παρακάτω:

Τσίχλα χωρίς ζάχαρη

Η τσίχλα χωρίς ζάχαρη βοηθά στην αποκατάσταση των δοντιών με την παραγωγή σάλιου. Το σάλιο είναι ο τρόπος απομάκρυνσης των οξέων που παράγονται από τα βακτηρίδια στο στόμα.

Νερό

Το νερό, όπως το σάλιο, βοηθά στην πλύση των σακχάρων και των οξέων στα δόντια.

Γαλακτοκομικά

Το γάλα και τα άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα αποτελούν την κύρια πηγή ασβεστίου, η οποία είναι απαραίτητη για υγιή δόντια. Τα γαλακτοκομικά περιέχουν επίσης καζεΐνη, ένα τύπο πρωτεΐνης. Οι έρευνες δείχνουν πως η καζεΐνη μαζί με το ασβέστιο παίζουν σημαντικό ρόλο στην σταθεροποίηση και αποκατάσταση του σμάλτου των δοντιών.

Φράουλες

Οι φράουλες περιέχουν μηλικό οξύ, ένα φυσικό λευκαντικό!

Διαβάστε επίσης:

Κάνε λεύκανση δοντιών με μόνο μια μπανάνα