Η κολύμβηση είναι από τους καλύτερους τρόπους γυμναστικής. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα που από παντού βρέχεται από θάλασσα είναι πολύ εύκολο κάποιος να αγαπήσει την κολύμβηση. Κατά την προπόνηση αυτή όλοι οι μύες γυμνάζονται, το σώμα αναπνέει καλύτερα και όλα αυτά οδηγούν σε καλύτερη υγεία.

Στην Ελλάδα λοιπόν είναι πολύ εύκολο κάποιος να ακολουθήσει αυτή την υδάτινη προπόνηση. Βέβαια το χειμώνα το νερό της θάλασσας είναι πάρα πολύ κρύο οπότε μια βουτιά θα μας παγώσει. Ναι, αν κάποιος θέλει να προπονηθεί μπορεί να πάει σε μια κλειστή πισίνα. Όμως υπάρχουν και εκείνοι που αψηφούν το κρύο και βουτούν στα παγωμένα νερά.

Υπάρχουν πάρα πολλοί που είναι χειμερινοί κολυμβητές. Βέβαια δεν είναι τόσο απλό! Το σώμα μας λειτουργεί στους 37 βαθμούς Κελσίου. Μπαίνοντας σε πολύ κρύο νερό, είναι δύσκολο το σώμα μας να φτάσει τη σωστή θερμοκρασία. Πρέπει να είμαστε αρκετά γυμνασμένοι για να αντέξει. Πρέπει λοιπόν να είμαστε προσεκτικοί για το σώμα μπορεί να πάθει σοκ ψύχους. Από την άλλη μεριά οι χειμερινοί κολυμβητές έχουν αναπτύξει την αντοχή τους  σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

Αν θες να ακολουθήσεις την χειμερινή κολύμβηση, καλό θα ήταν να ξέρεις τα υπέρ και τα κατά.

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι στη χειμερινή κολύμβηση;

  1. Πρώτα από όλο η απότομη αλλαγή θερμοκρασία μπορεί να μας οδηγήσει σε ψυχρό σοκ. Αυτό είναι απειλητικό για τον οργανισμό μας και έχει αναπνευστικές και καρδιαγγειακές επιδράσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε εγκεφαλικά επεισόδια και εμφράγματα. Ακόμα μπορεί να οδηγηθούμε και σε πνιγμό γιατί δεν θα μπορούμε να κολυμπήσουμε.
  2. Αν δεν είσαι αρκετά προπονημένος αλλά θέλεις να ξεκινήσεις χειμερινή κολύμβηση, τότε πρέπει να κάνεις ένα τεστ κοπώσεως. Το τεστ από θα δείξει αν η καρδιά λειτουργεί σωστά και δεν θα επηρεαστεί από την χαμηλή θερμοκρασία του νερού.
  3. Το κρύο επίσης μπορεί να προκαλέσει στρες στον οργανισμό. Δεν πρέπει να παραμένουμε στο νερό παραπάνω από 20 λεπτά γιατί ο οργανισμός δεν θα μπορεί να αντέξει την πίεση.

cold-ipop (2)

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα;

  1. Όταν ένας χειμερινός κολυμβητής πέσει στο παγωμένο νερό, τότε το σώμα αυτόματα απελευθερώνει ενδορφίνες. Οι ενδορφίνες έχουν αναλγητικές ιδιότητες και αυτό μπορεί να επίδραση θετικά σε επώδυνε ς παθήσεις. Επίσης οι ενδορφίνες έχουν και αντικαταθλιπτικές ιδιότητες. Έτσι η χειμερινή κολύμβηση μπορεί να καταστείλει την κατάθλιψη ελαφράς μορφής.
  2. Η συχνή έκθεση σε ψυχρά ερεθίσματα αυξάνουν την αντοχή και ο οργανισμός θωρακίζεται από διάφορες παθήσεις. Διάφοροι μηχανισμοί μπαίνουν σε λειτουργία και προστατεύουν τον οργανισμό.

cold-ipop (1)