Τα ελληνικά προϊόντα είναι μοναδικά, όμως, η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με τις πολλές ώρες οι οποίες απαιτούνται για την παραγωγική διαδικασία, δυστυχώς έχουν αφήσει στο περιθώριο την προώθησή τους στο εξωτερικό με αποτέλεσμα τα περισσότερα να περιορίζονται στην εσωτερική κατανάλωση.

Μια start up επιχείρηση δημιουργώντας την online έκθεση exportsgr.com επιχειρεί να δώσει στα ελληνικά προϊόντα “φωνή” και μια καλύτερη θέση στην ευρωπαϊκή και γιατί όχι και παγκόσμια αγορά.

Το exportsgr.com είναι μια ψηφιακή έκθεση για εξαγωγές εγχώριων προϊόντων, η οποία στοχεύει στη διασύνδεση των ελληνικών επιχειρήσεων με δυνητικά ενδιαφερόμενους στο εξωτερικό.

Στόχος είναι τα ελληνικά προϊόντα να γίνουν γνωστά στο εξωτερικό και οι παραγωγοί να μπορέσουν ν΄αποκτήσουν όλο και περισσότερους πελάτες, οι οποίοι θα αγοράζουν τα προϊόντα τους άμεσα.

Ο Νεκτάριος Σιώμος, υπεύθυνος πωλήσεων του exportsgr.com μίλησε στο iPop.gr γι’ αυτό το μοναδικό εγχείρημα.

  1. Πώς ξεκίνησε για το exportsgr.com;
  2. Ζώντας παλαιότερα στο εξωτερικό, παρατήρησα ότι υπάρχει παντελής έλλειψη ελληνικών προϊόντων. Γνώρισα μερικούς Ιταλούς, οι οποίοι κατά την άποψή μου είναι κορυφαίοι στο marketing, γι’ αυτό και η ευρωπαϊκή αγορά είχε κατακλυστεί από ιταλικά προϊόντα, ενώ τα ελληνικά προϊόντα- εννοώντας τα τρόφιμα- δεν υπήρχαν. Τότε άρχισε να γεννιέται η ιδέα. Πριν 2 χρόνια, λοιπόν, βρέθηκα με μια ομάδα ανθρώπων και σκεφτήκαμε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε στον συγκεκριμένο τομέα. Βρεθήκαμε με φορείς του Κράτους, με εμπόρους απ’ όλο τον κόσμο και συγκεντρώσαμε όσες πληροφορίες μπορούσαμε αναφορικά με το εμπόριο. Επίσημα ξεκινήσαμε τη λειτουργία μας το καλοκαίρι που μας πέρασε.
  3. Τι ακριβώς είναι το exportsgr.com;

  4. Είμαστε μια start-up επιχείρηση και η βάση μας είναι μια online έκθεση ελληνικών προϊόντων. Πέραν τούτου, συμμετέχουμε οι ίδιοι σε διεθνείς εκθέσεις μεταφέροντας μέσω εικόνας σε πρώτη φάση τα προϊόντα των παραγωγών. Έτσι δίνουμε ένα βήμα στους παραγωγούς για να μπορέσουν να δείξουν τα προϊόντα τους σε εκθέσεις διεθνούς κύρους.
  5. Ποιος είναι ο στόχος σας;
  6. Ο στόχος και το όραμα είναι να μπορέσουμε να κερδίσουμε την χαμένη αξιοπιστία μας. Απ’ την εμπειρία μας, έχουμε δει ότι άνθρωποι απ’ το εξωτερικό έχουν άσχημες εμπειρίες απ’ τις ελληνικές επιχειρήσεις. Προσπαθούμε να δουλεύουμε με συνέπεια κι επαγγελματισμό κι αυτό συστήνουμε και στους πελάτες. Η δουλειά μας είναι να κάνουμε μια πύλη- σε πρώτη φάση online- φανταστείτε ότι τα προϊόντα βρίσκονται σε μια έκθεση 365 μέρες τον χρόνο- αλλά παράλληλα προσπαθούμε να βρίσκουμε αγοραστές ώστε να τους φέρνουμε σ’ επαφή με τους παραγωγούς. Δεν είμαστε μεσάζοντες, δεν κερδίζουμε ποσοστό επί της πώλησης, όμως μπορούμε να συστήσουμε έναν μεσολαβητή.
  7. Ποια είναι η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ένας παραγωγός για να γίνει μέλος του exportsgr.com;

  8. Μπορεί καταρχήν κάνει εγγραφή μόνος του και ν’ ανεβάσει τα προϊόντα μου, όμως, συνήθως οι παραγωγοί στέλνουν σ’ εμάς το υλικό τους και τις περιγραφές, κάνουμε εμείς τις μεταφράσεις, εάν δεν υπάρχουν, και ανεβάζουμε τα προϊόντα τους. Όσον αφορά την φυσική έκθεση, δεν υπάρχει κάποια έξτρα χρέωση για τους παραγωγούς. Αυτό που έχουμε στο μυαλό μας είναι μελλοντικά να νοικιάσουμε έναν χώρο σε μια έκθεση και να τον μετανοικιάσουμε σε πελάτες, ώστε να έχουμε μαζική συμμετοχή στην έκθεση.
  9. Τι υλικό μπορεί να ανεβάσει ο πελάτης στο site;

  10. Καταρχήν ανεβάζει το προφίλ της εταιρείας του με μια φωτογραφία, περιγραφή, πού βρίσκεται, πόσα χρόνια λειτουργεί. Αυτό που χρειάζεται μετά είναι η κατηγοριοποίηση των προϊόντων του, το ανέβασμα των φωτογραφιών (1-12 για κάθε προϊόν) και περιγραφή του προϊόντος. Η περιγραφή των προϊόντων διατίθενται σε δύο γλώσσες: Ελληνικά και αγγλικά. Το παραπάνω υλικό και φυσικά τα προϊόντα μπορούν να ανανεώνονται σε συμφωνία μ’ εμάς. Τέλος, ο παραγωγός μπορεί ν’ ανεβάσει και κάποιο video απ’ την παραγωγική διαδικασία ή οτιδήποτε άλλο θεωρεί ότι χρειάζεται για την προώθηση του προϊόντος. Αυτό που θέλουμε να στείλουμε ως μήνυμα είναι ότι θέλουμε τη στήριξη των ελληνικών επιχειρήσεων προκειμένου να πετύχει το project.
  11. Ποια είναι η μέχρι στιγμής ανταπόκριση των Ελλήνων παραγωγών στο εγχείρημά σας;

  12. Υπάρχει ανταπόκριση μέχρι στιγμής, προχωράει το εγχείρημα με αργούς ρυθμούς βέβαια επειδή προσεγγίζουμε κι εμείς τα άτομα προσωπικά, κλείνουμε ραντεβού μαζί τους, όμως, υπάρχει καλή ανταπόκριση. Έχουμε κάνει συνεργασίες με ανθρώπους οι οποίοι αναλαμβάνουν την εκπροσώπηση των προϊόντων σε Ελλάδα και Ευρώπη, έχουν γίνει ορισμένες συμφωνίες, δεν κρύβω ότι δεν είναι μεγάλα πράγματα, αλλά υπάρχει προοπτική και χαμηλό κόστος συμμετοχής στην online έκθεση.Αυτό που προσπαθούμε είναι να πάρουμε χορηγούς για win-win σχέσεις. Υπάρχει ενδιαφέρον, εύχομαι κι ελπίζω ότι θα τα καταφέρουμε.
  13. Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε κατά το στήσιμο της start up;
  14. Η αλήθεια είναι ότι όσον αφορά τη γραφειοκρατία δεν αντιμετωπίσαμε δυσκολίες. Οι δυσκολίες, εκτός απ’ τις οικονομικές, είναι η οργάνωση του project ώστε να είναι και να φαίνεται σοβαρό. Να δουλέψει το σύστημα σχετικά γρήγορα, να δουν οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο exportsgr.com ανταπόκριση.
  1. Έχουμε στο μυαλό μας ότι οι άνθρωποι της παραγωγής δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Το έχετε παρατηρήσει αυτό μέσα απ’ τη δουλειά σας;
  2. Ναι αυτό είναι αλήθεια. Το 70% των ελληνικών επιχειρήσεων είναι οικογενειακές επιχειρήσεις οι οποίες αναλώνονται στην παραγωγή του προϊόντος τους και δεν προλαβαίνουν να ασχοληθούν με την προώθηση των προϊόντων online. Γι΄αυτό κι εμείς προσπαθούμε να βοηθάμε τους πελάτες με όποιο τρόπο μπορούμε. Για παράδειγμα τους βοηθάμε να φτιάξουν μια ηλεκτρονική παρουσίαση των προϊόντων τους για να έχουν τη δυνατότητα να τη στείλουν σε υποψήφιους αγοραστές.