«Βαριέμαι» κάθε πότε περνάει αυτή η έκφραση από το μυαλό σου; Αν περνάει συχνά τότε να είσαι σίγουρος πως θα αποτύχεις να ολοκληρώσεις με επιτυχία το project που είχες σαν στόχο να ολοκληρώσεις, είτε αυτό ήταν να φτιάξεις ένα παζλ είτε να τελειώσεις το άρθρο σου (βλέπε στη δική μας περίπτωση!).

Με το να χαρακτηρίσουμε κάτι βαρετό, περιγράφουμε κάτι που είναι δυσάρεστο για εμάς. Οι περισσότεροι βρίσκουν συναρπαστικό να δεσμεύονται με νέους, φιλόδοξους και άκρως βαρετό να ασχοληθούν με καθημερινές υποχρεώσεις αλλά και με τις καθημερινές υποχρεώσεις που είναι απαραίτητες για να επιτευχθεί ο νέος φιλόδοξος στόχος για τον οποίοι είναι ενθουσιασμένοι!

Πρόσφατη έρευνα, λοιπόν, αποδεικνύει πως η ικανότητά μας να πετύχουμε σε μια εργασία μπορεί να εξαρτηθεί από το πόσο συναρπαστική και πολύτιμη πιστεύουμε ότι είναι η συγκεκριμένη εργασία. Με λίγα λόγια, μας λένε πως αν βαριέσαι θα αποτύχεις!
Στα πλαίσια της έρευνας, η οποία δημοσιεύτηκε στο Journal of Experimental Social Psychology, οι ερευνητές ζήτησαν από τους φοιτητές που συμμετείχαν να λύσουν ένα γρίφο.

Πριν ξεκινήσουν την επίλυση του γρίφου έπρεπε να δηλώσουν αν θεωρούν πως αυτό το project είναι ενδιαφέρον και διασκεδαστικό. Στην πορεία δόθηκε στον κάθε φοιτητή ένα κείμενο σχετικά με τον γρίφο. Οι μισοί διάβασαν ένα κείμενο αρκετά ενθουσιώδες για τον γρίφο ενώ οι άλλοι μισοί ένα κείμενο το οποίο μιλούσε πολύ ουδέτερα για το όλο project.

Οι φοιτητές οι οποίοι είχαν διαβάσει το «θετικό» κείμενο και είχαν πει ότι πιστεύουν ότι ο γρίφος είναι ενδιαφέρον και ήταν ενθουσιασμένοι, κατάφεραν και έλυσαν περισσότερους γρίφους και ήταν πολύ πιο συγκεντρωμένοι από ότι οι φοιτητές της ομάδας που διάβασαν το «ουδέτερο» κείμενο ήταν σημαντικά λιγότερο συγκεντρωμένοι και αποδοτικοί.

Σε μία παρόμοια έρευνα, η οποία δημοσιεύτηκε στο Journal of Educational Psychology, οι μισοί φοιτητές κλήθηκαν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου να γράψουν τους προβληματισμούς τους σχετικά με την αξία της επιστήμης για τη ζωή τους, ενώ οι άλλοι μισοί έπρεπε να συνοψίσουν όσα είχαν μάθει. Οι μαθητές, οι οποίοι είχαν επικεντρωθείς τα οφέλη της επιστήμης είχαν σημαντικά καλύτερη βαθμολογία από τους φοιτητές που απλώς κάνανε μία επιφανειακή ανασκόπηση των όσων είχαν διδαχθεί στη τάξη.

Άρα…. Όσο πιο ευχάριστες είναι οι σκέψεις σου για ένα project τόσο περισσότερες και οι πιθανότητες να επιτύχεις σ αυτό!