Οι κράμπες στα πόδια είναι απότομες, ξαφνικές συστολές ή σύσφιξη του μυός, οι οποίες συνήθως διαρκούν από λίγα δευτερόλεπτα έως μερικά λεπτά.Εάν πάθεις κράμπα, μπορείς να την αντιμετωπίσεις τεντώνοντας απαλά τους μύες.

Αν ωστόσο ψάχνεις μια μακροπρόθεσμη λύση για τις κράμπες στα πόδια, ίσως χρειαστεί να ρίξεις μια πιο προσεκτική ματιά στις πολλές πιθανές αιτίες που τις προκαλούν.

Η αφυδάτωση

Μια από τις κλασσικές αιτίες που οι κράμπες συμβαίνουν στα πόδια, είναι η αφυδάτωση. “Οι αθλητές και όσοι ασκούνται εντατικά παθαίνουν συνεχώς κράμπες”, λέει ο Mark D. Peterson, PhD, στο Ιατρικό Σχολείο του Πανεπιστημίου του Michigan, “ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, που ο οργανισμός χρειάζεται παραπάνω νερό”.

Westend61/Getty Images

 

Η έντονη προπόνηση

Κάθε φορά που προκαλούνται κράμπες μετά την έναρξη μιας άσκησης, αυτό είναι συνήθως μια ένδειξη ότι κινήθηκες πολύ σύντομα. Οι μύες σου δεν ενεργούν και αποκρίνονται το ίδιο όταν δεν κάνεις ασκήσεις με όταν κάνεις για παράδειγμα, ποδήλατο ή τρέξιμο, για αυτό οποιαδήποτε αύξηση στον όγκο της προπόνησης ή την ένταση μπορεί να προκαλέσει κράμπες.

Hero Images/Getty Images

 

Κάθεσαι σε μία θέση ή στέκεται όρθια για πολλή ώρα

Οι μύες υπάρχουν για να μετακινούνται, να συστέλλονται και να ξεκουράζονται, οπότε αν κάθεσαι ή στέκεσαι από την συνάντηση στο γραφείο που κράτησε όλη την ημέρα μέχρι την ουρά έξω από την αγορά, μπορεί να προκληθούν κάποιες κράμπες στα πόδια. Η παραμονή για παρατεταμένο χρονικό διάστημα μπορεί κατανοητά να συμβάλει στην μυϊκή κόπωση, η οποία με τη σειρά της μπορεί να προκαλέσει κράμπες.

David Lees/Getty Images

 

Τα φάρμακα

Εάν δεν υπάρχει καμία προφανής αιτία για τις κράμπες των ποδιών σου, τότε ίσως θελήσεις να ρίξεις μια ματιά σε τυχόν πρόσφατα φάρμακα που έχεις πάρει, καθώς κατηγορία φαρμάκων που χρησιμοποιούνται για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, μπορεί να προκαλέσουν κράμπες επειδή καταστρέφουν το σώμα υγρών και αλάτων.

Jayme Thornton/Getty Images

 

Η κούραση

Μπορεί να είσαι πιο επιρρεπείς σε κράμπες στα πόδια όταν είσαι πολύ κουρασμένη. Μπορεί να είσαι πιο χαλαρή στη διατροφή σου ή να ξεχνάς να ενυδατώνεσαι αποτελεσματικά ή, το σώμα σου δεν έχει αρκετό χρόνο για να ανακάμψει σωστά από την τελευταία σου άσκηση.

Westend61/Getty Images

 

Η εγκυμοσύνη

Η εγκυμοσύνη αυξάνει τον κίνδυνο μιας γυναίκας για κράμπες στα πόδια, ειδικά κατά τη διάρκεια του δεύτερου και τρίτου τριμήνου. “Αυτό είναι πιθανότερο επειδή οι πιθανότητες ανεπάρκειας μαγνησίου και καλίου είναι υψηλότερες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης,” λέει ο ειδικός. Εάν είσαι έγκυος και αντιμετωπίζεις κράμπες στα κάτω άκρα, φρόντισε να είσαι ενυδατωμένη και σκέψου να πάρεις ένα συμπλήρωμα μαγνησίου – με την έγκριση του γιατρού σου.

Martina Gruber/EyeEm/Getty Images
Photo: Grinvalds/Getty Images