Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας έρχονται για όλους τους κατόχους αυτοκινήτων, καθώς το υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε να τα βάλει κάτω και να προβεί σε αυξήσεις αλλά και σε μειώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες. Ενώ παράλληλα, σκέφτεται να αυξήσει το ειδικό τέλος δακτυλίου και να βάλει το χέρι των πολιτών πιο βαθιά στην τσέπη.
Σε ρεπορτάζ το οποίο διεξήχθη αλλά και δημοσιεύθηκε από την εφημερίδα Έθνος, αναλύεται το σχέδιο το οποίο έχει τεθεί προς συζήτηση στα τεχνικά κλιμάκια των δανεισμών και θα περιλαμβάνεται στο δεύτερο κομμάτι του πολυνομοσχεδίου.
Τι περιέχει το εν λόγω σχέδιο;
Επιβαρύνσεις που φτάνουν τα 50 Ευρώ κυρίως για τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας τα οποία ταξινομήθηκαν μετά την 1/1/2010.
Αυτές οι επιβαρύνσεις αφορούν 50.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που εκπέμπουν από 80 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα και πάνω ανά χιλιόμετρο. Με το ίδιο ποσό βέβαια, θα επιβαρυνθούν και 410.000 ιδιοκτήτες οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που είναι άνω των 1800 κυβικών.
Μειωμένα θα είναι τα τέλη κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα παλιά μεγάλου κυβισμού (2.000 – 2.5000 κυβικά). Σκοπός αυτού του μέτρου είναι να υπάρξει μείωση στο φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων.
Την ίδια στιγμή μπαίνει τέλος δακτυλίου στα αυτοκίνητα, φορτηγά αλλά και ταξί τα οποία ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5.
Αυτό το σχέδιο του υπουργείο σύμφωνα με υπολογισμούς θα αποφέρει άμεσα περίπου 100 εκατ. ευρώ στα κρατικά ταμεία.
Πώς θα υπολογίζεται το κόστος του;
Το κόσμος θα υπολογίζεται με βάση την οδηγία ρύπων στην οποία ανήκει το όχημα και θα κυμαίνεται από 20 έως 70 ευρώ για τα αυτοκίνητα αν και για τα φορτηγά θα φτάνει τα 350 ευρώ.
Όπως έχει τονιστεί από το υπουργείο η διαδικασία: «είναι απλή και εφαρμόζεται εδώ και χρόνια από άλλα κράτη-μέλη».
Επίσης, οι κάτοχοι των οχημάτων θα πρέπει να προμηθεύονται το ειδικό σήμα το οποίο θα εκδίδεται είτε μέσω των ΚΕΠ είτε online το οποίο και θα πρέπει να το τοποθετούν στο μπαρμπρίζ του οχήματός τους.