Δεν χρειαζόμαστε ειδικό για να μας πει πως τα τελευταία χρόνια η πίεση της καθημερινότητας γίνεται ολοένα και πιο έντονη, με αποτέλεσμα να είμαστε όλοι αγχωμένοι τις περισσότερες ώρες της ημέρας.

Οι πολλές ώρες που συμπληρώνεις στο χώρο εργασίας σε οδηγούν είτε να τρέφεσαι πολύ με αποτέλεσμα να παίρνεις κιλά και να έχεις έναν επιπλέον πρόβλημα να σκέφτεσαι, είτε να τρέφεσαι ελάχιστα, χωρίς να παίρνεις την κατάλληλη ποσότητα των θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται ο οργανισμός σου ώστε να ανταπεξέλθει στην απαιτητική ημέρα.

Αυτό που δεν ήξερες όμως, είναι πως υπάρχουν μερικές τροφές που μπορούν να σε βοηθήσουν να ανταπεξέλθεις σε αυτές τις συνθήκες, μειώνοντας σημαντικά το στρες που νιώθεις.

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ, οι τροφές που καταναλώνουμε επηρεάζουν τη διάθεσή μας και σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες το άγχος που νιώθουμε αυξάνεται ή μειώνεται ανάλογα με το τι τρώμε.

Σίγουρα δεν υπάρχει κάποια μαγική συνταγή που θα εξαφανίσει μια για πάντα το άγχος που νιώθεις κατά τη διάρκεια της ημέρας. Υπάρχουν όμως κάποιες τροφές που μειώνουν το άγχος σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα και αυτές είναι:

  • Λιπαρά ψάρια(ακόμα και κονσέρβα): Η κατανάλωση  ψαριών όπως ο σολομός, ο τόνος, το σκουμπρί και οι σαρδέλες, που περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, βοηθάει στη μείωση του άγχους κατά μεγάλο ποσοστό που φτάνει εώς και το 20%. Παράλληλα η έρευνα έδειξε ότι η κατανάλωση λιπαρών ψαριών βοηθά στην τόνωση της διάθεσης και τη βελτίωση της κοινωνικής συμπεριφοράς.
  • Αυγά: Είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και βιταμίνη Β.  Η έλλειψη της συγκεκριμένης βιταμίνης προκαλεί σύγχυση, εκνευρισμό και άγχος. Οι διατροφολόγοι συνιστούν να τρώμε αρκετά αυγά την εβδομάδα.
  • Άγριο λάχανο ή άλλα σκούρα, φυλλώδη λαχανικά όπως το σέσκουλο: είναι γεμάτα με χρήσιμα θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης Α, της βιταμίνης Κ, καθώς και του καλίου, που βοηθούν στη μείωση του άγχους.
  • Σπόροι κολοκύθας: Αποτελούν ένα πλήρες σνακ που παρέχει μαγνήσιο και ψευδάργυρο. Ο ψευδάργυρος χρησιμοποιείται για να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα και το μαγνήσιο χρησιμοποιείται για τη θεραπεία του άγχους. Οι αθλητές το χρησιμοποιούν επίσης για να έχουν περισσότερη ενέργεια και να αυξήσουν την αντοχή τους.
  • Μαύρη σοκολάτα: Εκτός από τα υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών και τη σχέση της με τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, η συγκεκριμένη έρευνα απέδειξε πως η μαύρη σοκολάτα  συνδέεται με τη βελτίωση της διάθεσης.
Photo: emilylevenson.com