Το TikTok έχει χαρακτηριστεί ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και δικαίως, αφού μέσα σε μόλις 5 χρόνια έχει καταφέρει να εδραιώσει την παρουσία του σε περισσότερες από 150 χώρες παγκοσμίως.

Η εφαρμογή, η οποία κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ το 2016, έγινε ευρέως γνωστή κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν οι νέοι ήταν κλεισμένοι στα σπίτια τους και διψούσαν για περιεχόμενο.

Ο θόρυβος βγαίνει σε καφέ αποχρώσεις και μας βοηθά να αποκοιμηθούμε – Πώς συνδέεται η τελευταία τάση του Tik Tok με την αντιμετώπιση της αϋπνίας και της συγκέντρωσης;

Μετρώντας σήμερα πάνω 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες, η εφαρμογή ολοένα και ανεβαίνει, ενώ υπάρχει μια ολόκληρη φιλοσοφία η οποία κρύβεται πίσω από την επιτυχία της. Αυτό που ο κόσμος ξεχώρισε από τη συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι η αμεσότητα που προσφέρει, η δύναμη του τώρα. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το γεγονός πώς με κομμένη την ανάσα οι χρήστες παρακολουθούν videos που γίνονται τόσο γρήγορα viral.

Ταυτόχρονα, πολλοί καλλιτέχνες είδαν τα κομμάτια τους να εκτοξεύονται, χάρη στη βοήθεια του TikTok. Πολλά από τα σημερινά διάσημα πλέον ονόματα της μουσικής σκηνής ξεκίνησαν την καριέρα τους στην εφαρμογή, συμπεριλαμβανομένων των Olivia Rodridgo, Lil Nas X και Dove Cameron.

Οι νέοι μουσικοί την προτιμούν για να λανσάρουν τα κομμάτια τους, ή ακόμα και να τα δημιουργούν από το μηδέν, ενώ οι δισκογραφικές εταιρείες για να προμοτάρουν τους καλλιτέχνες τους. Το πιο παράδοξο φαινόμενο φυσικά είναι το πώς τραγούδια άλλων δεκαετιών μπορούν να γίνονται ξαφνικά hits από το πουθενά.

Και εννοείται πως η προσοχή που έχει στρέψει η μουσική βιομηχανία προς το TikTok δεν είναι αβάσιμη. Τα τραγούδια που γίνονται τάση στην εφαρμογή συχνά καταλήγουν στο Billboard 100 ή στο Spotify Viral 50. Ακόμη, το 67% των χρηστών της εφαρμογής είναι πιο πιθανό να αναζητήσει τραγούδια αφού τα ακούσει πρώτα στο TikTok, σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη από την εταιρεία music-analytics MRC Data.

Τα δεδομένα της νέας αγοράς, τα καινούργια ονόματα της μουσικής δε χρειάζονται φήμη και επιβεβαίωση για το ταλέντο τους από τις δισκογραφικές, καθώς έχουν ήδη κριθεί από τόσους εκατομμύρια χρήστες της πλατφόρμας.

TikTok και μουσική βιομηχανία: Πώς συνέβαλε η πλατφόρμα στο να αλλάξουν οι όροι του «παιχνιδιού»;

TikTok και μουσική βιομηχανία
Unsplash

Πληρώνοντας δημιουργούς για την προώθηση τραγουδιών

Οι συμφωνίες προώθησης τραγουδιών μεταξύ μουσικών και content creator έχουν γίνει σημαντική πηγή εισοδήματος για τους δημιουργούς του TikTok.

«Το marketing που κρύβεται πίσω από τη μουσική στο TikTok είναι τεράστιο», είπε στο Insider ο Jesse Callahan, ιδρυτής της πρωτοποριακής εταιρείας μάρκετινγκ Montford Agency. «Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι δισκογραφικές έχουν φέρει καλλιτέχνες στο προσκήνιο τα τελευταία δύο χρόνια. Είναι επίσης ένας σημαντικός τρόπος με τον οποίο οι δημιουργοί έχουν κερδίσει πολλά χρήματα».

Τι στο καλό είναι FYP & POV; Το απόλυτο λεξικό της TikTok slang για να μην έχεις πια άγνωστες λέξεις

Συνεργασία με micro influencers

Ενώ η συνταγή της πρόσληψης influencers για να πυροδοτήσει μια μουσική τάση είναι δοκιμασμένη και επιτυχημένη, οι δισκογραφικές εταιρείες στρέφονται συχνά και στους απλούς χρήστες της εφαρμογής, γνωστοί και ως micro influencers, δεδομένου του ότι οι influencer κοστίζουν αρκετά ακριβά.

Ο τρόπος άλλωστε, που λειτουργεί ο αλγόριθμος του TikTok καθιστά δύσκολες τις προβλέψεις για το ποιο τραγούδι θα γνωρίσει μεγάλη επιτυχία στο άμεσο μέλλον. «Αντί λοιπόν να πληρώσεις κάποιον πασίγνωστο influencer, θα μπορούσες να πληρώσεις έναν micro influencer έναντι 200 δολαρίων βοηθώντας, έτσι, και τους ίδιους, καθώς θα αυξήσουν τις προβολές των βίντεό τους», δήλωσε στο Insider ο Zach Friedman, συνιδρυτής της δισκογραφικής εταιρείας Homemade Projects.

Δημιουργία μουσικών προκλήσεων

Είναι ο πιο διαδραστικός και μάλλον ο πιο αποτελεσματικός τρόπος διαφήμισης και προώθησης μουσικών κομματιών. Σε συνεργασία με την ομάδα marketing της πλατφόρμας, το brand δημιουργεί ένα challenge στο οποίο καλούνται να ανταποκριθούν οι χρήστες.

«Ο αρχικός τρόπος με τον οποίο θα λειτουργούσε το influencer marketing θα ήταν να πληρώναμε μερικούς λογαριασμούς με μεγάλη απήχηση, ωστόσο με τις προκλήσεις, υπάρχει τρόπος να κάνεις πραγματικό χαμό» δήλωσε στο Insider ο συνιδρυτής της Pearpop, Cole Mason.

Ξεχωριστά remix

Τα remix είναι εξαιρετικά δημοφιλή στο TikTok. Αντί να επενδύσουν στη viral επιτυχία ενός άγνωστου καλλιτέχνη, οι εταιρείες προτιμούν να προσθέσουν ένα ήδη καταξιωμένο όνομα στο remix ενός κομματιού.

@avemoves

this sound is everything 🖤💛💙 #avemoves dc @tracy.oj

♬ Love Nwantiti(Dance Ver) – FYP 🤍

«Ένα τραγούδι μπορεί να αποκτήσει ένα εντελώς διαφορετικό συναίσθημα, εφαρμογή, ακόμα και κοινό, όταν γίνεται remix, κάτι που του προσφέρει πραγματικά μια εντελώς καινούργια οπτική», είπε η Jacquelyn Schwartz, διευθύντρια στο πρακτορείο marketing, Creed Media.

Για να αξιοποιήσουν αυτή την τάση, οι δισκογραφικές εταιρείες συνεργάζονται με καλλιτέχνες remix και mashup ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την κυκλοφορία τραγουδιών στο TikTok.

Διοργάνωση ιδιωτικών ακροάσεων

Ορισμένοι καλλιτέχνες και εταιρείες συνεργάζονται με την ομάδα του TikTok για να φιλοξενήσουν ιδιωτικές συνεδρίες ακρόασης με δημιουργούς, προκειμένου να προωθήσουν ένα τραγούδι πριν από την κυκλοφορία του.

Τι είναι το Knee Thing που έχει γίνει viral στο TikTok και μπορεί να απογειώσει την σεξουαλική σου ζωή;

Το καλοκαίρι του 2020, καθώς η Miley Cyrus ετοιμαζόταν να κυκλοφορήσει το single της «Midnight Sky», η ομάδα της συνεργάστηκε με το TikTok για να προγραμματίσουν δύο ιδιωτικές κλήσεις μέσω Zoom με περίπου 15 δημιουργούς, για να τους δώσουν μια πρώτη γεύση πριν την κυκλοφορία του κομματιού.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News