Ήξερες ότι μπορείς να χρησιμοποιείς το πρώτο γεύμα της ημέρας για να χάσεις βάρος! Θέλεις να μάθεις τον τρόπο; Σου αποκαλύπτουμε τι ακριβώς πρέπει να φας το πρωί για να χάσεις βάρος, απολαμβάνοντας παράλληλα ένα απολαυστικό και θρεπτικό γεύμα!

Δες τις σωστές ποσότητες που πρέπει να τρως στο πρωινό σου και ξεκίνα τη μέρα σου δυναμικά!

Θερμίδες

Στόχος είναι να καταναλώνεις στο πρωινό 300 έως 400 θερμίδες. Εάν προσπαθείς να χάσεις βάρος, οι 300 με 350 είναι ιδανικό και εάν προσπαθείς να διατηρήσεις το βάρος σου, προτίμησε κάτι ανάμεσα σε 350 με 400 θερμίδες.

Υδατάνθρακες

Περίπου το 45 – 55% των θερμίδων σου πρέπει να είναι υδατάνθρακες, δηλαδή περίπου 40 έως 55 γραμμάρια υδατάνθρακες. Απόφυγε τα τρόφιμα με πολλή ζάχαρη και τις υπερβολικά επεξεργασμένες τροφές και επίλεξε δημητριακά ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά.

Πρωτεΐνη

Περίπου το 15 με 20% της ποσότητας θερμίδων για το πρωινό σου πρέπει να είναι πρωτεΐνη, η οποία αντιστοιχεί σε περίπου 13 έως 20 γραμμάρια. Η λήψη επαρκούς ποσότητας πρωτεΐνης στο πρωινό είναι σημαντική. Μελέτες έχουν δείξει ότι η λήψη τουλάχιστον 20 γραμμαρίων πρωτεΐνης στο πρωινό μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις βάρος. Τα αυγά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το γάλα σόγιας, η πρωτεΐνη σε σκόνη, τα καρύδια, καθώς και τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι καλές πηγές πρωτεϊνών.

Λίπη

10 με 15 γραμμάρια λίπους είναι ό,τι πρέπει, δηλαδή 30 με 35% των συνολικών σου θερμίδων για πρωινό. Αντί των κορεσμένων λιπών, όπως το μπέικον και το τυρί, προτίμησε τα μονοακόρεστα λίπη, όπως το ελαιόλαδο, τα καρύδια και το αβοκάντο.

Ίνες

Στο πρωινό σου, στόχευσε περίπου στο 25% του συνιστώμενου ημερήσιου ποσού των 25 γραμμαρίων την ημέρα. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου έξι γραμμάρια, αλλά είναι εντάξει εάν φας λίγο παραπάνω, εάν το αντέχει το πεπτικό σου σύστημα. Τα μούρα, τα αχλάδια, τα μήλα, τα χόρτα και άλλα λαχανικά, οι ξηροί καρποί και τα δημητριακά ολικής άλεσης μπορούν να σε βοηθήσουν να επιτύχεις αυτόν τον στόχο.

Ζάχαρη

Πρέπει να τηρείς τα 36 ή και λιγότερα γραμμάρια ζάχαρης στο πρωινό σου. Και όταν πρόκειται για προστιθέμενη ζάχαρη, προσπάθησε να μην υπερβείς τα έξι γραμμάρια, δηλαδή περίπου 1,5 κουταλάκι του γλυκού σε οποιαδήποτε γλυκαντική ουσία (λευκή ζάχαρη, καστανή ζάχαρη, σιρόπι σφενδάμου, μέλι ή αγαύη).

Η ώρα παίζει ρόλο!

Είναι ιδανικό να τρως πρωινό μέσα σε 30 με 60 λεπτά απ’ όταν ξυπνήσεις. Εάν δεν μπορείς να τρως κάτι μεγάλο μόλις ξυπνήσεις, χώρισε το γεύμα σε δύο μέρη, καταναλώνοντας το πρώτο λίγο αφότου ξυπνήσεις και το δεύτερο περίπου μια με μιάμιση ώρα αργότερα.

Photo: Popsugar / Jenny Sugar