Γιατί μετά από μια προπόνηση μερικοί άνθρωποι ιδρώνουν υπερβολικά πολύ ενώ άλλοι ελάχιστα έως και καθόλου;
Όσο περισσότερο ιδρώνεις τόσο πιο σκληρά προπονείσαι και επομένως τόσες περισσότερες θερμίδες χάνεις;

Το σώμα σου εκκρίνει ιδρώτα προκειμένου να δροσιστεί όταν η θερμοκρασία του είναι πολύ υψηλή. Γεννηθήκαμε με μεταξύ δύο και τεσσάρων εκατομμυρίων αδένων ιδρώτα και το πόσο ιδρώνουμε εξαρτάται από τον αριθμό αυτών.

Οι γυναίκες τείνουν να έχουν περισσότερους ιδρωτοποιούς αδένες απ’ τους άνδρες, ωστόσο οι αδένες των ανδρών είναι πιο δραστήριο και επομένως ιδρώνουν περισσότερο.
Η εφίδρωση επηρεάζεται επιπλέον από τη θερμοκρασία, το πόσο έντονα ασκείσαι κι αν καπνίζεις, πίνεις καφέ ή αλκοόλ.

Επιπλέον αυτό που φορά μπορεί να επηρεάζει τον ιδρώτα καθώς τα συνθετικά υφάσματα παγιδεύουν στη θερμότητα.
Το λίπος λειτουργεί επίσης ως “μονωτικό” υλικό έτσι οι υπέρβαροι άνθρωποι ιδρώνουν περισσότερο απ’ αυτούς με φυσιολογικό βάρος.

Όταν ιδρώνεις νιώθεις το σώμα σου πιο ελαφρύ ωστόσο αυτό είναι προσωρινό. Καθώς μόλις πιεις νερό θα ανακτήσεις και πάλι αυτό το βάρος. Επομένως οποιαδήποτε απώλεια βάρους συμβαίνει λόγω της άσκησης και όχι λόγω του ιδρώτα που χάνεις.

Το πόσο ιδρώνεις δεν αποτελεί καλό δείκτη ως προς τον αριθμό θερμίδων που καις. Αυτό που έχει σημασία είναι το πόσο καιρό γυμνάζεσαι και πόσο έντονη είναι η γυμναστική σου.

Photo: vesti.mk