Όλοι καταλήγουμε να μισούμε το σχολείο ή τουλάχιστον ένα μέρος αυτού. Και όσοι συνεχίσαμε τις σπουδές μας όλο και κάποιο πρόβλημα αντιμετωπίζαμε με κάποιο μάθημα. Αλλά όταν πρόκειται για δουλειά … το πράγμα γίνεται περίπλοκο.

Και αυτό γιατί θέλουμε να έχουμε τη δική μας ταυτότητα σε ένα από τα πολλά επαγγέλματα που υπάρχουν. Είτε σου αρέσει η δουλειά που κάνεις είτε την κάνεις για λόγους καθαρά βιοποριστικούς, η δουλειά μας καταλήγει να αποτελεί μεγάλο μέρος της ιστορίας μας, αλλά και του τρόπου που βλέπουμε τον κόσμο γύρω μας.

Ωστόσο, με την πάροδο των χρόνων, φθάνουμε στην εποχή που καλούμαστε να απαντήσουμε την πιο δύσκολη ερώτηση όλης της ύπαρξής μας: “Είμαι ευτυχισμένος;” Και τότε, είναι που περνάμε μία κρίση.

Μια βρετανική έρευνα που διεξήχθη από τον Robert Half UK κατέληξε μετά από έρευνα σε 2.000 άτομα ότι ένας στους έξι εργαζόμενους ηλικίας άνω των 35 ετών ήταν δυσαρεστημένοι από την  δουλειά τους. Ωστόσο, πριν φτάσουν σε αυτήν την ηλικία, ο αριθμός μειώθηκε σε περισσότερο από το μισό.

Εν ολίγοις, όλα δείχνουν ότι στα 35, η συνείδηση μας κάνει κλικ και διαταράσσει την άνεση μας με άβολα ερωτήματα και απαντήσεις που μπορούν να τα μετατρέψουν όλα. Αν δεν είμαι χαρούμενος, τι να κάνω;

Μερικές φορές, ο μόνος παράγοντας που ευθύνεται είναι το άγχος ή επιθυμία να περνάμε περισσότερο χρόνο με την οικογένειά μας. Αλλά στη χειρότερη περίπτωση, στα 35 συνειδητοποιούμε ότι δεν έχουμε εκπληρώσει τις προσδοκίες μας. «Έρχεται μια εποχή που είτε δεν έχεις πετύχει την επιτυχία που ονειρευόσουν είτε η εργασία σου σε έχει κουράσει ή ο χρόνος που θέλεις να περάσεις με την οικογένεια σου είναι πιο σημαντικός», εξηγεί ο καθηγητής και ερευνητής Cary Cooper. «Αναρωτιέσαι, γιατί το κάνω;» προσθέτει.

Το κλειδί, σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα, είναι να διατηρήσεις μια καλή σχέση με τους συναδέλφους σου, καθώς και να αναπτύξεις ένα προσωπικό έργο. Αναζήτησε το κίνητρο στα καθημερινά πράγματα.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι από την ηλικία των 35 το 68% των εργαζομένων ισχυρίστηκε ότι ήταν σε θέση να επιδείξουν τις δεξιότητές τους, ενώ σχεδόν το 40% των millenials παραπονέθηκε ότι δεν ήταν σε θέση να δοκιμάσουν τη δημιουργικότητά τους.