Σίγουρα το αφεντικό σου δεν πρόκειται να εκτιμήσει το να αρχίσεις να ροχαλίζεις στο γραφείο, η αλήθεια όμως είναι πως ένα 20λεπτο ύπνου ενισχύει ουσιαστικά την αποτελεσματικότητά σου στο γραφείο! Ουσιαστικά αυτό το power nap μειώνει τα επίπεδα της κόπωσης, βελτιώνει το χρόνο αντίδρασης και τη βελτίωση του συντονισμού.

Τι πραγματικά κάνει όμως ο 20λεπτος ύπνος στον οργανισμό σου;

Βελτιώνει τη μνήμη

Μελέτη από το Πανεπιστήμιο Northwestern έδειξε ότι οι συμμετέχοντες μπορούσαν να παίξουν στο keyboard με μεγαλύτερη ακρίβεια ένα τραγούδι που μόλις είχαν διδαχθεί, ενώ είχαν κοιμηθεί ένα 20λεπτο από ότι όταν δεν είχαν κοιμηθεί!
Επιπλέον, μία έρευνα από το UC Berkeley δείχνει ότι τα γεγονότα που διαδραματίζονται στη καθημερινότητα μας μένουν προσωρινά στον ιππόκαμπο του εγκεφάλου, προτού αποσταλούν στο προμετωπιαίο φλοιό για πιο μόνιμη αποθήκευση, η οποία γίνεται κατά τη διάρκεια του σταδίου 2 του ύπνου. Οπότε, αν δεν υπάρξει ο ύπνος, ο ιππόκαμπος «γεμίζει» και δεν θα είναι σε θέση να αποθηκεύσει νέες πληροφορίες.

Μειώνει το στρες

Νοσοκόμες που είχαν νυχτερινή βάρδια κοιμήθηκαν για δύο 20λεπτα στις 9 ώρες που κρατούσε η βάρδια τους. Μετά το τέλος της εργασίας τους δήλωσαν πως αισθάνονταν λιγότερο άγχος και ένταση! Οι ερευνητές της Ιαπωνικής μελέτης, σημειώνουν ότι αν οι γιατροί ακολουθούσαν αυστηρότερο χρονοδιάγραμμα snoozing κατά τα διαλείμματα τους, θα αισθανόντουσαν τα οφέλη από τον ύπνο πιο έντονα.

Αδυνατίζει!

Αυτό που γνωρίζουμε ήδη είναι πως όσο λιγότερο κοιμόμαστε τόσο λιγότερες θερμίδες καίει ο οργανισμός μας. Αν λοιπόν παίρνεις μέσα στη μέρα ένα 20λεπτο υπνάκο και καλύπτεις τις χαμένες ώρες από τον βραδινό ύπνο θα βοηθήσεις τον οργανισμό σου να μεταβάλλει θετικά τα επίπεδα των ορμονών της γκρελίνης και της λεπτίνης, καθιστώντας την απώλεια βάρους πιο πιθανή!