Αντί να συνωστίζεσαι στο εμπορικό κέντρο όπως όλοι οι άλλοι αγοραστές της τελευταίας στιγμής, τι θα έλεγες να κάνεις τις αγορές σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Pinterest, Instagram, TikTok και τώρα Twitter: οι κύριες πλατφόρμες μπαίνουν όλες στο ηλεκτρονικό εμπόριο με ένα ζωντανό στοιχείο με τις αγορές μέσω social media να αυξάνονται συνεχώς. Είναι μια πρόσφατη τάση που έχει λάβει ώθηση από την παγκόσμια υγειονομική κατάσταση και θα μπορούσε σύντομα να αξίζει εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια.

Όλα όσα έγιναν στο δεύτερο ΙΚΕΑ Live Shopping Event με την Πόπη Τσαπανίδου

Αγορές μέσω social media: Θα γίνουν τα κοινωνικά δίκτυα κύριες πλατφόρμες αγορών;

Ο αριθμός των διαδικτυακών πληρωμών που πραγματοποιούνται έχει αυξηθεί με την πανδημία και οι μικροί έμποροι στρέφονται όλο και περισσότερο στα κοινωνικά δίκτυα για να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους. Ενόψει της εορταστικής περιόδου – και, ειδικότερα, της Ημέρας των Ευχαριστιών στις Ηνωμένες Πολιτείες, το YouTube είχε ανακοινώσει το “YouTube Holiday Stream and Shop”, μια εβδομάδα ζωντανών εκπομπών αγορών που φιλοξενούνται από δημιουργούς της πλατφόρμας. Οι εκθέσεις ήταν σε συνεργασία με μάρκες όπως η Walmart, η Samsung και η Verizon.

Το Instagram είχε ήδη δοκιμάσει τις δυνάμεις του στις ζωντανές αγορές με την εκδήλωση “10 Days of Live Shopping”, που διοργανώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021. Αυτή η εκδήλωση έδωσε την ευκαιρία σε ορισμένους διάσημους να προωθήσουν την επωνυμία τους όπως η Selena Gomez με την επωνυμία μακιγιάζ της “Rare Beauty” και την Olivia Parlermo με το “Olivia Palermo Beauty.”

Τον Μάιο του 2021, το Facebook ανακοίνωσε μια εβδομαδιαία συνεδρία “Ζωντανές αγορές” που θα πραγματοποιείται κάθε Παρασκευή. Η πλατφόρμα τη διαφήμισε ως έναν τρόπο για τις επωνυμίες να επιδείξουν τα νέα τους προϊόντα και να απαντήσουν άμεσα στις ερωτήσεις των καταναλωτών, αλλά κυρίως να επωφεληθούν από την παρουσία των χρηστών του Διαδικτύου για την ενίσχυση των πωλήσεων. Επειδή με τις διάφορες εντολές παραμονής στο σπίτι που τέθηκαν σε εφαρμογή κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η χρήση των κοινωνικών δικτύων έχει αυξηθεί σημαντικά, καθώς και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Στις αρχές Νοεμβρίου, το Pinterest αποκάλυψε την κυκλοφορία του «Pinterest TV», μια σειρά από πολλά επεισόδια ζωντανών αγορών.

αξίζει να αγοράσεις online
Pixabay

Η Πόπη Τσαπανίδου το παρουσιάζει το δεύτερο ΙΚΕΑ Live Shopping Event

Οι Influencers ως εγγύηση για τα brands

Η παρουσία εκεί όπου οι καταναλωτές περνούν τον περισσότερο χρόνο τους είναι ένας στόχος για τα brands: «Η ανακάλυψη και η έμπνευση μπορούν να συμβούν οπουδήποτε και θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι συναντάμε τους πελάτες μας εκεί που βρίσκονται», δήλωσε ο William White, επικεφαλής μάρκετινγκ της Walmart. Πρόσφατα, ο Αμερικανός λιανοπωλητής συνεργάστηκε με το Twitter για να προσφέρει το πρώτο του live shopping event. Για την περίσταση, το κοινωνικό δίκτυο προσέλαβε τον τραγουδιστή Jason Derulo ως οικοδεσπότη μιας διαδικτυακής εκδήλωσης “ζωντανής ροής με δυνατότητα αγοράς”.

«Η ζωντανή ροή στο Twitter δίνει στις επιχειρήσεις τη δύναμη να αλληλεπιδρούν με τους πιο σημαντικούς θαυμαστές τους», αναφέρει το Twitter στο επίσημο ιστολόγιο του. Μετά από έναν πρώτο γύρο δοκιμών με ορισμένες μάρκες, το Twitter επιβεβαίωσε ότι θα ξεκινήσουν και άλλες συνεργασίες με «περισσότερους εμπόρους στις Ηνωμένες Πολιτείες τις επόμενες εβδομάδες».

Σε μια μελέτη που παρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 2021, το 61% των ερωτηθέντων είπε ότι τους αρέσει περισσότερο μια επωνυμία όταν συμμετέχει σε μια τάση στο TikTok. Οι καταναλωτικές συνήθειες επηρεάζονται όλο και περισσότερο από… influencers. Στο YouTube, το 89% των χρηστών του διαδικτύου δήλωσαν ότι πιστεύουν στις συστάσεις των δημιουργών στην πλατφόρμα.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News