«Ας πιω ένα ποτάκι πριν κοιμηθώ να χαλαρώσω», «Τσάι; Μπααα θα προτιμήσω λίγο αλκοόλ να με ηρεμήσει», είναι σκέψεις που περνούν απ’ το μυαλό σου τα βράδια, όταν γυρνάς κουρασμένος από δουλειά και ψάχνεις απεγνωσμένα κάτι να σε χαλαρώσει. Είναι το ποτό, όμως, το ιδανικό «αντίδοτο» για τη χαλάρωσή σου πριν τον ύπνο;

Κι όμως αυτή η σύνδεση που πλανάται γύρω από το αλκοόλ και το ποτό, δεν είναι πραγματικότητα αλλά μύθος!

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησαν Αυστραλιανοί επιστήμονες το να πίνεις αλκοόλ πριν πας για ύπνο, μπορεί αρχικά να σε χαλαρώνει, αλλά τελικά δε δίνει αυτή την ξεκούραση που αποζητάς με τόση ανάγκη.

«Οι άνθρωποι επικεντρώνονται συνήθως στην κοινά αποδεκτή χαλαρωτική ιδιότητα του αλκοόλ, η οποία έχει ως αποτέλεσμα να αποκοιμούνται πιο εύκολα, ωστόσο, οι διαταραχές κατά τη διάρκεια του ύπνου τους είναι πολύ μεγαλύτερες  λόγω ποτού».

Αναφέρει ο επικεφαλής της έρευνας, καθηγητής Christian Nicholas.

Μπορεί να σε χαλαρώνει, λοιπόν, αρχικά αλλά στη συνέχεια οι συνέπειες του είναι πολύ πιο σοβαρότερες, με την παρεμπόδιση του σωστού ύπνου σου να είναι από τις πιο σημαντικές.

Εκτός από τη διαταραχή του ύπνου σου, όμως, η κατανάλωση αλκοόλ, κυρίως στη διάρκεια μεγάλων περιόδων, μπορεί να έχει πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα και στις καθημερινές σου συνήθειες, όπως και στη διαδικασία μάθησης, αλλά και στη μνήμη σου.

Ελπίζω να πείστηκες τώρα, πως το αλκοόλ δεν αποτελεί βοήθημα για τον ύπνο σου, παρότι δίνει την εντύπωση ότι μπορεί να σε αποκοιμίσει πιο εύκολα και γρήγορα. Αντιθέτως, διαταράσσει την ποιότητα του ύπνου σου.

Γι’ αυτό την επόμενη φορά που θα είσαι στο δίλημμα ποτό ή τσαγάκι για την χαλάρωση σου προτίμησε το δεύτερο! Σίγουρα θα σε βοηθήσει περισσότερο…