Κρίσιμη μέρα θα είναι το Σάββατο, καθώς τα μπλόκα των αγροτών αυξάνονται. Οι αγρότες των Τεμπών έχουν εδώ και μέρες δηλώσει, πως περιμένουν εκπρόσωποι όλων των μπλόκων να τους επισκεφτούν, το μεσημέρι του Σαββάτου για να συνομιλήσουν με στόχο να συντονίσουν τον αγώνα τους κατά του ασφαλιστικού. 

Αξίζει να τονιστεί πως πάνω από 15.000 τρακτέρ έχουν παραταχθεί σε κεντρικά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου και σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες τα μπλόκα να ξεπερνούν τα 50.

Από τα μεγαλύτερα μπλόκα είναι αυτό της Νίκαιας όπου είναι συγκεντρωμένα 3.000 τρακτέρ και μικρότερο του Κιλκίς που έχει 300 οχήματα.

Λόγω της συγκέντρωσης, η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Περιφέρειας Θεσσαλίας, το βράδυ της Παρασκευής, αποφάσισε να απαγορεύσει, με σχετική της ανακοίνωση, την κυκλοφορία όλων των οχημάτων στην περιοχή όπου θα συναντηθούν οι αγρότες απ΄όλη την Ελλάδα.

Επισημαίνει, λοιπόν, πως στο τμήμα της ΠΑΘΕ από τον κόμβο Γυρτώνης μέχρι την διασταύρωση Στομίου θα απαγορεύεται η κυκλοφορία από τις 12 το μεσημέρι του Σαββάτου και για όσες ώρες χρειαστεί.

Όπως επιβεβαιώνει η ανακοίνωση κατά τη διάρκεια της απαγόρευσης, η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται από εναλλακτικές διαδρομές ως ακολούθως:

«Κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη:

Όλα τα οχήματα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία, θα εκτρέπονται από τον Ανισόπεδο Κόμβο Βελεστίνου (χ/θ 312+000) προς την Π.Ε.Ο. Βόλου – Λάρισας και στη συνέχεια:

  • είτε θα εισέρχονται στον ΠΑΘΕ από τον Κόμβο Πλατυκάμπου (χ/θ 351+000) και εν συνεχεία από τον Κόμβο Γυρτώνης [Χ/Θ 365+550 του Π.Α.Θ.Ε.] θα κατευθύνονται προς την Επαρχιακή Οδό Γυρτώνης – Αμπελώνα – Τυρνάβου – Ελασσόνας – Κοζάνης – Εγνατία Οδό και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε., στο ύψος του Κόμβου Κλειδίου Ημαθίας (χ/θ 474+500).
  • είτε μέσω της παλαιάς εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης θα κατευθύνονται στην Ε.Ο. Λάρισας – Τρικάλων – Καλαμπάκας – Γρεβενών και θα εισέρχονται στην Εγνατία Οδό.

Κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Αθήνα:

Τα φορτηγά μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων και όλα τα λεωφορεία θα εκτρέπονται από τον κόμβο Κλειδίου Ημαθίας (χ/θ 474+500) προς Βέροια (Εγνατία Οδό) – Κοζάνη και από εκεί:

  • είτε μέσω Ε.Ο. Κοζάνης – Ελασσόνας – Τυρνάβου – Αμπελώνα – Γυρτώνης θα κινούνται έως τον ανισόπεδο κόμβο Γυρτώνης, όπου θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. και ακολούθως θα εξέρχονται του ΠΑΘΕ στον Κόμβο Πλατυκάμπου και θα κατευθύνονται στην παλαιά εθνική οδό Λάρισας – Βόλου και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ από Α/Κ Βελεστίνου.
  • είτε μέσω Ε.Ο. Κοζάνης – Γρεβενών – Καλαμπάκας – Τρικάλων – Λάρισας και εν συνεχεία, θα κινούνται στην περιφερειακή οδό Λάρισας – Τρικάλων, στην Π.Ε.Ο. Λάρισας – Θεσσαλονίκης, την Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου προς κόμβο Βελεστίνου και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ από Α/Κ Βελεστίνου.

Τα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα και τα φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους που θα προέρχονται από Θεσσαλονίκη και Πιερία, θα εκτρέπονται στη διασταύρωση Στομίου [χ/θ 393+300] και μέσω της Επαρχιακής Οδού Ομολίου – Στομίου – Βελίκας – Αγιοκάμπου – Αγιάς και της Ε.Ο. Αγιάς – Λάρισας θα οδηγούνται στην Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ από Α/Κ Βελεστίνου.

Όλα τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων και τα λεωφορεία που θα προέρχονται από Κατερίνη – Πλαταμώνα, θα αναστρέφονται από τον Α/Κ Αιγάνης και εν συνεχεία, επίσης μέσω Κατερίνης, θα εκτρέπονται κατάλληλα.

Εξαιρούνται από τις παραπάνω ρυθμίσεις, προκειμένου να διευκολύνεται η κοινωνικοοικονομική ζωή των κατοίκων της περιοχής παραλιακού άξονα Αγιοκάμπου καθώς και των κατοίκων του Δήμου Τεμπών:

  • Λεωφορεία του τοπικού ΚΤΕΛ, για μεταφορά κατοίκων μόνο της περιοχής, ήτοι για την εξυπηρέτηση της δημόσιας επιβατικής συγκοινωνίας των διαμενόντων στην περιοχή κατοίκων.
  • Φορτηγά, για την εξυπηρέτηση αποκλειστικά και μόνο αναγκών τοπικού ως άνω χαρακτήρα (λ.χ. τροφοδοσία τοπικών επιχειρήσεων, τουριστικών καταλυμάτων κλπ, συλλογή γάλακτος με βυτιοφόρα γαλακτοβιομηχανιών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, εφοδιασμός κτηνοτροφικών μονάδων με ζωοτροφές ».

Το υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζει πως στα προαπαιτούμενα δεν περιλαμβάνονται τα θέματα που αφορούν τη φορολογία των αγροτών. 

Σε σχετική του ανακοίνωση υπογραμμίζει:

«Καμία επεξεργασία νομοσχεδίου ή σχεδιασμός για τα θέματα φορολογίας των αγροτών δεν υπάρχει, αυτή τη στιγμή, στο υπουργείο Οικονομικών. Τα θέματα αυτά δεν περιλαμβάνονται στα προαπαιτούμενα της πρώτης αξιολόγησης του προγράμματος οικονομικής πολιτικής».

Επίσης στο ενημερωτικό σημείωμα, που έχει αποστείλει, εστιάζει στο  καθεστώς που ίσχυε για τη φορολογία των αγροτών έως τη συμφωνία που υπεγράφη τον  Ιουλίου του 2015.

Αναλυτικά το σημείωμα:

«ΤΙ ΙΣΧΥΕ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ (Ν. 4336/2015-ΦΕΚ Α 94/14.8.2015)

  1. Ο προσδιορισμός του καθαρού αγροτικού εισοδήματος γίνεται λογιστικά, δηλαδή από τα έσοδα αφαιρούνται τα έξοδα.
  2. Το καθαρό αγροτικό εισόδημα φορολογείται με συντελεστή φόρου εισοδήματος που είναι 13%.
  3. Τα έξοδα που αναγνωρίζονται, για να αφαιρεθούν, έχουν καθοριστεί με το Ν. 4172/2013 «για τη φορολογία εισοδήματος» και έχουν διευκρινιστεί με την εγκύκλιο της ΓΓΔΕ πολ. 1116/2015. Περιλαμβάνουν όλες τις δαπάνες (αγορές σπόρων, νεογνών, λιπασμάτων, φαρμάκων, καλλιεργητικές δαπάνες, δαπάνες άρδευσης, δαπάνες για ημερομίσθια εργατών, κόστος καυσίμων και συντήρησης των αγροτικών μηχανημάτων, τόκους και έξοδα δανείων, αποσβέσεις παγίου εξοπλισμού, ασφαλιστικές εισφορές κλπ), εφόσον αποδεικνύονται με νόμιμα παραστατικά.
  4. Δεν φορολογούνται οι αγρότες, για τις επιδοτήσεις που εισπράττουν μέχρι του ποσού των 12.000 ευρώ. Δεν φορολογούνται στο σύνολό τους οι αποζημιώσεις.
  5. Για το πετρέλαιο κίνησης ντίζελ που χρησιμοποιούν, λαμβάνουν επιστροφή φόρου κατανάλωσης που ανέρχεται σε 264 ευρώ ανά χιλιόλιτρο».
photo:Stringer / SOOC