To deadline είναι αύριο. Το στομάχι σου έχει γίνει κόμπος, ο λαιμός σου έχει ξεραθεί και σου έχει κοπεί η όρεξη. Παράλληλα, η καρδιά σου χτυπάει σαν τρελή και το στρες σ’ έχει καταβάλει. Τι θα κάνεις; Πώς θα το αντιμετωπίσεις;

Το άγχος προκύπτει όταν βιώνουμε μια αίσθηση πίεσης. Εμφανίζεται επίσης σε καταστάσεις όπου φαίνονται πιθανές οι άσχημες εξελίξεις μπροστά μας ή όταν οι εξωτερικές συνθήκες επηρεάζουν την ευημερία μας.

Όταν νιώθουμε άγχος, αισθανόμαστε ανήσυχοι ότι δεν θα μπορέσουμε να πετύχουμε αυτό που είναι απαραίτητο για να μετριάσουμε αυτή την πίεση. Επομένως, ποια είναι η καλύτερη στρατηγική για τη μείωση του στρες;

Αρχικά κλείσει τα μάτια σου και διάλεξε έναν αριθμό από το 0 έως το 10 για το επίπεδο στρες που νιώθεις αυτή τη στιγμή.

Στη συνέχεια αναρωτήσου ποιες καταστάσεις στη ζωή σου προκαλούν το μεγαλύτερο άγχος την τρέχουσα περίοδο.

Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι είναι οι εξής:

  • Αίσθημα πίεσης επειδή δεν έχεις κάτι που χρειάζεσαι: Χρόνο, χρήματα, αγάπη, υποστήριξη
  • Αντιμετωπίζεις κάτι πρωτόγνωρο στη ζωή σου
  • Έχεις μια απειλή για την υγεία σου ή βιώνεις μια απώλεια
  • Αισθάνεσαι ότι πρέπει να κάνεις κάτι που είναι πολύ δύσκολο για σένα
  • Θα ήθελες να βρεις έναν σύντροφο, να πάρεις διαζύγιο κλπ

Μπορείς να καταπολεμήσεις το στρες σου αναγνωρίζοντας πράγματα για τον εαυτό σου, όπως το γιατί νιώθεις ευγνώμων στη ζωή σου.

Παράλληλα, φρόντισε να μην ξεχνάς να κοιμάσαι σωστά, να τρέφεσαι υγιεινά και να γυμνάζεσαι, καθώς η φυσική σου κατάσταση επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την ψυχολογία σου.

Το θέμα, όμως, είναι να λύσεις το συγκεκριμένο πρόβλημα που σου προκαλεί άγχος, να βρεις την πηγή του και να μπορέσεις να το επιλύσεις προκειμένου να συνεχίσεις χωρίς στρες την καθημερινότητά σου.