Ιλιγγιώδεις ταχύτητες, επικίνδυνες στροφές, ανώμαλοι δρόμοι, γρήγορες πίστες. Η ιστορία της ζωής τους! Ο Μανώλης Κρητικός (ο μπαμπάς), 46 και ο Μανώλης Κρητικός Junior (ο γιος), 17 ετών είναι φανατικοί μοτοκροσάδες. Ο «μικρός» έμαθε από τον μπαμπά, ο οποίος τον έπαιρνε από τριών ετών στις πίστες και του δίδαξε τα μυστικά της μηχανής.

Έκαναν το χόμπι τους επάγγελμα θα έλεγε κάποιος. Ναι, αν και σπάνια μια απλή απασχόληση επιφυλάσσει τέτοιες συγκινήσεις: από πανευρωπαϊκές διακρίσεις μέχρι 3 μέρες στην εντατική…

  1. Πόσα χρόνια ασχολείστε με το motocross;
  2. Μανώλης: Από το 1980. Έκανα 25 χρόνια πρωταθλητισμό.
    Μανώλης Junior: Από τριών ετών. Τρέχω σε αγώνες συνολικά 14 χρόνια, από την ηλικία των επτά και από τα δέκα μου κάθε καλοκαίρι φεύγω την ίδια μέρα για τρεις μήνες Βέλγιο ή Γερμανία για αγώνες και προπονήσεις. Τρέχω με οδηγούς παγκόσμιας κλάσης και σε διαφορετικές πίστες για να ανεβάσω το επίπεδό μου.
  3. Ποιες είναι οι σημαντικότερες διακρίσεις που έχετε κατακτήσει;
  4. Μανώλης: Από το 1999 έλαβα μέρος στον πρώτο μου αγώνα σε πανελλήνιο πρωτάθλημα και πέτυχα να κατακτήσω διακρίσεις. Το 2003 πήρα πρωτάθλημα Βορείου Ελλάδος και το 2006 πανελλήνιο πρωτάθλημα ΟΜΕ.
    Μανώλης Junior: Για φέτος διεκδικώ το πρωτάθλημα και ελπίζω ότι θα πετύχω καλή θέση.
    2013: Δυναμική συμμετοχή στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα στην κατηγορία ΜΧ2, ένα ατύχημα όμως το καλοκαίρι σε αγώνα ADAC στη Γερμανία, μου στέρησε τη διεκδίκηση του τίτλου.
    2012: 1η θέση Πρωτάθλημα 125 κ.εκ. και 4η θέση γενικής κατάταξης ΜΧ2
    Ελλάδα: Κέρδισα στο Athens Supercross στην κατηγορία του με μοτοσικλέτα 85 κ.εκ.
    Βουλγαρία: 4ος Γενικής στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, όπου τερμάτισα 2ος στο α’ σκέλος και 9ος στο β’ λόγω μηχανικής βλάβης.
    2011: Επιστροφή στην Ελλάδα και συμμετοχή σε 8 αγώνες του πρωταθλήματος στα 85 κ.εκ. με 8 νίκες σε 10 αγώνες, ενώ στους 2 δεν συμμετείχα λόγω τραυματισμού.
    Ιταλία (Cignoli): Τερμάτισα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Junior στην 15η και 20η θέση φέρνοντας τα ελληνικά χρώματα στην 13η θέση ανάμεσα σε 78 που συμμετείχαν.
    Βέλγιο: Συμμετοχή σε διεθνείς αγώνες στο Lammel και Tankeren.
    Γερμανία: Συμμετοχή σε τοπικούς αγώνες και 6η θέση στο πρωτάθλημα ADAC
    Το 2010 ήμουν Πρωταθλητής Junior 85 κ. εκ. με 6 διπλές νίκες σε 6 αγώνες.

Στόχος μου είναι ένα επαγγελματικό συμβόλαιο στο εξωτερικό (Ευρώπη ή Αμερική) για να τρέξω στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.

  1. Ποια είναι η προετοιμασία που κάνετε για τους αγώνες; Χρειάζεται να είναι γυμνασμένος κάποιος για να ασχοληθεί;
  2. Μανώλης Junior: Το motocross είναι απαιτητικό άθλημα και χρειάζεται περισσότερο γυμναστική από οποιοδήποτε άλλο άθλημα σε συνδυασμό με αμέτρητες ώρες πάνω στη μοτοσικλέτα.
  3. Είναι επαγγελματική ενασχόληση ή χόμπι; Πώς ζει κάποιος από αυτό;
  4. Μανώλης Junior: Στην Ελλάδα είναι χόμπι με πολύ πάθος, αλλά στο εξωτερικό είναι εξίσου αναγνωρισμένο με το ποδόσφαιρο ή το μπάσκετ. Εκεί κλείνονται καλά συμβόλαια γιατί υπάρχουν χορηγοί και τηλεοπτικές διαφημίσεις. Αυτός είναι και ο δικός μου στόχος. Ένα επαγγελματικό συμβόλαιο στο εξωτερικό (Ευρώπη ή Αμερική), να μπω σε κάποια ομάδα και να τρέξω στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
    Όσο βρίσκομαι στην Ελλάδα δεν θα μπορούσα να κάνω το όνειρό μου πραγματικότητα αν δεν είχα τους χορηγούς που με στηρίζουν: τη Yamaha, τη Monster Energy και τη Fox Krd. Η υποστήριξή τους με φέρνουν πιο κοντά στο στόχο μου.

Στο γερμανικό πρωτάθλημα ADAC, όπου χρειάστηκε να με μεταφέρουν με ελικόπτερο στο νοσοκομείο και έμεινα τρεις μέρες στην εντατική.

  1. Είναι επικίνδυνο; Υπάρχουν περιπτώσεις που κινδύνεψε η ζωή σας;
  2. Μανώλης Junior: Σίγουρα είναι επικίνδυνο, ξεκινώντας από απλά σπασίματα που μπορεί να τύχουν κατά τη διάρκεια των αγώνων. Και ναι, έχει κινδυνεύσει η ζωή μου στη Γερμανία και συγκεκριμένο στο γερμανικό πρωτάθλημα ADAC, όπου χρειάστηκε να με μεταφέρουν με ελικόπτερο στο νοσοκομείο και έμεινα τρεις μέρες στην εντατική. Είχα χτυπήσει ζωτικά όργανα και ήταν απαραίτητο να γίνουν ράμματα στη σπλήνα μου.
    Αλλά αυτή η εμπειρία με έκανε να πιστέψω ακόμα πιο έντονα ότι ό,τι δεν σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό. Το πάθος για το στόχο μου έγινε ακόμα πιο έντονο.

Δεν υπάρχει ούτε μια πίστα στην Αθήνα και οι καλοί μας οδηγοί χάνονται.

  1. Πόσο διαδεδομένο είναι το motocross στην Ελλάδα; Έχουμε παρουσία ως χώρα σε διεθνείς ή πανευρωπαϊκές οργανώσεις;
  2. Μανώλης: Όχι πολύ, γιατί δεν το προβάλλουν τα media. Ωστόσο, έχουμε παρουσία ως χώρα σε διεθνείς και πανευρωπαϊκές οργανώσεις, αλλά λόγω του χαμηλού επιπέδου και της έλλειψης των σωστών προδιαγραφών στη χώρα μας, δεν υπάρχουν σημαντικές διακρίσεις.
    Και αυτό συμβαίνει και γιατί είναι οικονομικά απαιτητικό άθλημα και γιατί δεν υπάρχει καμία βοήθεια από το κράτος. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει ούτε μια πίστα στην Αθήνα, οι καλοί μας οδηγοί καταλήγουν να χαθούν.
  3. Από πού μπορεί να ενημερωθεί κάποιος γι’ αυτό; (Sites, forums, pages στο Facebook)
  4. Μανώλης: Ενδεικτικά θα αναφέρω τα sites mxin.gr, amotoe.gr, enduro.gr και διάφορα περιοδικά όπως MOTO.
Tip:

Αν διαβάσατε μέχρι το τέλος αυτή τη συνέντευξη, τότε ΣΙΓΟΥΡΑ θα λατρέψετε την εκπομπή Pissaman στο WebTV μας. Για κολλημένους μηχανόβιους και όχι μόνο. Από τον Πίσσαρη και… το μωρό!