Η τακτική άσκηση σε βοηθάει να παραμείνεις σε καλή κατάσταση και να επιβραδύνεις τις αλλαγές που σχετίζονται σχετίζονται με τα γερατειά. Αυτό ισχύει για όλα τα όργανα στο σώμα σου – συμπεριλαμβανομένου του εγκεφάλου σου. Διάβασε παρακάτω μερικές ασκήσεις οι οποίες θα σε βοηθήσουν να διατηρήσεις την μνήμη σου καθώς μεγαλώνεις.

Ασκήσεις για διατήρηση της μνήμης:

  • Πολύχρωμο κείμενο

Ξεκινώντας με την κορυφαία λέξη, προχώρα φωνάζοντας δυνατά το όνομα του χρώματος στο οποίο γράφεται κάθε μία από τις λέξεις στη λίστα. Όταν φτάσεις στο τέλος της λίστας, ονόμασε ξανά κάθε χρώμα με αντίστροφη σειρά. Θα είναι δύσκολο αρχικά, καθώς τα τμήματα που είναι υπεύθυνα για την αντίληψη κειμένου και την αντίληψη του χρώματος βρίσκονται σε διαφορετικά ημισφαίρια του εγκεφάλου.

Χρήσιμα αποτελέσματα: Βοηθά στην πρόληψη της νόσου του Alzheimer, δημιουργώντας νέες συνδέσεις μεταξύ των ημισφαιρίων / βελτιώνοντας τις ικανότητες συγκέντρωσης και μετακίνησης της προσοχής.

  • Πίνακας Schulte

Συγκεντρώσου στον αριθμό 19 στο κέντρο του πίνακα. Ο στόχος σου είναι να βρεις τον αριθμό 1 και στη συνέχεια όλους τους υπόλοιπους αριθμούς σε αύξουσα σειρά. Αργότερα, μπορείς να σχεδιάσεις το δικό σου πίνακα (μην ξεχάσεις να βάλεις τυχαία τους αριθμούς στα κελιά).

Χρήσιμα αποτελέσματα: Αυξάνει την αντίληψη και την επεξεργασία της ταχύτητας των πληροφοριών και αναπτύσσει την περιφερειακή όραση.

  • Χειρονομίες δαχτύλων

Τοποθέτησε τα δάχτυλα του δεξιού χεριού έτσι ώστε να κάνεις το σύμβολο της “ειρήνης” ενώ ταυτόχρονα κάνε το σύμβολο “OK” με το αριστερό σου χέρι. Στη συνέχεια, άλλαξε τη διάταξη των δακτύλων έτσι ώστε το αριστερό σου χέρι να δείχνει “ειρήνη” και το δεξί σου χέρι να δείχνει “OK”. Επανέλαβε το αρκετές φορές και τώρα κάνε την άσκηση με τα δύο χέρια σου ταυτόχρονα!

Χρήσιμα αποτελέσματα: Εξασκείς την προσοχή και αναπτύσσεις την ικανότητα γρήγορης εναλλαγής από την μία εργασία σε μία άλλη.

  • Σύγχρονη γραφή

Για αυτή την άσκηση, θα χρειαστείς δύο φύλλα χαρτιού και ένα ζευγάρι χρωματιστών μολυβιών. Όταν όλα είναι έτοιμα, σχεδίασε γεωμετρικά σχήματα και με τα δύο χέρια σου ταυτόχρονα. Μπορείς επίσης να γράψεις γράμματα ή λέξεις (υπό τον όρο ότι ο αριθμός των χαρακτήρων είναι ο ίδιος για τα δύο χέρια).

Χρήσιμα αποτελέσματα: Η σύγχρονη γραφή διδάσκει στον εγκέφαλό σου να κάνει ταυτόχρονα πολλαπλά καθήκοντα, ενισχύοντας έτσι τη δραστηριότητα και των δύο ημισφαιρίων.

  • Ορισμένες πρόσθετες συμβουλές

Ένας γνωστός νευροεπιστήμονας, 0 Lawrence Katz, έχει αναπτύξει ένα σύστημα ασκήσεων που βοηθούν τον εγκέφαλό σου να διατηρήσει τις λειτουργίες του σε μια ώριμη ηλικία:

  1. Προσπάθησε να εκτελέσεις καθημερινά πράγματα (όπως το βούρτσισμα των δοντιών σου ή το χτένισμα των μαλλιών σου) χρησιμοποιώντας το χέρι που δεν χρησιμοποιείς.
  2. Κάνε ντους ή πραγματοποίησε άλλες δραστηριότητες ρουτίνας, κάνοντας τα πάντα με τα μάτια σου κλειστά.
  3. Συχνά άλλαζε τις διαδρομές που χρησιμοποιείς για την μετακίνηση σου προς την εργασία.
  4. Ενώ παρακολουθείς μια ταινία, δοκίμασε να απενεργοποιήσεις τον ήχο και να βασιστείς στις κινήσεις των ηθοποιών για να μαντέψεις τι λένε.