Σε μια πρωτοφανή ενέργεια προχώρησε τις προηγούμενες μέρες η Κυβέρνηση της Νορβηγίας ανακοινώνοντας πως θα ισχύσει νέος νόμος για τους influencers, o οποίος ορίζει πως κάθε χρήστης οφείλει να δηλώνει εάν η δημοσίευση του έχει υποστεί επεξεργασία.

Συγκεκριμένα, κάθε φωτογραφία στην οποία “το σχήμα και το μέγεθος του σώματος ή το χρώμα του δέρματος έχει αλλάξει μέσω επεξεργασίας ή κάποιου άλλου χειρισμού” άπτεται του συγκεκριμένου νόμου. Πρόκειται για μια προσθήκη στην νομοθεσία η οποία έχει στόχο να προστατεύσει τους χρήστες από τα μη ρεαλιστικά προβαλλόμενα πρότυπα και τον αντίκτυπό τους στην κοιωνία και την ατομική ψυχική υγεία. Ο αρμόδιος υπουργός για την οικογένεια και τα παιδιά της Νορβηγίας δήλωσε: ”Το body pressure είναι παρόν στο εργασιακό περιβάλλον, στην δημόσια σφαίρα, στο σπίτι και στα media. Ο νόμος που προβλέπει ότι οι influencers πρέπει να δηλώνουν εάν οι φωτογραφίες τους είναι επεξεργασμένες είναι ένα μέτρο κατά του body pressure. Ευελπιστούμε ότι το μέτρο αυτό θα συνεισφέρει στο να κάμψει τον αρνητικό αντίκτυπο που έχουν οι διαφημίσεις, ιδιαίτερα στα παιδιά και τους νέους”.

Αυτή είναι η απαγόρευση του Instagram στους influencers!

Τι προβλέπει ο νέος νόμος για τους influencers

Ο νόμος θα ισχύσει για όλες τις πλατφόρμες κοινωνική δικτύωσης συμπεριλαμβανομένου του Instagram, του Snapchat, του Tik Tok και του Facebook. Σύμφωνα με τον νόμο, όσoι influencers δεν δηλώνουν ότι έχουν παρέμβει με οποιονδήποτε τρόπο στην φωτογραφία τους, είτε πρόκειται για προσθήκη φίλτρου είτε για τη χρήση κάποιου λογισμικού επεξεργασίας, θα αντιμετωπίζουν κλιμακωτά πρόστιμα και σε εξαιρετικές περιπτώσεις ακόμα και φυλάκιση.

Η θέσπιση του νέου νόμου προκάλεσε αντιδράσεις στην κοινότητα των influencers της Νορβηγίας οι οποίοι δεν αντιμετώπισαν θετικά την αλλαγή στις εργασιακές τους συνήθειες. Η Eirin Kristiensen, 26χρονη influencer από την Νορβηγία δήλωσε: “Κατά την γνώμη μου είναι ο εύκολος δρόμος να διορθώσεις το πρόβλημα που όμως δεν θα προκαλέσει πραγματική βελτίωση. Τα προβλήματα ψυχικής υγείας προκαλούνται από τόσους άλλους παράγοντες παρά από μια ρετουσαρισμένη φωτογραφία. Ένας ακόμα περιορισμός στις διαφημίσεις δεν θα αλλάξει τον τρόπο που νιώθουν οι νέοι”.

Οι Ελληνίδες celebrities που αυτές τις μέρες έδειξαν ότι υπάρχουν influencers για καλό σκοπό

Μένει να δούμε εάν κάτι τέτοιο μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη και κατά πόσο είναι δυνατόν να ελεγχθεί εάν κάποια φωτογραφία έχει πραγματικά υποστεί επεξεργασία ή όχι. Είναι ωστόσο σίγουρο ότι η Νορβηγία άνοιξε τον δρόμο για την ρύθμιση του νομοθετικού πλαισίου που αφορά τους ανθρώπους που ασχολούνται επαγγελματικά με τα social media και επηρεάζουν τους χρήστες τους.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News