Ορισμένες ενδείξεις που πιθανόν να υποδηλώνουν ότι ένα παιδί έχει πέσει θύμα βίας και εκφοβισμού στο σχολείο είναι :

  1. Έχει μειωμένη διάθεση ή άρνηση να έρθει στο σχολείο με πρόσχημα κάποια αδιαθεσία.
  2. Κάνει αδικαιολόγητες απουσίες.
  3. Έχει απροσδόκητη μαθησιακή πτώση που αποτυπώνεται με βαθμούς που πέφτουν.
  4. Στα διαλείμματα περνά το χρόνο του γύρω από τους εκπαιδευτικούς και το γραφείο.
  5. Καθυστερεί να έρθει στο σχολείο ή αργεί να επιστρέψει στο σπίτι.
  6. Αρχίζει να αλλάζει διαδρομές από και προς το σχολείο.
  7. Τα ρούχα του είναι συχνά σκισμένα ή κατεστραμμένα.
  8. Έχει σημάδια και μελανιές στο σώμα ή άλλες ενδείξεις επίθεσης και αποφεύγει να εξηγήσει πώς συνέβησαν.
  9. Χάνει συχνά τα πράγματά του.
  10. Ζητάει συχνά χρήματα από τους γονείς του γιατί χάνει αυτά που του δίνουν.
  11. Αρνείται να συμμετέχει σε σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες.
  12. Υπάρχουν ξαφνικές αλλαγές στην διάθεση του που επιμένουν.
  13. Παραπονιέται για ψυχοσωματικά προβλήματα.
  14. Απειλεί με βία προς τον εαυτό του και άλλους.
  15. Εμφανίζει σημαντικές αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες και στον ύπνο του.

 

Εάν ισχύουν κάποια από τα προηγούμενα,τότε ίσως υπάρχει περιστατικό βίας και εκφοβισμού και το παιδί να χρειάζεται άμεση βοήθεια και υποστήριξη.

  • Μιλήστε ήρεμα μαζί του για το περιστατικό αυτό.
  • Διαβεβαιώστε το ότι η παρενόχληση δεν είναι δική του ευθύνη.
  • Ενθαρρύνετέ το να μιλάει για τέτοια επεισόδια σε σας και το δάσκαλό του.
  • Πείτε του ότι δεν χρειάζεται να δείξει σκληρός ή να ανταποδώσει. Μπορεί απλά να περπατήσει  μακριά από αυτά τα παιδιά και να τα αγνοήσει.
  • Μάθετέ  το να δίνει απαντήσεις στα σχόλια,να λέει πολύ σταθερά «όχι» ή «άσε με ήσυχο» και πείτε του να είναι πάντοτε μαζί με άλλα παιδιά.
  • Βοηθήστε το παιδί σας να αυξήσει την αυτοπεποίθησή  του με το να κάνει κάτι που είναι ιδιαίτερα ικανό.
  • Συζητήστε με το σχολείο του για το πρόβλημα και ζητήστε τους να σας βοηθήσουν.
  • Το πιο σημαντικό είναι να παρέχετε στο παιδί σας ένα ασφαλές και στοργικό περιβάλλον,ενισχύοντάς του την αυτοεκτίμηση και βοηθώντας το να αναπτύσσει έντονη κοινωνικότητα μέσα από ενδιαφέροντα και δραστηριότητες.

Ο ρόλος επίσης του σχολείου, των εκπαιδευτικών και ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου είναι καθοριστικός.

Μαρία Σαμόλη,Εκπαιδευτικός

Διευθύντρια στα Εκπαιδευτήρια Χουρδάκη

Πανδρόσου 45 Π.Φάληρο

Τηλ:2109833353, 2109818609

Email: info@hourdaki.edu.gr