Τις κάνουμε όλοι πριν την προπόνηση, αλλά τις κάνουμε σωστά; Κυκλοφορούν πολλοί μύθοι για τις διατάσεις, γι’ αυτό διάβασε ποια είναι η σωστή πρακτική.

  1. Μύθος: Οι διατάσεις αποτρέπουν τους τραυματισμούς.
    Οι τραυματισμοί οφείλονται σε πολλούς παράγοντες, όπως η κακή τεχνική, οι μυϊκές ανισορροπίες, και το όχι σωστό ζέσταμα.
    Αλήθεια: Το τέντωμα είναι απλώς ένας τρόπος να μειώσεις την πιθανότητα τραυματισμών.
  2. Μύθος: Οι στατικές διατάσεις θα πρέπει να προηγούνται.
    Οι διατάσεις πριν από την προπόνηση, όταν το σώμα είναι σε κατάσταση ηρεμίας μπορεί να είναι επιβλαβείς.
    Αλήθεια: Κάνε στατικές διατάσεις μετά τη γυμναστική, όχι πριν.
  3. Μύθος: Ένα τζόκινγκ είναι η τέλεια προθέρμανση.
    Οι δυναμικές διατάσεις θα ζεστάνουν τους μύες και θα προετοιμάσουν το σώμα για ασφαλή και αποτελεσματική προπόνηση.
    Αλήθεια: Μια σωστή προθέρμανση πρέπει να περιλαμβάνει δυναμικές διατάσεις.
  4. Μύθος: Οι διατάσεις δεν θα βοηθήσουν στην απόδοση.
    Αλήθεια: Οι δυναμικές διατάσεις stretching των μυών μπορεί να δώσουν μια επιπλέον ώθηση ενέργειας.
  5. Μύθος: Την ημέρα του αγώνα πρέπει να κάνεις διπλές διατάσεις.
    Μην παθαίνεις πανικό την ημέρα του αγώνα. Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι οι στατικές διατάσεις πριν το σπριντ θα μπορούσαν να βλάψουν του μύες και να αποτρέψουν τους αθλητές να φτάσουν στο 100% της δυναμικής τους.
    Αλήθεια: Όταν πρόκειται για διατάσεις, αντιμετώπισε τη μέρα του αγώνα, όπως οποιαδήποτε άλλη.
  6. Μύθος: Οι διατάσεις σε ένα συγκεκριμένο σημείο του σώματος θα ανακουφίσουν την εν λόγω περιοχή.
    Η πηγή του κακού μπορεί να είναι ένα τελείως διαφορετικό σημείο.
    Αλήθεια: Τα πάντα είναι συνδεδεμένα. Οι διατάσεις σε ένα σημείο μπορεί να ωφελήσουν ένα άλλο.
  7. Μύθος: 5 λεπτά προθέρμανσης αρκούν. 
    Αλήθεια: Χρειάζονται τουλάχιστον 10.
  8. Μύθος: Όλα τα άτομα χρειάζονται τον ίδιο αριθμό διατάσεων. 
    Αλήθεια: Οι εργασιομανείς μπορεί να χρειάζονται περισσότερες διατάσεις.
  9. Μύθος: Είμαι ήδη ευέλικτος, δεν υπάρχει λόγος να κάνω διατάσεις.
    Αλήθεια: Συνέχισε τις διατάσεις, ακόμα κι αν είσαι αρκετά ευλύγιστος.
  10. Μύθος: Δεν έχει σημασία τι ζέσταμα θα κάνεις.
    Αλήθεια: Η καλύτερη επιλογή για το ζέσταμα είναι το δυναμικό ζέσταμα και στα τρία επίπεδα του σώματος μας (μετωπιαίο, οβελιαίο και εγκάρσιο), ώστε να ζεσταθούν οι αρθρώσεις και οι μύες.