Το ipop φιλοσόφησε για λίγο με τον Γιάννη Ζουγανέλη για την εποχή που ζούμε, τη Δημοκρατία, το lifestyle, τα πρότυπα, το μέλλον και την πολιτική, τον ρατσισμό και το περιθώριο! Όπως πάντα ο Γιάννης Ζουγανέλης είναι απολαυστικός.

  1. Πως βιώνετε την εποχή;
  2. Τα πράγματα είναι δύσκολα αλλά δεν πρέπει να μιζεριάσουμε άλλο. Πρέπει να μπούμε σε μία διαδικασία να βρεθούμε μεταξύ μας και να πιστέψουμε ο ένας στον άλλο. Πρέπει να επικαλεστούμε ότι καλύτερο έχει να προσφέρει η διάσταση της φυλής μας. Οι Έλληνες έχουμε και καλά πράγματα. Έχουμε αγάπη και φιλοξενία Πρέπει να μπει μία μεγάλη τελεία στο lifestyle.
  3. Σας ενοχλεί που υπάρχει;
  4. Έκανε τεράστιο κακό στην Ελλάδα. Δεν ήμασταν έτοιμοι για τέτοια πράγματα. Δεν πρέπει να ανήκουμε πουθενά και δεν πρέπει να υποστηρίζουμε αυτή τη ματαιοδοξία. Το lifestyle είναι ότι πιο ματαιόδοξο υπάρχει και φέρνει στην επιφάνεια ανθρώπους που δεν μπορούν να το προσεγγίσουν έτσι όπως προβάλλεται.
  5. Πιστεύετε ότι υπάρχουν ακόμα αυτές οι αντιλήψεις;
  6. Από τη μία πλευρά βρίσκονται οι ρομαντικές αριστερές αντιλήψεις που επιμένουν στις λογικές του πρώην ανατολικού μπλοκ και όχι του μαρξισμού και τις αηδίες που λέγονται και από την άλλη το lifestyle. Μάζες θέλει το ένα, μάζες και το άλλο. Είναι τραγικό να εκπορνεύεται η λογική και η σοφία.
  7. Πρότυπα μπορούν να βγουν στις μέρες μας;
  8. Στην καθημερινότητα υπάρχουν πρότυπα. Υπάρχουν οι αγωνιστές της καθημερινότητας που την κάνουν πιο ποιητική. Υπάρχουν πρότυπα στην φιλοσοφία ή την αρχιτεκτονική. Υπάρχουν εξαιρετικοί καλλιτέχνες, επιστήμονες και διανοούμενοι.
  9. Γιατί δεν βγαίνουν στην επιφάνεια;
  10. Γιατί επικοινωνείται μόνο η οικονομία που δεν είναι επιστήμη αλλά παραεπιστήμη. Η οικονομία δεν έχει έμπνευση μόνο διαπιστώνει. Λογιστές είναι. Λένε πολιτικές επιστήμες. Δείξτε μου την επιστημονικότητα στην πολιτική.. Δεν υπάρχει. Αναμασήματα είναι. Υπάρχουν τεράστιες προσωπικότητες γύρω μας τις οποίες δεν γνωρίζουμε καν.
  11. Μήπως κάνουμε και εμείς κάτι λάθος;
  12. Δεν είμαστε φιλομαθείς. Πρέπει να μπούμε σε μία διαδικασία δημιουργίας και να σταματήσουμε να είμαστε «υπάλληλοι» . Όταν δεν είσαι υπάλληλος δεν σε αγγίζει κανένα μέτρο. Πρέπει να σταματήσουμε να έχουμε τη λογική αφθονίας.
  13. Δεν είμαστε από τη φύση μας άπληστοι οι άνθρωποι;
  14. Η φύση δεν θέλει τον άνθρωπο άπληστο. Τον κάνει η πραγματικότητα και ο ανταγωνισμός. Εμείς γεννιόμαστε αθώοι.
  15. Πως μπορούμε να μιλάμε για φιλοξενία από τη στιγμή που έχουμε μεγαλύτερα προβλήματα όπως αυτό της ανεργίας;
  16. Ξεπεράσαμε το μέτρο. Δε σημαίνει ότι η φιλοξενία πρέπει να είναι τόσο ανοιχτή σε επίπεδο ο καθένας μέσα στο σπίτι σου. Δεν τολμάει να μιλήσει κανείς να πει την αλήθεια. Ούτε οι πολιτικοί ούτε τα δημοσιοποιημένα πρόσωπα. Ελάχιστα από τα δημοσιοποιημένα πρόσωπα είναι δημοφιλή.
  17. Είμαστε περισσότερο της εικόνας;
  18. Βεβαίως και είμαστε της εικόνας. Πρέπει να βρεθούμε μεταξύ μας και να δούμε την έτοιμη γνώση που μας έχει προσφερθεί απλόχερα. Αν διαβάσουμε Αριστοτέλη θα δούμε τι είναι αγάπη, τι είναι ζωή, τι είναι έρωτας. Αν ζήσουμε με αυτή τη λογική θα είναι καλύτερα για όλους. Ας προσέξουμε τη φράση «τα πάντα ρει». Ερχόμαστε για να καταστραφούμε και δεν το έχουμε καταλάβει. Μπαίνουμε στη διαδικασία του συνεχούς ανταγωνισμού. Αυτό το πράγμα όχι μόνο μας προσγειώνει αλλά μας υπογειώνει. Μας βάζει κάτω από τη γη.
  19. Εσείς έχετε βρει το νόημα της ζωή σας;
  20. Το νόημα της ζωής είναι η συνύπαρξη με τους ανθρώπους, να βρεθεί η αλήθεια και να αποποιηθούμε την πραγματικότητα που είναι το μεγαλύτερο ψέμα γιατί διέπεται από την εικόνα και τους νόμους οι οποίοι είναι στημένοι και αυτοί. Κάθε φορά συνθέτουν νόμους ανάλογα με τα συμφέροντα που θέλουν να καλύψουν. Αντί να βγαίνουν νόμοι να προστατεύουν τον πολίτη, βγαίνουν νόμοι να προστατευτεί το κράτος. Πρέπει να αλλάξουμε επιλογές. Δε μπορούμε να επιμένουμε σε αυτό το νωθρό, το εθνικά μειοδοτικό πολιτικό σύστημα.
  21. Θα άλλαζαν τα πράγματα με μία επανάσταση;
  22. Οι εποχές δεν είναι για επαναστάσεις. Δυστυχώς όπως έχουμε δει στις επαναστάσεις κατσικώνονται μερικοί οι οποίοι γίνονται χειρότεροι από τους πρώην καθεστωτικούς.
  23. Αγχώνεστε για το μέλλον της κόρης σας;
  24. Δεν αγχώνομαι. Θα βρεί τον δρόμο της. Είναι υποχρεωμένη να το κάνει. Αρκεί να μην παρασυρθεί από την εικόνα.
  25. Τελικά έχουμε δημοκρατία;
  26. Αυτή η δημοκρατία είναι του κωλού. Μία ψευτοδημοκρατία έχουμε που θεωρεί τη συνείδηση αδυναμία. Η κομματική πειθαρχία είναι μία γελοιότητα. Το σύστημα έχει καταπέσει.
  27. Είστε αρκετά πολιτικοποιημένος. Πολλοί συνάδελφοί σας έχουν βάλει υποψηφιότητα σε διάφορα κόμματα.
  28. Είμαι πρώτα πολίτης και μετά καλλιτέχνης. Δεν είμαι σε τέτοια φάση. Πιστεύω ότι αυτό που κάνω είναι πολύ πολιτικό. Η Ζούνη για παράδειγμα ήταν πολύ καλή. Ξέρετε τι αγώνα έκανε για να κάνει μερικά πράγματα; Τι νομίζετε; Ότι η Ζούνη πήγε εκεί για να βγάλει λεφτά; Και δεν είναι μόνο η Ζούνη. Είναι ο Βούρος, η Μελίνα Μερκούρη, ο Θεοδωράκης. Μην αντιμετωπίζετε ξεχωριστά τους καλλιτέχνες.
  29. Ασχολείστε με τον κοινωνικό ρατσισμό.
  30. Το ερέθισμα ξεκίνησε από τους κωφάλαλους γονείς μου. Ο μπαμπάς μου ήταν τεχνίτης. Ήταν εξαιρετικός μάστορας και σκάλευε την πέτρα. Μεγαλώνοντας κατάλαβα πόσο απαιτητικό παιδάκι ήμουν. Μου τα προσέφεραν όλα. Χωρίς να θέλω να πουλήσω μούρη, μεγάλωσα σε νεαρή ηλικία. Συνειδητοποίησα ότι κηδεμονεύω τους γονείς μου. Ήταν τεράστια ευθύνη. Έβλεπα ότι η κοινωνία δεν έκανε τίποτα για εκείνους. Τους άφησε αναλφάβητους και ο κάθε δημόσιος υπάλληλος στις διάφορες υπηρεσίες τους κοίταγε με μισό μάτι. Αργότερα ασχολήθηκα με τον κοινωνικό ρατσισμό αφορά την πλευρά των αναπήρων. Ο κοινωνικός ρατσισμός είναι σε κρίση γιατί χρειάζεται χρήματα, καλλιέργεια, μόρφωση, ελευθερία και ισότητα. Δεν έχουμε τίποτα από αυτά.
  31. Βρίσκονται αυτοί οι άνθρωποι στο περιθώριο;
  32. Από τις συνθήκες. Είναι τεράστια ντροπή. Δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν. Δεν υπάρχουν πολλά ειδικά σχολεία και δεν έχουν τα χρήματα να ισορροπήσουν με την αναπηρία τους. Ότι έγινε έγινε για τους ολυμπιακούς και τους παραολυμπιακούς αγώνες καθαρά για λόγους εντυπώσεων.