Δυστυχώς, ακόμα και στην εποχή μας, αυτό δεν είναι αυτονόητο. Σίγουρα η θέση της γυναίκας έχει βελτιωθεί αρκετά, αλλά σε κάποιους κλάδους με υψηλό κύρος και απαιτήσεις, οι γυναίκες είναι δυσεύρετες. Σύμφωνα με το National Science Foundation, το 66% των δεκάχρονων κοριτσιών στις Η.Π.Α. λένε ότι τους αρέσουν οι θετικές επιστήμες, αλλά μόλις το 18% των φοιτητών κολλεγίου είναι θηλυκού γένους. Επίσης, μόλις το 25% των θέσεων εργασίας στους τομείς Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών αντιστοιχούν σε γυναίκες. Τα ποσοστά είναι απογοητευτικά!

Ο τηλεπικοινωνιακός πάροχος Verizon ξεκίνησε πρόσφατα την εκστρατεία #InspireHerMind για τη γυναίκα στην επιστήμη, σε συνεργασία με το MAKERS.com και την Reshma Saujani, πολιτικό και δικηγόρο που προωθεί θέματα γυναικών. Δες το video, που αποτυπώνει τα στερεότυπα που αναπαράγουν οι γονείς άθελά τους στην ανατροφή των κοριτσιών τους.

Η Reshma Saujani έχει γίνει πολύ γνωστή για τις δράσεις της που στοχεύουν στην ενδυνάμωση του ρόλου των γυναικών και την αλλαγή αντιλήψεων γι’ αυτές. “Τα λόγια μας μπορεί να έχουν τεράστιο αντίκτυπο. Δεν έφτασε η ώρα να τους πούμε ότι είναι και έξυπνες [εκτός από όμορφες]; Ενθαρρύνετε την αγάπη τους για την επιστήμη και την τεχνολογία και εμπνεύστε τες να αλλάξουν τον κόσμο”, λέει.

Εμπλέκεται και στο πρόσφατο project της εταιρείας Mattel για την Barbie του σήμερα, με μότο «If you can dream it you can be it». Στόχος είναι να αλλάξουν σταδιακά τα στερεότυπα που αναπαράγει η Barbie, δηλαδή της γυναίκας bimbo, που έχει περιορισμένες προοπτικές καριέρας και είναι αποκλεισμένη από κάποια επαγγέματα.

Entrepreneur-Barbie-ipopgr

Έρευνα του Oregon State University έδειξε ότι τα κορίτσια μεταξύ 4 και 7 ετών που παίζουν με Barbie είναι πιθανότερο να πιστέψουν πως δεν έχουν προοπτικές καριέρας!