Κάθε ασθένεια πρέπει να αναγνωρίζεται και να θεραπεύεται. Το γεγονός ότι η κατάθλιψη δεν είναι παθολογική ασθένεια δεν σημαίνει πως πρέπει να το παραμερίσεις. Εάν έβγαζες ένα σημάδι στο σώμα σου, τότε θα πήγαινες στο γιατρό. Εάν βγάλεις ένα σημάδι, το οποίο δεν είναι εμφανές αλλά εσωτερικό, πρέπει να ανησυχείς το ίδιο και ίσως περισσότερο.

Σκέψου πως τα 2/3 των ατόμων, που πάσχουν από κατάθλιψη, δεν ζητούν βοήθεια από κάποιον ειδικό. Ένα τεράστιο ποσοστό, που αγγίζει το 80%, από τα άτομα που δέχονται περίθαλψη ειδικού βελτιώνουν τη ζωή τους σημαντικά. Ξέρω ότι μπορεί να έχεις την άποψη πως “σιγά μην έχω εγώ κατάθλιψη”, αλλά η πρόληψη είναι η καλύτερη επιλογή. Δεν είναι ντροπή να πας σε έναν ψυχολόγο και να μιλήσεις μαζί του. Βέβαια από την άλλη πλευρά δεν πρέπει να κάνεις και μόδα την ασθένεια, όπως οι κάνουν πολλοί σήμερα.

Πως μπορώ να αναγνωρίσω τη κατάθλιψη;

  1. Κούραση και ελάχιστη όρεξη
  2. Τύψεις και έλλειψη αυτοπεποίθησης
  3. Έλλειψη ύπνου ή υπερβολική υπνηλία
  4. Σκέψεις για το θάνατο και την αυτοκτονία
  5. Έντονες αυξομοιώσεις βάρους
  6. Μόνιμη ανάγκη για επιβεβαίωση αγάπη

Επειδή όλοι έχουμε περάσει δύσκολες στιγμές και έχουμε εμφανίσει πολλά συμπτώματα, από τα παραπάνω, καλό θα ήταν να σκεφτούμε αν μπορούμε να επιλύσουμε το πρόβλημα αυτό μόνοι μας ή χρειαζόμαστε τη βοήθεια κάποιου. Οι φίλοι και οι συγγενείς μας δεν είναι ειδικοί, για να μας βοηθήσουν στο επίπεδο ενός γιατρού. Αφού έχεις εντοπίσει κάποια σημάδια και πιστεύεις πως υπάρχει κάποιο πρόβλημα που τελευταία σε ενοχλεί ιδιαίτερα, τότε μην του γυρίσεις τη πλάτη. Είναι σημαντικό για όλους τους ανθρώπους γύρω σου να γνωρίζουν πως είσαι υγιής. Γι’αυτό ζήτησε την βοήθεια ενός ψυχολόγου.