Αν και θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι κερδίζουν χρήματα λόγω του μαγικού συνδυασμού προσπάθειας, ταλέντου και του networking, έρευνες δείχνουν πως οι πιο ελκυστικοί άνθρωποι βγάζουν πιο πολλά χρήματα.

Μελέτες δείχνουν ότι είναι πιο πιθανό να προσληφθεί κάποιος αν είναι καλλωπισμένος κι πως οι όμορφοι άνθρωποι παίρνουν περίπου 12% περισσότερα χρήματα από ό, τι οι λιγότερο ελκυστικοί άνθρωποι.

Οι ψυχολόγοι αυτό το δεδομένο ως «beauty premium». Ουσιαστικά, το εισοδηματικό χάσμα μεταξύ των ελκυστικών και μη ελκυστικών ανθρώπων είναι συγκρίσιμο με το χάσμα μεταξύ των δύο φύλων ή των εθνοτήτων.

Σε μία έρευνα με τίτλο «γιατί η ομορφιά έχει σήμασια» από το πανεπιστήμιο του Michigan, οι ερευνητές Markus Mobius και Tanya Rosenblat εντόπισαν 3 λόγους:

  • Οι ελκυστικοί εργαζόμενοι θεωρούνται πιο ικανοί

Σύμφωνα με την έρευνα οι εργοδότες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα τους εργαζόμενους τους, ανάλογα με την εμφάνιση τους!  Σε ένα από πειράματα των Mobius και Rosenblat έγινε προσομοίωση μίας πρόληψης. Οι επίδοξοι εργοδότες κοίταζαν φωτογραφίες των μελλοντικών υπαλλήλων και ήταν πρόθυμοι να δώσουν 10,5% υψηλότερους μισθούς σε ελκυστικά άτομα.

  • Οι ελκυστικοί εργαζόμενοι έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση

Όλοι υποφέρουν από το “φαινόμενο του φωτοστέφανου» – χωρίς να το συνειδητοποιούν, αφήνουν την εξωτερική εμφάνιση κάποιου να τους επηρεάσει για τον συνολκό χαρακτήρα τους.

Πειράματα έχουν δείξει ότι θεωρούμε ότι τα ελκυστικά άτομα είναι πιο κοινωνικά, ότι είναι πιο κυρίαρχοι, πιο σεξουαλικοί, διανοητικά πιο υγιής και πιο ευφυής. Μέχρι τη στιγμή που τα χαριτωμένα παιδιά θα γίνουν ελκυστικοί ενήλικες, έχουν επωφεληθεί από αυτή την προκατάληψη για χρόνια, αποκτώντας μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Αυτού του είδους προνομιακής μεταχείρισης χτίζει την εμπιστοσύνη, καθώς και κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες. Αποτέλεσμα αυτού είναι να κερδίζουν και περισσότερα χρήματα!

  • Οι ελκυστικοί εργαζόμενοι έχουν κοινωνικές δεξιότητες που αυξάνουν τους μισθούς τους

Σ ένα από τα πειράματα διαπιστώθηκε επίσης ότι οι ελκυστικοί άνθρωποι είχαν υψηλότερη βαθμολογία των δεξιοτήτων επικοινωνίας τους.

Η σωματική ελκυστικότητα εγείρει κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες, η οποία σε αντάλλαγμα αυξάνει την εκτίμηση του εργοδότη για την παραγωγικότητα του εργαζομένου. «Υποθέτουμε ότι ο εργοδότης δεν γνωρίζει για αυτές τις προκαταλήψεις και ως εκ τούτου δεν αλλάζει η κατάσταση για τους ελκυστικούς εργαζόμενους» σημειώνουν οι ερευνητές στη μελέτη τους.

Επιστροφή στην αρχική σελίδα

Επιστροφή στην κατηγορία