Κωνσταντίνα Τζοβόλου – Από τα γραφεία της Google στις πασαρέλες της Νέας Υόρκης

LIKE US ON FACEBOOK

Η Ελληνίδα σχεδιάστρια μόδας Κωνσταντίνα Τζοβόλου, σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο iPop, μας μιλά για το συναρπαστικό ταξίδι της δημιουργίας, ενώ ταυτόχρονα μας δίνει στιλιστικές συμβουλές για τη νέα χρονιά… 

Η Κωνσταντίνα Τζοβόλου είναι από τις περιπτώσεις ανθρώπων που η λέξη «ταλέντο» τη χαρακτηρίζει απόλυτα. Η ίδια σπούδασε σχέδιο μόδας στο Academy of Art University στο Σαν Φρανσίσκο, ενώ μετά από μερικά χρόνια στο χώρο των αγορών και merchandising, για επώνυμα πολυκαταστήματα των ΗΠΑ, μπήκε στο κόσμο της Google και των tech startups, όπου και πέρασε τα τελευταία έξι χρόνια, μαθαίνοντας τους προγραμματιστές της ομάδας της για μόδα και online shopping.

Κωνσταντίνα Τζοβόλου

Η Κωνσταντίνα, μεγάλωσε στην Πάτρα και αυτή τη στιγμή ζει ανάμεσα στην Αθήνα και το Σαν Φρανσίσκο. Κάπου ανάμεσα σε δύο ηπείρους, καταφέραμε να τη βρούμε και να μιλήσουμε μαζί της σε μια άκρως απολαυστική κουβέντα.

  1. Μίλησε μας λίγο για την εμπειρία σου στην Google.
  2. Στα 6 χρόνια μου εκεί έμαθα πάρα πολλά γι αυτόν τον χώρο καθώς και πως να συνεργάζεσαι με άτομα που διαθέτουν διαφορετικές επαγγελματικές γνώσεις κι εμπειρίες από εσένα. Απ΄την μία ήμουν εγώ, μια fashion expert που μίλαγε την γλώσσα της μόδας, και απέναντί μου μια μεγάλη ομάδα προγραμματιστών που μιλάνε την γλώσσα των computer και δεν ήξεραν καν τι σημαίνουν οι λέξεις μόδα και στυλ. Στην αρχή ήταν πολύ δύσκολο να συννενοηθούμε και να δουλέψουμε στο ίδιο project, αλλά μετά από πολλές ώρες προσπάθειας και υπομονής τα καταφέραμε. Έχω κάνει τους καλύτερους φίλους από αυτήν την εμπειρία και χώρο, ακόμα κι αν μπερδεύονται με την διαφορά των αμάνικων και στραπλες μπλουζάκια.
  3. Πως συνδέεται σήμερα ο χώρος της μόδας με το internet;
  4. Το Internet, και πιο συγκεκριμένα τα social media και τα blogs, έχουν την μεγαλύτερη επιρροή στον σημερινό χώρο της μόδας καθώς είναι η κύρια πηγή έμπνευσης και μελέτης για το οτιδήποτε συμβαίνει γύρω μας. Από την στιγμή που ανεβάζονται πάνω από 200.000 φωτογραφίες στο Instagram ανά λεπτό, ένα σχεδιαστής μπορεί μέσα σε λίγες ώρες να γνωρίζει ποια κατεύθυνση θέλει να ακολουθήσει για την επόμενη κολεξιόν του, κάτι το οποίο θα τον έπαιρνε μήνες έρευνας και ταξιδιών αν δεν υπήρχαν τα social media.

Κωνσταντίνα Τζοβόλου

  1. Από την μέχρι τώρα εμπειρία σου, ποιες αλλαγές πιστεύεις ότι υπάρχουν ανάμεσα στην ελληνική και τη διεθνή αγορά;
  2. Δυστυχώς και οι δύο αγορές έχουν τεράστιες δυσκολίες και ο ανταγωνισμός είναι εξίσου απαιτητικός. Αλλά σαφώς υπάρχουν και κάποιες διαφορές, όπως το πόσο αργά ή γρήγορα κινείται η αγορά, πως ανταποκρίνεται το κοινό και τα media σε αυτό που προωθείς, μέγεθος παραγωγής, κτλ. Το μόνο σίγουρο είναι ότι κάθε αγορά θέλει την δική της στρατηγική για να την κατακτήσεις.
  3. Σε όσους δεν είναι ακόμα συμφιλιωμένοι με τις διαδικτυακές αγορές, τι θα τους έλεγες για να τους προτρέψεις; Ποια τα πλεονεκτήματα των e-shops;
  4. Το να μπορείς να βλέπεις ολόκληρο το εμπόρευμα ενός μαγαζιού με άνεση στο κινητό σου ή στο laptop χωρίς τα τεράστια πλήθη που αναμένεται να βρούμε στα αγαπημένα μας μαγαζιά είναι ήδη ένα τεράστιο πλεονέκτημα. Τα e-shops μας βοηθάνε να γλιτώσουμε πολύτιμο χρόνο, να αποφύγουμε το άγχος και το στρες της κίνησης και των πληθών στα μαγαζιά, καθώς και να παίρνουμε αγοραστικές αποφάσεις χωρίς να μας βιάζει κανείς. Και με όλο και περισσότερες εταιρίες να προσφέρουν δωρεάν έξοδα αποστολής και επιστροφές, δεν υπάρχει λόγος να φοβόμαστε τις διαδικτυακές αγορές.

Κωνσταντίνα Τζοβόλου

  1. Πως είναι η ζωή ανάμεσα σε δύο ηπείρους; Πόσο εύκολο είναι για μια γυναίκα να ανταπεξέλθει στο χώρο σου; Ποίες δυσκολίες είχες να ξεπεράσεις;
  2. Όταν ήμουν μικρότερη, η ζωή ανάμεσα σε δύο ηπείρους ήταν πιο δύσκολη λόγω τις αλλαγές σχολείων και περιβάλλοντος κάθε λίγα χρόνια. Τώρα πια είναι πιο εύκολα, αλλά και πάλι, όταν γνωρίζεις να αγαπάς δύο χώρες ποτέ δεν είναι εύκολο να αποχωρίζεσαι την μία για μεγάλη διάρκεια.
    Ο χώρος της μόδας είναι υπερβολικά ανταγωνιστικός είτε είσαι γυναίκα είτε όχι, είτε πουλάς παπούτσια είτε κασκόλ. Υπάρχουν χιλιάδες που κάνουν ή προσπαθούν να κάνουν το ίδιο με εσένα, οπότε η μεγαλύτερη δυσκολία είναι στη διάκριση. Πολλές φορές παίζει και η τύχη μεγάλο ρόλο, αλλά δεν μπορούμε να βασιστούμε σε αυτήν. Μετά από την διάκριση, το ξεκίνημα είναι πάντα δύσκολο ιδίως αν δεν γνωρίζεις άτομα στο χώρο που μπορούν να σε βοηθήσουν σε ερωτήματα όπως, για ποιόν σχεδιάζεις, που θα παράγεις τα προιοντα σου, με ποιόν παραγωγό, σε τι ποσότητες, με τι έγγραφα, κτλ. Αλλά με πολύ δουλειά, διάβασμα και υπομονή αυτή η δυσκολία ξεπερνιέται.

Κωνσταντίνα Τζοβόλου

  1. Συγκρίνοντας τον τρόπο με τον οποίο ντύνονται οι γυναίκες σε Αμερική και Ευρώπη ποιες διαφορές διακρίνεις; To κοινό έχει διαφορετικές απαιτήσεις- προτιμήσεις;
  2. Τα social media, και συγκεκριμένα το Instagram, έχουν πια ενοποιήσει τις μεγάλες διαφορές που κάποτε υπήρχαν ανάμεσα στα στερεότυπα στυλ μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής. Οι influencers που όλοι μας παρακολουθούμε και από τους οποίους παίρνουμε ιδέες και fashion tips, είναι πολλοί και τα στυλ τους δεν διαφέρουν και τόσο, είτε μιλάμε για μια blogger από την Νέα Υόρκη είτε από την Σουηδία. Και γι’ αυτό τα μεγάλα brands μόδας δεν χρειάζονται να σκέφτονται ξεχωριστά για τις δύο αυτές αγορές.

Κωνσταντίνα Τζοβόλου

  1. Οι δημιουργίες σου έχουν συμπεριληφθεί σε μερικά από τα μεγαλύτερα περιοδικά μόδας παγκοσμίως, ενώ παράλληλα πολλοί είναι οι διάσημοι που σε εμπιστεύονται. Μια τέτοιου είδους αναγνώριση τι αντίκτυπο έχει στη δουλειά σου;
  2. Κάτι τέτοιο σε αναγκάζει να κινηθείς σε πιο γρήγορους ρυθμούς ώστε να είσαι προετοιμασμένος και ανανεωμένος για αυτά που θα προκύψουν μετά από τέτοιων ειδών αναγνωρίσεων. Σε αυτό τον χώρο πρέπει να βρίσκεσαι είκοσι βήματα μπροστά και να σκέφτεσαι άλλα πενήντα βήματα μπροστά, γιατί κανείς δεν θα σε περιμένει. Με λίγα λόγια, δεν προλαβαίνεις καν να ευχαριστηθείς την στιγμή μια τέτοιας αναγνώρισης και κατευθείαν πέφτεις με τα μούτρα στην δουλειά!
  3. Αν θα έπρεπε να διαλέξεις την πιο σημαντική στιγμή της καριέρας σου, ποια θα ήταν αυτή;
  4. Σίγουρα θα ήταν η στιγμή που παρουσίασα την πρώτη μου συλλογή στο New York Fashion Week μαζί με έναν από τους μεγαλύτερους σχεδιαστές ρούχων στις ΗΠΑ. Το να καταφέρεις να μπεις σε ένα από τα 4 μεγάλα events μόδας της σεζόν με την πρώτη σου κιόλας κολεξιόν είναι μια μικρή επιτυχία για οποιονδήποτε σχεδιαστή, ακόμα κι αν αυτό δεν οδηγήσει σε άλλες σημαντικές στιγμές αναγνώρισης ή σε μεγάλου μεγέθους πωλήσεων.

Κωνσταντίνα Τζοβόλου

  1. Ποια είναι τα must have κομμάτια για το 2016 που θα πρέπει να συμπεριλάβει στην γκαρνταρόμπα της μια γυναίκα;
  2. Τα βασικά must haves για μένα είναι περισσότερο κομμάτια επένδυσης και λιγότερο must haves με βάση τις τάσεις του 2016, κι έτσι δεν χρειάζεται να τα αλλάζουμε κάθε χρόνο. Ένα ζευγάρι over-the-knee μπότες οι οποίες με το κατάλληλο συνδυασμό ρούχων μπορούν να δημιουργήσουν και το πιο classy look, ένα στυλάτο χειμερινό παλτό κατάλληλο για όλων των ειδών ντυσίματος, ένα χρωματιστό ζευγάρι γόβες που θα αναβαθμίζει τα πιο απλά και casual look και φυσικά το little black dress, που θα μας κάνει να νοιώθουμε ανεκτίμητες όταν το φοράμε, είναι από τα λίγα που δεν πρέπει να λείπουν ποτέ από την γκαρνταρόμπα μας.

Κωνσταντίνα Τζοβόλου

  1. Υπάρχει κάποιο καινούριο project σου αυτή τη στιγμή στα σκαριά; Σχέδια για το μέλλον;
  2. Αυτήν την στιγμή η προτεραιότητά μου είναι γύρω από το brand identity και την προετοιμασία της καινούριας χειμερινής κολεξιόν.Όσο για το μέλλον, θα ήθελα πάρα πολύ να λανσάρω και ανδρικά παπούτσια. Εξαρχής, και ειδικότερα κατά τις σπουδές μου στο σχέδιο, έδειχνα μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ανδρική μόδα.
Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved