Ένας νέος πόλεμος έχει ξεσπάσει μεταξύ των κολοσσών των social media TikTok και Instagram με το δεύτερο να επιχειρεί πλέον με κάθε τρόπο να περιορίσει την προβολή του πρώτου στην πλατφόρμα του. Παρά τις προσπάθειες της μητρικής Meta να δημιουργήσει τα Reels, τα βίντεο από το άκρως δημοφιλές TikTok αναρτώνται ανεξέλεγκτα στο Instagram κυρίως από νέους ηλικιακά χρήστες. Για το λόγο αυτό, το Instagram βρήκε τον τρόπο να μπλοκάρει τα TikTok στα stories και τις δημοσιεύεις του.

Το Instagram μπλοκάρει τα TikTok στην πλατφόρμα του

Η πλατφόρμα προσπάθησε στην αρχή να περιορίσει αυτή τη συνήθεια, δίνοντας μπόνους για πρωτότυπα κλιπ μικρής διάρκειας, όμως οι χρήστες του Instagram εξακολουθούν να προτιμούν την ευκολία του TikTok, και αφού γυρίσουν εκεί τα βίντεό τους, τα αναρτούν συνέχεια και στο Instagram μαζί με το κινούμενο υδατογράφημα της ανταγωνιστικής πλατφόρμας. 

Τώρα το Instagram περνά στην αντεπίθεση και ανακοινώνει πως ο αλγόριθμός του θα κατατάσσει πλέον το περιεχόμενο με βάση την πρωτοτυπία. Αυτό σημαίνει ότι οι αναδημοσιεύσεις από αναρτήσεις άλλων χρηστών, το TikTok ή οπουδήποτε αλλού θα έχουν πλέον μικρότερη απήχηση και θα μοιράζονται λιγότερο στις επαφές του κάθε χρήστη. 

«Αν δημιουργήσετε κάτι από το μηδέν, θα πρέπει να λάβετε περισσότερα εύσημα από ό,τι αν κάνετε αναδημοσίευση κάτι που βρήκατε από κάποιον άλλον», είπε ο επικεφαλής του Instagram Άνταμ Μοσέρι σε ένα βίντεο που περιγράφει λεπτομερώς τις τελευταίες αναβαθμίσεις. «Θα κάνουμε περισσότερα για να προσπαθήσουμε να επιβραβεύσουμε το πρωτότυπο περιεχόμενο, ιδίως σε σύγκριση με το αναδημοσιευμένο περιεχόμενο.»

Αυτό, μεταξύ άλλων, σημαίνει πως θα βλέπουμε λιγότερες αναρτήσεις από λογαριασμούς meme που βασίζονται στην πρωτοτυπία άλλων.

Αν και το Instagram επιμένει ότι η κίνηση αυτή αποτελεί μια γενική σάρωση για τις αναδημοσιεύσεις, πολλοί εκλαμβάνουν την κίνηση ως έναν τρόπο αποσιώπησης των TikToks, με την ελπίδα ότι θα δοθεί ώθηση στα Reels.

Και τι θα γίνει με τους λογαριασμούς που επιθυμούν ειλικρινά να δώσουν ώθηση σε μικρότερες επιχειρήσεις μοιράζοντας τη δουλειά τους; Ο Μοσέρι αναγνώρισε ότι ο αλγόριθμος δεν θα προβλέπει απόλυτα αν το περιεχόμενο είναι πρωτότυπο ή όχι.

«Αν ο λογαριασμός συγκεντρώνει υλικό άλλων σελίδων, θα είναι πιο πιθανό να μπορέσουμε να εντοπίσουμε ότι δεν είναι πρωτότυπο το υλικό», δήλωσε. «[Αλλά] αν πρόκειται για κάποιον που προσποιείται ότι είναι αυτός ο πρωτότυπος δημιουργός, κάτι που είναι λιγότερο πιθανό αλλά θα μπορούσε να συμβεί, θα είναι δύσκολο για εμάς να το καταλάβουμε».

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News