Έχεις ακούσει για τροφές που αδυνατίζουν, που βελτιώνουν το μεταβολισμό σου, που βελτιώνουν τη μνήμη… Για τροφές που σκοτώνουν την ευφυΐα έχεις ακούσει; Αν σου φαίνεται υπερβολικό, αρκεί να διαβάζεις το άρθρο για να αναθεωρήσεις.

  1. Ζαχαρούχα προϊόντα
    Δεν κάνουν κακό μόνο στη σιλουέτα, αλλά και στην εγκεφαλική λειτουργία σου. Η μακροχρόνια κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να προκαλέσει νευρολογικά προβλήματα και να επηρεάσει τη μνήμη σου. Μπορεί επίσης να επηρεάσει τη μαθησιακή σου ικανότητα.
  2. Αλκοόλ
    Προκαλεί σύγχυση, είναι σαν ένα νέφος που επηρεάζει την ικανότητά σου να σκεφτείς καθαρά, αλλά και τη μνήμη σου. Έχεις παρατηρήσει ότι συχνά δεν μπορείς να θυμηθείς ονόματα, συγκεκριμένα γεγονότα, δεν είσαι σίγουρος αν είναι όνειρο ή πραγματικότητα; Αυτό μπορεί να οφείλεται στην υψηλή συγκέντρωση αλκοόλ. Τα συμπτώματα είναι αναστρέψιμα αν κάποιος σταματήσει το αλκοόλ.
  3. Junk Food
    Μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ έδειξε ότι το junk food μπορεί να αλλάξει τις χημικές ουσίες στον εγκέφαλο, οδηγώντας έτσι σε συμπτώματα που σχετίζονται με την κατάθλιψη και το άγχος. Εκτός αυτού, τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε λίπος μπορούν επίσης να προκαλέσουν συμπτώματα που είναι παρόμοια με τα συμπτώματα της στέρησης, όταν σταματήσει η κατανάλωσή τους. Αυτές οι τροφές επηρεάζουν την παραγωγή της ντοπαμίνης, μια σημαντική χημικής ουσίας που προκαλεί χαρά. Επιπλέον, η ντοπαμίνη υποστηρίζει τη γνωστική λειτουργία, την ικανότητα μάθησης, την εγρήγορση, την παροχή κινήτρων και τη μνήμη. Αυτός είναι ο λόγος που είναι σημαντικό να αποφεύγονται όλα τα τρόφιμα που περιέχουν το υπερβολικό λίπος.
  4. Τηγανητά φαγητά
    Σχεδόν όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν χημικές ουσίες, χρωστικές ουσίες, πρόσθετα, τεχνητά αρώματα, συντηρητικά και τέτοια – αυτά μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά και τη γνωστική λειτουργία, λόγω της χημικής ουσίας που προκαλεί υπερκινητικότητα, τόσο σε παιδιά και σε ενήλικες. Τα τηγανητά φαγητά καταστρέφουν αργά τα νευρικά κύτταρα που βρίσκονται στον εγκέφαλο. Ωστόσο, ορισμένα λάδια είναι πιο επικίνδυνα από άλλα – το ηλιέλαιο θεωρείται ότι είναι από τα πιο τοξικά.
  5. Επεξεργασία ή προ-μαγειρεμένα φαγητά
    Ακριβώς όπως τα τηγανητά, τα μεταποιημένα ή προ-μαγειρεμένα φαγητά επηρεάζουν το κεντρικό νευρικό σύστημα και μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο ανάπτυξης μιας εκφυλιστικής διαταραχής του εγκεφάλου (όπως η νόσος του Alzheimer).
  6. Πολύ αλμυρά φαγητά
    Όλοι γνωρίζουν ότι οι αλμυρές τροφές επηρεάζουν την αρτηριακή σας πίεση και επιβαρύνουν την καρδιά σας. Ωστόσο, όπως δείχνει έρευνα, τα τρόφιμα που περιέχουν υψηλές ποσότητες αλατιού (νατρίου) μπορεί να επηρεάσουν τη γνωστική λειτουργία σας και την ικανότητά σας να σκεφτείτε.
  7. Σιτηρά, εκτός από 100% Ολικής Αλέσεως
    Όλα τα είδη των κόκκων έχουν επιπτώσεις στη λειτουργία του εγκεφάλου σας και τη γενική υγεία σας, εκτός από τα 100% ολικής αλέσεως που είναι πολύ πλούσια και οι φυτικές ίνες είναι γνωστό ότι συμβάλλουν στην πρόληψη της αρτηριακής γήρανσης. Εάν καταναλώνετε τακτικά δημητριακά, το σώμα σας κινδυνεύει να γεράσει πιο γρήγορα.
  8. Επεξεργασμένες Πρωτεΐνες
    Οι πρωτεΐνες είναι τα δομικά στοιχεία των μυών και είναι πολύ σημαντικές για τη σωστή λειτουργία του σώματός σας. Το κρέας είναι η πλουσιότερη πηγή πρωτεϊνών υψηλής ποιότητας, αλλά αποφύγετε υπερβολικά επεξεργασμένες ζωικές πρωτεΐνες, όπως τα χοτ ντογκ, σαλάμι, λουκάνικα.
  9. Τρανς λιπαρά
    Τα τρανς λιπαρά μπορούν να προκαλέσουν μια σειρά από προβλήματα, από θέματα που σχετίζονται με την καρδιά μέχρι αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης και παχυσαρκίας. Ωστόσο, κάνουν το μυαλό σας πιο αργό, επηρεάζουν τα αντανακλαστικά σας και την ποιότητα της ανταπόκρισης του εγκεφάλου σας – για να μην αναφέρουμε ότι αυξάνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου!Τα τρανς λιπαρά οξέα μπορούν επίσης να έχουν και άλλες επιπτώσεις στο μυαλό σας: εάν καταναλώνονται για πάρα πολύ καιρό, μπορούν να οδηγήσουν σε ένα είδος συρρίκνωσης του εγκεφάλου που είναι παρόμοια με τη συρρίκνωση που προκαλείται από τη νόσο του Alzheimer.
  10. Τεχνητές γλυκαντικές ουσίες
    Είναι αλήθεια ότι οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες περιέχουν λιγότερες θερμίδες, αλλά μπορεί στην πραγματικότητα  να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό! Αν χρησιμοποιηθούν για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες μπορεί να προκαλέσουν βλάβη στον εγκέφαλο και να παρέμβουν στη γνωστική ικανότητα σας.