Μπορεί για τις ανάγκες της δίαιτας σου να αφαιρείς το πολύ λάδι από το φαγητό, οι επιστήμονες όμως λένε πως το να προσθέσεις λάδι στα λαχανικά μπορεί να επιφέρει σημαντικά οφέλη για την υγεία που δεν μπορείς να τα πάρεις όταν ραντίζεις το λάδι στο φαγητό.  Αυτό συμβαίνει γιατί τα ακόρεστα λιπαρά που έχει το ελαιόλαδο αντιδρούν με ορισμένες ενώσεις που έχουν τα λαχανικά για να σχηματίσουν μια τρίτη ένωση η οποία μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση!

Αυτά δεν στα λέμε εμείς, αλλά ερευνητές που στα πλαίσια πρόσφατης έρευνας κατέληξαν στο γιατί η μεσογειακή διατροφή κάνει καλό στην υγεία.

Η μεσογειακή διατροφή, η οποία είναι υψηλή στο ελαιόλαδο και τα λαχανικά, φαίνεται να μειώνει την αρτηριακή πίεση και την πρόληψη των καρδιακών παθήσεων, είπαν οι ερευνητές. Όταν το ελαιόλαδο και τα λαχανικά χωνεύονται μαζί, οι συνθήκες στο στομάχι παρέχουν ένα περιβάλλον για τα λιπαρά οξέα να αντιδρούν με ενώσεις αζώτου που βρίσκουν στα λαχανικά, και αυτές ι ενώσεις σχηματίζουν μία ένωση, γνωστή και ως νιτρο λιπαρά οξέα, τα οποία έχει αποδειχθεί πως διατηρούν την πίεση του αίματος υπό έλεγχο.

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν ποντίκια για να ερευνηθεί ποια είναι η ιδανική ποσότητα νιτρο λιπαρών οξέων η οποία μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της αρτηριακής πίεσης και επικεντρώθηκαν στο κατά πόσον οι ενώσεις αναστέλλουν ένα ένζυμο που συμβάλλει στην υψηλή πίεση του αίματος. Τα ζώα στη μελέτη είχαν υψηλή πίεση αίματος, και τους δόθηκε για 5 μέρες ελαιόλαδο με οξέα ωμέγα 6 λιπαρά μαζί με νιτρώδες νάτριο, για να μιμηθούν τα συστατικά της μεσογειακής διατροφής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η διατροφή αύξησε το επίπεδο των νίτρο λιπαρών οξέων στους ποντικούς, και μείωσε την αρτηριακή τους πίεση.