Ποιος είπε πως γυμναστική και εγκυμοσύνη δεν συνδυάζονται; Μία από τις πιο συχνές ερωτήσεις των γυναικών κατά τη διάρκεια μιας εγκυμοσύνης, είναι το κατά πόσο γυμναστική κι εγκυμοσύνη μπορούν να συνδυαστούν. Τελικά προβλέπεται ή όχι η γυμναστική και γενικότερα η σωματική άσκηση; Στον απόηχο του αστικού μύθου περί ολικής αποχής, η αλήθεια περί του θέματος αποκαλύπτεται από τον ειδικό επί του θέματος personal trainer Κρις Βάλας.

Φυσικά και μπορεί να συνδυαστεί η γυμναστική με την εγκυμοσύνη, εκτός φυσικά από περιπτώσεις κάποιας παθολογικής φύσεως προβλήματος, έχοντας πάντα τη σύμφωνη γνώμη του ιατρού σας.

Στους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης και ιδιαίτερα για τις γυναίκες που δεν γυμνάζονταν καλό θα ήταν να ξεκινήσουν να γυμνάζονται κάνοντας για 15 λεπτά περπάτημα, 3 φορές την εβδομάδα και σταδιακά να αυξάνουν σε 30 λεπτά τη διάρκεια, συνδυάζοντας πάντα με διατάσεις προκειμένου να ελαφρύνουμε τυχόν πόνους μέσης και πλάτης. Μια πολύ καλή άσκηση είναι η κολύμβηση-aqua yoga-aerobic, με την οποία αποφεύγεται η επιβάρυνση των αρθρώσεων, η εφίδρωση και μειώνεται ο κίνδυνος για αποκόλληση του πλακούντα, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνουμε μυική ενδυνάμωση και βελτίωση καρδιοαναπνευστικού.

Επίσης μια έγκυος μπορεί να κάνει γυμναστική με λίγα βάρη ή με λάστιχα και με μπάλες. Σκεφτείτε πως σε λίγο καιρό, θα κρατάτε αγκαλιά το μωρό σας και όσο πιο γυμνασμένοι είναι οι ώμοι σας και οι δικέφαλοι σας,τόσο πιο εύκολα θα σηκώνετε τα “οικογενειακά σας βάρη”!

Μια πολύ καλή επιλογή σωματικής άσκησης είναι και η yoga ή pilates, ασκήσεις που συνδυάζουν streching, μυική ενδυνάμωση και αναπνοές, οι οποίες θα φανούν εξαιρετικά χρήσιμες κατά τη διάρκεια του τοκετού.

Ποια είναι τα οφέλη που εξασφαλίζονται με τη σωματική άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Γυναίκες οι οποίες γυμνάζονται 3-5 φορές την εβδομάδα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους, απολαμβάνουν μια σειρά από οφέλη καθώς

  • Έχουν μικρότερο μέσο όρο αύξησης βάρους
  • Επιτυγχάνουν συνήθως μικρότερης διάρκειας τοκετό, λόγω της εκγύμνασης του πυελού.
  • Ενδυναμώνουν τα πόδια και τον κορμό τους για καλύτερη ισορροπία όσο το βάρος αυξάνεται.
  • Απολαμβάνουν καλύτερης ποιότητας ύπνο.
  • Έχουν περισσότερη ενέργεια και λιγότερο άγχους

Το πιο σημαντικό ωστόσο όφελος που εξασφαλίζεται μέσω της σωματικής άσκησης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, είναι πως οι γυναίκες συνήθως “παίρνουν” λιγότερα κιλά, ενώ ταυτόχρονα έχουν πιο γρήγορη ψυχολογική και σωματική αποκατάσταση μετά τον τοκετό.

 

Κρις Βάλλας

Personal Trainer, Fitnees Instructor, Nike Elite Athlets & Influencer & PR Ambassador & Instructor της Nike Greece