«Γκουσφράμπα». Τον θυμάσαι τον όρο; Είναι η λέξη που ο Τζακ Νίκολσον ως ψυχολόγος στην ταινία «Ασκήσεις ηρεμίας» παρότρυνε τους ασθενείς του να επαλαμβάνουν από μέσα τους για να ηρεμήσουν. Σε εσένα πιάνει; Αν ορισμένες φορές σου έρχεται να δολοφονήσεις άνθρωπο από το θυμό, αλλά το περιβάλλον και η πολιτισμένη κοινωνία απαιτεί να ανακτήσεις την ψυχραιμία σου άμεσα, δες τις παρακάτω συμβουλές:

  1. Αναπνοές: Είναι η κλασική και πιο διαδεδομένη τεχνική, αλλά πιάνει! Εάν αισθάνεσαι μεγάλη ένταση, ρίξε τους ώμους ( με τα μάτια κλειστά, αν θέλεις) και πάρε μια σειρά από βαθιές αναπνοές.
  2. Μίλα στον εαυτό σου: Και προσοχή όχι «μίλα μόνος σου δυνατά»! Πριν αρχίσεις να πανικοβάλλεσαι για το παραμικρό πρόβλημα, σκέψου «Ποιο είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί; Έχω ζήσει κάτι χειρότερο; Τι ρισκάρω να χάσω αν εκτονώσω το θυμό ή το άγχος μου».
  3. Παίξε ένα παιχνίδι: Αν είσαι σε μια αίθουσα αναμονής σε νοσοκομείο ή δημόσια υπηρεσία με το παιδί σου που παραπονιέται συνεχώς, ζήτα του να απαριθμήσει «όλες τις θέσεις εργασίας στις οποίες απασχολούνται οι άνθρωποι που βρίσκονται εδώ που είμαστε τώρα» ή όλα τα αθλητικά παπούτσια συγκεκριμένης μάρκας που βλέπει στο δωμάτιο. Το ίδιο μπορείς να κάνεις και μόνος σου. Κάτι ακόμα που κάνω εγώ: αν κάποιος με καθυστερεί υπερβολικά προσπαθώ να αναπληρώσω το χαμένο χρόνο κάνοντας κάποια άλλη υποχρέωση της ημέρας π.χ. γράφω ένα μέιλ που πρέπει να στείλω ή σκέφτομαι τη λύση σε ένα πρόβλημα που έχω.
  4. Απομονώσου: Όταν εκνευριστείς, πάρε το χρόνο σου. Δεν χρειάζεται να αντιμετωπίσεις εκείνη την ώρα το πρόβλημα. Περπάτα, άκου μουσική ή απλώς μείνε μόνος σου. Επίσης, προσπάθησε να αναπαραστήσεις στο μυαλό σου τη στιγμή της μελλοντικής αντιπαράθεσης. Τι λες εσύ και τι η άλλη πλευρά; Μέχρι να επιστρέψεις στον «τόπο του εγκήματος», θα έχει ξεθυμάνει ο θυμός και θα αντιμετωπίσεις την κατάσταση πιο ήπια.
  5. Γράψε: Έχεις εκνευριστεί με κάποιο πρόσωπο ή με κάποια κατάσταση; Προσπάθησε να καταγράψεις τις σκέψεις σου. Δεν περιμένουμε κανένα λογοτεχνικό δημιούργημα (αν όμως προκύψει και γίνει best seller θυμήσου μας στις ευχαριστίες), αλλά απλή παράθεση γεγονότων ή αποτύπωση συναισθημάτων. Σε χρόνο ρεκόρ η οργή θα υποχωρήσει και θα εκλογικεύσεις όσα νιώθεις.