Ήξερες πως τα burger, η πίτσα, τα σουβλάκια και τα υπόλοιπα junk food, δεν είναι καλά για το σώμα, τους κοιλιακούς, τη φυσική σου κατάσταση και δε συμμαζεύεται, αλλά ήξερες πως μπορούν να επηρεάσουν και τη γονιμότητά σου; Μία έρευνα στο Χάρβαρντ έρχεται να το επιβεβαιώσει αυτό και να σου δείξει πως πρέπει να ελαττώσεις τα φαγητά απ’ έξω αν θέλεις να είσαι durasel στο κρεβάτι!

Σύμφωνα με την έρευνα, λοιπόν, τα πολλά κορεσμένα και μονοακόρεστα λίπη έχουν αυξημένες πιθανότητες να παρουσιάζουν μειωμένη παραγωγή σπερματοζωαρίων.

Ποια είναι όμως τα κορεσμένα και ποια τα μονοακόρεστα σίγουρα θα αναρωτιέσαι τώρα. Τα κορεσμένα είναι κυρίως λίπη που μπορείς να τα βρεις σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης, όπως το κρέας και τα γαλακτοκομικά προιόντα. Όσον αφορά τα μονοακόρεστα λίπη, θα τα βρεις σε τροφές όπως το λάδι, που είναι πλούσια πηγή τέτοιων λιπαρών. Ωστόσο, αν αυτό καταναλώνεται σε σπιτικές τροφές και με μέτρο δεν έχεις πρόβλημα, αντίθετα σου κάνει και καλό, μέτρον άριστον, άλλωστε.

Στην έρευνα του Χάρβαρντ, πήραν μέρος 91 άντρες εθελοντές, που είχαν σοβαρό πρόβλημα υπογονιμότητας. Αυτοί που έτρωγαν τα περισσότερα κορεσμένα λίπη, είχαν κατά 41% λιγότερα σπερματοζωάρια απ’ ό,τι εκείνοι που έτρωγαν τα λιγότερα. Αντίστοιχα, όσοι έτρωγαν φαγητά που… κολυμπούσαν στο λάδι, είχαν κατά 46% λιγότερα σπερματοζωάρια απ’ ό,τι όσοι έτρωγαν φυσιολογικές ποσότητες ελαιόλαδου.

Σύμφωνα με την επικεφαλής της έρευνας, καθηγήτρια Τζιλ Άταμαν, οι διαφορές αυτές στην ποσότητα σπερματοζωαρίων θα μπορούσαν να αποτελούν αιτία υπογονιμότητας στους άντρες, κατά περίπτωση. Τι εννοώ; Πως όσοι από αυτούς είχαν οριακό αριθμό σπερματοζωαρίων, τρώγοντας junk food, επιβάρυναν περισσότερο το πρόβλημά τους, καταλήγοντας στο να γίνουν υπογόνιμοι.

Ωστόσο, υπήρχαν και αυτοί με την αυξημένη τεστοστερόνη, που παρά την ανθυγιεινή «μάσα», δεν αντιμετώπισαν κάτι αντίστοιχο, καθώς τα αποθέματα σπερματοζωαρίων τους ήταν αρκετά για να γίνουν μπαμπάδες και μετά το burger!

Και μία μικρή συμβουλή που θα σε βοηθήσει αν δεν είσαι  τόσο durasel στο σπέρμα σου είτε τρως, είτε δε τρως fast food:

Να τρως ψαράκι θα βοηθήσει! Είναι μια πηγή από τις πιο πλούσιες σε ω-3 λιπαρά, που θα κάνουν τα σπερματοζωάρια σου πιο υγιή και δραστήρια!