Ζούμε σε μια εποχή όπου η διατροφή επηρεάζει σημαντικά την ποιότητα αλλά και την διάρκεια της ζωής μας. Γι’ αυτό το λόγο πρέπει να είμαστε αρκετά προσεκτικοί στις επιλογές μας.

Ας μην κρυβόμαστε! Σε ποιον δεν αρέσει ένα όμορφο, καλοδιατηρημένο, καλλίγραμμο σώμα. Και πόσο μάλιστα όταν αυτό έχει ως αντίκτυπο έναν υγιή οργανισμό χωρίς προβλήματα και ασθένειες.

Από τη θέση που βρίσκομαι το μόνο που μπορώ να κάνω για εσάς, εκτός από το να σας παροτρύνω είναι να σας δώσω μερικές χρήσιμες συμβουλές για μια καλύτερη ζωή. Πάντα βέβαια, σε γενικές γραμμές γιατί ο κάθε οργανισμός έχει διαφορετικές ανάγκες.

Θα πρέπει να ξεκινάμε την ημέρα μας με ένα καλό πρωινό. Είναι κάτι, που πολλοί συχνά παραλείπουν μη γνωρίζοντας ότι είναι σοβαρό διατροφικό λάθος. Το πρωινό μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένας διακόπτης που βάζει σε λειτουργία τον ανθρώπινο μεταβολισμό. Βέβαια λέγοντας ένα καλό πρωινό δεν εννοούμε ένα καφέ και ένα τσιγάρο, αλλά ένα πρωινό πλούσιο σε ποιοτικούς υδατάνθρακες ( π.χ δημητριακά, φρυγανιές, ψωμί ολικής αλέσεως), σάκχαρα που μετατρέπονται σε γλυκόζη ή φρουκτόζη (π.χ μέλι, φρούτα) καθώς και ένα ποσοστό ασβεστίου – πρωτεϊνών τα οποία τα συναντάμε σε τροφές όπως το γάλα, το τυρί, το αυγό, τη γαλοπούλα κ.α.

Σπουδαίο ρόλο στη διατροφή μας παίζουν επίσης τα φρούτα. Αν και γνωρίζω ότι πολλοί από εσάς τα αποφεύγετε μη γνωρίζοντας πόσο αναγκαίο είναι να καταναλώνουμε κάποιες ποσότητες από αυτά καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας. Έτσι χωρίς να υπάρχουν διακαιολογίες τρώμε φρούτο σε γεύματα όπως το δεκατιανό και το απογευματινό.

Φτάνοντας στο μεσημέρι, είναι ώρα για ένα καλό και πλήρες γεύμα! Εκεί επιδιώκουμε το ποσοστό των τροφών που καταναλώνουμε να αποτελούνται από 50% υδατάνθρακες και οι φυτικές ίνες να καλύπτουν το 25-30%, το 15-20% να αποτελείται από πρωτεϊνες και το 30-35% να καλύπτεται από το λίπος και συγκεκριμένα από μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά (ελαιόλαδο, ξηροί καρποί, ψάρια).

Το τελευταίο γεύμα της ημέρας είναι το βραδυνό. Εκεί πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί! Αποφεύγουμε σάλτσες, τηγανητά, αναψυκτικά και υδατάνθρακες πολυσακχαρικής μορφής (π.χ ρύζι, μακαρόνια, πατάτες, ψωμί).

Πρέπει να αναφέρω ότι το μυστικό μιας σωστής και ισορροπημένης διατροφής είναι η συχνότητα των γευμάτων. Θα πρέπει να τρώμε ανά 3-4 ώρες. Άρα δεν ξεχνάμε την αναγκαιότητα του δεκατιανού και του απογευματινού γεύματος που παρεμβάλλονται ανάμεσα σε πρωινό – μεσημεριανό – βραδυνό.

Μια ισορροπημένη διατροφή πρέπει να συνοδεύεται και από ένα πρόγραμμα εκγύμνασης για μέγιστα δυνατά αποτελέσματα. Τέλος να επισημάνουμε στη σπουδαιότητα κατανάλωσης νερού καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας 8 – 10 ποτήρια.

Γαλάτης Αντώνης

Σύμβουλος Γενικής & Αθλητικής Διατροφολογίας

E: fitness-week@hotmail.com