Τις τελευταίες μέρες όλους τους φιλόζωους και μη Έλληνες απασχόλησε η είδηση για την τραγική και άδικη δολοφονία της Μάγκυ (φωτό), της αδέσποτης σκυλίτσας που περιφερόταν έξω από ψησταριά της Εύβοιας. Εν συντομία τα γεγονότα για όσους δεν γνωρίζουν το περιστατικό: Ο ιδιοκτήτης της ταβέρνας αφού δελέασε τη σκυλίτσα με μεζέ, τη χτύπησε επανειλημμένα μέχρι θανάτου με καρέκλα. Ο δράστης διέφυγε της σύλληψης -φήμες λένε ότι προειδοποιήθηκε από το Λιμενικό Σώμα- και αναζητείται, ενώ περίπου 300 φιλόζωοι κατέκλυσαν χθες τα Νέα Στείρα Νότιας Εύβοιας για να διαμαρτυρηθούν για το περιστατικό.

Το γεγονός έρχεται ελάχιστο καιρό μετά τη δολοφονία τού σκύλου Μπίλυ από 2 υπαλλήλους ξενοδοχείου στην Κύπρο, που έπειτα από εντολή της ιδιοκτήτριας το πέταξαν σε μηχάνημα σύνθλιψης χαρτοκιβωτίων.

Η οργή του κόσμου και στις δύο περιπτώσεις ήταν μαζική και 100% δικαιολογημένη. Παρόλο που η νομοθεσία έχει γίνει αρκετά πιο αυστηρή τα τελευταία χρόνια, καμία τιμωρία δεν είναι αντάξια του κακού που προκαλεί κάποιος που κακοποιεί ζώα. Γιατί ποιος μπορεί να αντισταθμίσει την απώλεια μιας ψυχής με κάποια χρόνια φυλάκισης; Πώς μπορεί ένα δολοφονημένο ζώο να κοστίζει 2.000 ή 30.000 ευρώ; Παρά τις σχεδόν καθολικές αντιδράσεις, υπάρχει ένα μικρό ποσοστό κατοίκων της περιοχής που διαμαρτυρήθηκαν για της διαδηλώσεις επειδή τους «έκοβαν» την εμπορική κίνηση και απείλησαν να κατεβάσουν και εκείνοι δικούς τους υποστηριχτές από τα γύρω χωριά! Λογικά, αυτοί συμφωνούν με όσους στα social media υποστηρίζουν τη θέση «Εντάξει, δεν χάθηκε και άνθρωπος» ή «Έχουμε σημαντικότερα προβλήματα να ασχοληθούμε».

Η συμπεριφορά ενός λαού απέναντι στα ζώα είναι ενδεικτική του πολιτισμού του. Και όσοι κακοποιούν ζώα μπορούν να συγκριθούν μόνο με όσους κακοποιούν μωρά -αβοήθητα πλάσματα που εξαρτώνται αποκλειστικά και μόνο από τη διάθεση και την περιποίηση των ενηλίκων. Κάποιοι, επίσης, προτάσσουν την ψυχρή λογική, λέγοντας ότι τέτοια περιστατικά είναι συνήθη φαινόμενα στα χωριά. Απαντάμε: Τέτοια περιστατικά είναι ο λόγος που οι όροι «χωριό» (και «βλάχος») δυστυχώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως βρισιά. Γιατί ενίοτε κατοικούνται από ανθρώπους άξεστους, απολίτιστους, ακαλλιέργητους, χοντροκομμένους, βαρβάρους, σαν αυτό τον ιδιοκτήτη ταβέρνας. Για του λόγου του αληθές και για να επιστρέψουμε στο τραγικό γεγονός, λέγεται ότι ο δράστης εκδήλωνε συστηματικά βίαιη συμπεριφορά και προς τα μέλη της οικογένειας του, τον 9χρονο γιο και την γυναίκα του, ενώ υπάρχουν πληροφορίες ότι είναι αλκοολικός. Είναι ανάμεσά μας και έχουν δικαίωμα ψήφου.

Τι μπορούμε να κάνουμε; Να αντιδρούμε, να καταγγέλλουμε, να μην ξεχνάμε. Καμία ανοχή και καμία μετριοπάθεια. Η κοινωνική κατακραυγή, με φυσική παρουσία σε μια διαδήλωση, με τη δημοσιοποίηση των γεγονότων ή με μια απλή αντίδραση στα social media, είναι η πιο αυστηρή ποινή που μπορεί να εφαρμόσει μια πολιτισμένη κοινωνία.

Σημείωση: Εσκεμμένα δεν επιλέξαμε να συνοδέψουμε το άρθρο με κάποια φωτογραφία των αποτρόπαιων εγκλημάτων. Ελπίζουμε ότι δεν απαιτείται η οπτική αναπαράσταση μιας δολοφονίας για να προκληθεί το κοινό αίσθημα.

Photos: zoosos.gr