Πόσες φορές έχεις ευχηθεί η μέρα να είχε 48 ώρες; Πόσο συχνά αγχώνεσαι για deadlines και ημερομηνίες; Ίσως γιατί δεν έχεις υιοθετήσει κάποιον από τους τρόπους που θα σε κάνουν πιο παραγωγικό σε καθημερινό επίπεδο.

  1. Μην είσαι κολλημένος με το mail σου: Σταμάτα να το ελέγχεις κάθε δύο λεπτά γιατί απλώς χαζεύεις. Μπορείς να το κοιτάς μια και καλή κάθε μία ώρα και βάσει του subject line να αποφασίζεις αν θα το διαβάσεις.
  2. Κάντο με τη μία: Με το που παρουσιαστεί ένα πρόβλημα, λύστο. Με το που έρθει ένα mail, απάντα. Μην τα αφήνεις όλα για αργότερα, είναι απλώς διπλός κόπος.
  3. Απάντα στα χθεσινά: Ο CEO of Zappos.com Tony Hsieh απαντά σε όλα τα mails με μια μέρα καθυστέρηση. Κάθε πρωί που ξυπνά ξέρει τι όγκο απαντήσεων έχει να διαχειριστεί και εξηγεί ότι είναι μεγάλη ικανοποίηση να φτάνεις σε μηδενικό αριθμό.
  4. Επιλεκτική τελειομανία: Δεν υπάρχει λόγος να αναλώνεσαι σε πράγματα που κανείς δεν εκτιμά. Στρέψε την προσοχή σου όπου πραγματικά αξίζει και εξοικονόμησε ενέργεια να γίνεις πιο παραγωγικός .
  5. Μην κάνεις την παραγωγικότητα αυτοσκοπό: Εστίασε στον τελικό στόχο. Είναι ο μισθός που παίρνεις στο τέλος του μήνα; Είναι το project που ολοκληρώνεις και σε ενθουσιάζει; Είναι το καλό που θα κάνεις στην κοινωνία; Σκέψου αυτά και όχι «πόσες δουλειές μπορώ να κάνω σε μία μέρα;».
  6. Γίνε αποτελεσματικός: Καλή η προετοιμασία, καλή η σκέψη, καλή η θεωρία, αλλά έχουμε αποτέλεσμα στο τέλος της ημέρας; Αυτή η συμβουλή είναι χρυσός ειδικά στην Ελλάδα που είμαστε από ραντεβού σε ραντεβού και εξαντλούμαστε σε συζητήσεις…
  7. Ποιότητα, όχι ποσότητα: Άσε στην άκρη τον αριθμό ωρών που δουλεύεις και εστίασε στην παραγωγικότητά σου. Παρανόηση σε σχέση με αυτό το ζήτημα υπάρχει συχνά από την πλευρά των εργοδοτών…
  8. Μοιράσου το: Βάλε συμμετόχους στις υποχρεώσεις σου. Από τη στιγμή που λες σε κάποιον άλλο για τις δουλειές που έχεις αναλάβεις, αποκτά διαφορετική δέσμευση και νιώθεις διπλά υποχρεωμένος να τις κάνεις.
  9. Σχέδιο για κάθε σενάριο: Έχε εναλλακτικές για κάθε πιθανό ενδεχόμενο. Η διαφορά στην παραγωγικότητα φαίνεται όταν δίνεις λύσεις σε καθημερινό επίπεδο.
  10. Μη σκέφτεσαι το άγχος: Δούλεψε, μην εστιάζεις στο πόσο αγχωμένος είσαι που δουλεύεις. Όσο πιο σκληρά προσπαθείς να μειώσεις το άγχος, τόσο περισσότερη ενέργεια ξοδεύεις για τους λάθος σκοπούς.
  11. Αυτογνωσία: Μη δηλώνεις «Μπορώ να το κάνω», αλλά διερωτήσου «Μπορώ να το κάνω;». Έτσι θα οδηγηθείς στους ρεαλιστικούς τρόπους να πετύχεις αυτό που θες.
  12. Θέσε προτεραιότητες: Η σειρά των υποχρεώσεων παίζει σημαντικό ρόλο. Σχετίζεται τόσο με το βιολογικό σου ρολόι (περισσότερη ενέργεια το πρωί, λιγότερη το βράδυ) όσο με τη διάθεση σου.