Η πιο περίεργη λύση για την έλλειψη ύπνου

LIKE US ON FACEBOOK

Η δύναμη του μυαλού είναι μεγαλύτερη από του σώματος, αυτό το γνωρίζεις. Αυτό που ενδεχομένως δεν είχες να συνειδητοποιήσει είναι πώς μπορεί το ίδιο σου το μυαλό να αποδειχθεί λύση για την έλλειψη ύπνου.

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory and Cognition δείχνει ότι απλώς πιστεύοντας ότι έχεις κοιμηθεί καλύτερα από ό, τι πραγματικά ισχύει, αρκεί για να λειτουργείς καλύτερα την επόμενη μέρα.

Οι επιστήμονες χώρισαν τους συμμετέχοντες σε δύο ομάδες. Και στις δύο είπαν πόσο σημαντική είναι οι ποιότητα του ύπνου και ότι θα τους υπέβαλλαν σε μια νέα εξέταση για να ελέγξουν πόσο καλά είχαν κοιμηθεί την προηγούμενη μέρα. Τους είπαν, επίσης, ότι η μέση διάρκεια REM είναι 20% των ωρών ύπνου.

  • Στη συνέχεια στη μια ομάδα είπαν ότι είχε ποιότητα του ύπνου «άνω του μέσου όρου», με ποσοστό REM 28,7%.
  • Στην άλλη ομάδα είπαν ότι είχε ποιότητα ύπνου «κάτω του μέσου όρου», με ποσοστό REM μόλις 16,2%.

Οι αριθμοί αυτοί δεν είχαν καμία σχέση με το πώς είχαν πραγματικά κοιμηθεί.

Στη συνέχεια, όλοι οι συμμετέχοντες πέρασαν κάποιες γνωστικά τεστ. Σε αυτούς που είχαν πει ότι κοιμήθηκαν καλύτερα είχαν υψηλότερες βαθμολογίες στα τεστ προσοχής και μνήμης από εκείνους στους οποίους είπαν ότι δεν είχαν κοιμηθεί καλά.

Είναι ενδιαφέρον, επίσης, ότι οι ερευνητές συνέλεξαν δεδομένα σχετικά με το πώς οι άνθρωποι θεωρούσαν ότι είχαν κοιμηθεί το προηγούμενο βράδυ. Δεν φάνηκαν να επηρεάζουν οι προσωπικές τους αντιλήψεις τις επιδόσεις τους στα τεστ.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα placebo, δηλαδή. Να θυμάσαι ότι το πώς κοιμήθηκες το βράδυ, δεν σχετίζεται μόνο με αυτό που ισχύει, αλλά και με αυτό που εσύ θεωρείς ότι ισχύει. Μικροαλλαγές στη νοοτροπία σου θα μπορούσαν να είναι αρκετές για να αλλάξεις την απόδοσή σου.

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved