Η άσκηση είναι ένα από τα πιο ισχυρά πράγματα, τα οποία μπορείς να κάνεις για να προστατεύσεις την καρδιά σου, σύμφωνα με νέα έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό European Journal of Preventive Cardiology.

γυμναστική, τρέξιμο

Ερευνητές στην Ολλανδία συγκέντρωσαν στοιχεία από 5.344 μεσήλικες και ηλικιωμένους, οι οποίοι ζουν στο Ρότερνταμ και ανάφεραν τις συνήθειες άσκησης τους, καθώς και το ύψος και το βάρος τους για τον προσδιορισμό του δείκτη μάζας του σώματός τους. Οι επιστήμονες συνέλεξαν, επίσης, πληροφορίες σχετικά με τα ποσοστά της ομάδας της καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου.

fitness γυμναστική

Τα στοιχεία επιβεβαίωσαν αυτό, το οποίο οι γιατροί γνωρίζουν εδώ και καιρό: ότι οι υπέρβαροι και η παχυσαρκία συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακών προβλημάτων. Οι άνθρωποι, οι οποίοι ήταν βαρύτεροι είχαν τα υψηλότερα ποσοστά καρδιακής νόσου κατά τη διάρκεια της μελέτης. Αλλά όταν κοίταξαν υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα, τα οποία επίσης ασκούνται τακτικά, διαπίστωσαν ότι τα ποσοστά της καρδιακής νόσου ήταν παρόμοια με αυτά των ανθρώπων με κανονικό βάρος, οι οποίοι ασκούνται, επίσης.

πρόγραμμα γυμναστικής

Η άσκηση, με άλλα λόγια, φάνηκε να εξουδετερώνει τις αρνητικές συνέπειες του βάρους, όταν πρόκειται για καρδιακές παθήσεις. «Βρήκαμε ότι η αδράνεια και η παχυσαρκία έχουν τον ίδιο κίνδυνο ή παρόμοιο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής νόσου», λέει ο Klodian Dhana, ένας μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Ιατρικό Κέντρο Erasmus, ο οποίος είναι τώρα στο τμήμα της διατροφής στο Χάρβαρντ στη Σχολή Δημόσιας Υγείας.

Τα ευρήματα της έρευνας θα πρέπει να στείλουν ένα ισχυρό μήνυμα ότι η άσκηση είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να μειώσει κανείς τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων. Το υπερβολικό βάρος και η παχυσαρκία είναι ακόμα σημαντικοί παράγοντες κινδύνου για καρδιακά προβλήματα, αλλά τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τουλάχιστον κάποιες από τις βλαβερές συνέπειες του υπερβολικού βάρους μπορούν να αντισταθμιστούν από την άσκηση.

πόδια γυμναστική

Επειδή στη μελέτη συμμετείχαν άτομα και μεγαλύτερης ηλικίας, αυτό δείχνει, επίσης, ότι δεν είναι ποτέ πολύ αργά για να επωφεληθούν από την άσκηση. «Θα πρέπει να πιστεύουν ότι κάνοντας σωματική δραστηριότητα σε μεγάλη ηλικία, μπορούν να εξακολουθούν να επωφελούνται από τη μείωση του κινδύνου των καρδιακών παθήσεων», λέει ο Dhana.

γυμναστική

Επομένως, είναι σαφές ότι η άσκηση και η γυμναστική τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα, μπορεί να έχει θετικές συνέπειες για την υγεία ,τόσο την σωματική, όσο και την ψυχική, καθώς εκτός του ότι βοηθάει στην πρόληψη πολλών ασθενειών, προσφέρει ζωντάνια και ενέργεια σε όλους ανεξαρτήτως ηλικίας.

Διαβάστε επίσης:

Τήρησε το πρόγραμμα γυμναστικής ακολουθώντας απλές συμβουλές

Photos: Getty