Αν προσπαθείς να σταματήσεις το κάπνισμα, να βρίζεις ή να τρως τα νύχια σου πιθανότατα έχεις προσπαθήσει να εφαρμόσεις τη μέθοδο της απόσπασης της προσοχής! Θα έχεις αντιληφθεί κιόλας ότι δε λειτουργεί! Οι ερευνητές εξηγούν πως η απόσπαση προσοχής μπορεί να βοηθήσει για παράδειγμα στο να μην καπνίσεις ένα τσιγάρο, αλλά δε θα σε βοηθήσει να το κόψεις για πάντα! Αυτό συμβαίνει γιατί η συνήθεια είναι κάτι που γίνεται αυτόματα. Πώς θα σταματήσεις τις κακές συνήθειες όμως;

Πρέπει πρώτα να συνειδητοποιήσεις τι πας να κάνεις και μετά να αποσπάσεις την προσοχή σου! Τι πρέπει να κάνεις για να σταματήσεις όντως την άσχημη συνήθεια ή όπως λένε οι ειδικοί να «αναστείλεις» την κακή συμπεριφορά; Σύμφωνα με έρευνα του Jeffrey Quinn και τους συνεργάτες του, η πιο αποτελεσματική στρατηγική για να σταματήσεις μια κακή συνήθεια είναι η άγρυπνη παρακολούθηση – να εστιάσεις δηλαδή την προσοχή σου στην ανεπιθύμητη συμπεριφορά για να βεβαιωθείς πως δεν το κάνεις. Δηλαδή πρέπει να πεις στον εαυτό σου «Μην το κάνεις» και να επικεντρωθείς σ’ αυτό. Το αντίθετο δηλαδή της απόσπασης προσοχής!