Ξέρουμε, ξέρουμε… Η ζωή είναι σκληρή, άδικη, αδυσώπητη. Όχι μόνο πρέπει να επιστρέψεις στο γραφείο -αν δεν έχεις επιστρέψει ήδη- αλλά αυτοί οι παράλογοι τύποι σου απαγορεύουν να περιφέρεσαι με μαγιό, παρεό, σαγιονάρα και mojito στο χέρι. Με λίγα λόγια, μπαίνεις για τα καλά σε φθινοπωρινό πρόγραμμα.

Μη σε λούζει κρύος ιδρώτας, μη σε πιάνει κρίση πανικού, μην εμφανίζεις συμπτώματα κατάθλιψης, υπάρχουν τρόποι να διαχειριστείς τη μετάβαση και να εγκλιματιστείς στο γραφείο.

Κατ’ αρχάς πρέπει να αναγνωρίσεις τα συμπτώματα από το σύνδρομο άγχους μετά τις διακοπές: είναι παρόμοια με της κατάθλιψης, αν και οι ψυχολόγοι δεν το αναγνωρίζουν επισήμως ως ασθένεια. Διακατέχεσαι από κακή διάθεση και βαρυθυμία. Δεν θες να κάνεις τίποτα, ούτε να πάρεις καμία απόφαση, ενώ μπορεί να νιώθεις υπνηλία. Μπορεί, επίσης, να εμφανίζεις επιθετικότητα προς τρίτους και να ξεσπάς χωρίς λόγο.

Τι μπορείς να κάνεις

  • Εφάρμοσε τις καθημερινές σου συνήθειες, αυτές που είχες πριν τις διακοπές. Αν ακολουθείς μια ρουτίνα στο ωράριο του ύπνου και τη διατροφή, ο οργανισμός σου θα προσαρμοστεί ευκολότερα.
  • Αν οργανωθείς με μια ατζέντα και έχεις το γραφείο σου τακτοποιημένο θα βιώσεις καλύτερα την επιστροφή στον εργασιακό χώρο.
  • Περιποιήσου τον εαυτό σου. Φάε σωστά, πιες υγρά, φτιάξε τα μαλλιά σου ή τα νύχια σου. Η καλύτερη εμφάνιση θα επηρεάσει και τον εσωτερικό σου κόσμο και θα ξαναβρείς την όρεξή σου για δουλειά.
  • Μην αντιμετωπίζεις τη δουλειά ως αγγαρεία. Πρότεινε ή λάβε μέρος σε δημιουργικά projects: Αν αγαπάς τη δουλειά σου, σίγουρα μέσα στο καλοκαίρι που το μυαλό σου καθάρισε θα είχες ιδέες που θα μπορούσαν να τη βοηθήσουν ή να κάνουν την εργασιακή καθημερινότητα πιο ευχάριστη και αποδοτική. Αν ασχολείσαι με projects που σε ενθουσιάζουν σίγουρα θα ξεπεράσεις εύκολα το σύνδρομο άγχους μετά τις διακοπές.
  • Κανόνισε αποδράσεις μέσα στο Σαββατοκύριακο, ακόμα και να πας για φαγητό κοντά σε θάλασσα. Θα αλλάξει η διάθεσή σου και θα παρατείνεις την αίσθηση των διακοπών.