Αν είσαι λάτρης του καφέ, σίγουρα θα έχεις αναρωτηθεί μέχρι ποια ώρα της ημέρας μπορείς ν’ απολαύσεις το αγαπημένο σου ρόφημα, χωρίς να καταστρέψεις τον ύπνο σου.

Η τελευταία φορά που μπορείς να πιεις καφέ πριν πέσεις στο κρεβάτι εξαρτάται κι από την ώρα που πέφτεις για ύπνο, αλλά οι ειδικοί γενικά προτείνουν να μείνεις μακριά από την καφεΐνη τουλάχιστον 6 με 8 ώρες πριν τον ύπνο.

Όποτε πίνεις καφέ, η κορτιζόλη της ορμόνης του στρες διεγείρεται και εμποδίζει τη μελατονίνη, η οποία επηρεάζει τον ύπνο.

Εάν είσαι μάλιστα πολύ ευαίσθητος στην καφεΐνη, τότε στόχος σου θα πρέπει να είναι να μείνεις μακριά της για 10-12 ώρες πριν πέσεις για ύπνο.

Επίσης να θυμάσαι πάντα να καταναλώνεις καφέ υψηλής ποιότητας ή βιολογικό καφέ όταν είναι δυνατόν, καθώς φιλτράρεται από το σύστημά σου πιο αποτελεσματικά απ’ ό,τι οι χαμηλής ποιότητας καφέδες.

καφές

Σε μια μελέτη του 2013 που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Clinical Sleep Medicine, επιστήμονες από το Κέντρο Ψυχικής Διαταραχής και Ερευνών στο Henry Ford Hospital και το Wayne State College of Medicine διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες στους οποίους χορηγήθηκε 400 χιλιοστόγραμμα (περίπου τέσσερα φλιτζάνια) καφέ από 0 έως 6 ώρες πριν τον ύπνο, παρουσίασαν διαταραχές.

Εκτός από την ταλαιπωρία της αϋπνίας, η καφεΐνη μπορεί επίσης ν’ αυξήσει την ποσότητα του οξέος στο στομάχι σου, οδηγώντας σε καούρα ή ασθένεια. Μπορεί ακόμη να παρέμβει στο κυκλοφορικό και αναπνευστικό σύστημα καθώς αυξάνει την αρτηριακή πίεση.

Photo: Getty Images