Τα τελευταία χρόνια, παρατηρούμε ότι όλο και περισσότεροι νέοι έχουν χάσει το ενδιαφέρον τους για την παραδοσιακή τηλεόραση και τα προγράμματα που παίζονται σε αυτή. Παρόλα αυτά, τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας συνεχίζουν να είναι οπαδοί της, ανεξάρτητα της αλλαγής που παρατηρείται στη νέα γενιά. Πάμε, λοιπόν, να εξετάσουμε το ερώτημα, γιατί οι νέοι δεν βλέπουν τηλεόραση και ποια μέσα έχουν πάρει την θέση της στην προτίμηση της νέας γενιάς;

Τα νεότερα στοιχεία της έρευνας

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης της Ofcom, οι νέοι στην Βρετανία παρακολουθούν περίπου το ένα πέμπτο της προγραμματισμένης τηλεόρασης από εκείνους άνω των 55 ετών. Ωστόσο, τα άτομα ηλικίας 16 έως 24 ετών ήταν κατά μέσο όρο μία ώρα και έξι λεπτά στα προγράμματα της τηλεόρασης. Σε αντίθεση βέβαια με την παλιά γενιά, η οποία περνούσε σχεδόν 6 ώρες την ημέρα μπροστά από την τηλεόραση.

Σύμφωνα με την διευθύντρια της Ofcom, Eleanor Marks, η επανάσταση του streaming διευρύνει το χάσμα των τηλεοπτικών γενεών. Παράλληλα, δημιουργήθηκε μια μεγάλη απόσταση στις τηλεοπτικές συνήθειες των νεότερων και των μεγαλύτερων σε ηλικία ανθρώπων.

Η νέα δυνατότητα στο YouTube θα καθησυχάσει όλους τους γονείς

οι νέοι δεν βλέπουν τηλεόραση
Freepik

Πού αποδίδεται αυτή η τεράστια διαφορά;

Η χρήση εναλλακτικών οπτικοακουστικών μέσων, πλατφορμών και υλικού από την νέα γενιά είναι η βασική αιτία που οι νέοι δεν βλέπουν τηλεόραση. Πιο συγκεκριμένα, τα νεαρά άτομα απολαμβάνουν να παρακολουθούν προγράμματα και υπηρεσίες στο διαδίκτυο όπως επίσης και βίντεο μικρής διάρκειας. Παράλληλα, σύμφωνα με την έκθεση της Ofcom έχει παρατηρηθεί μεγάλη αύξηση στην χρήση συνδρομητικών υπηρεσιών, όπως είναι το Netflix, το Amazon Prime Video και το Disney+. Ακόμα, η Ofcom υποστηρίζει ότι περίπου ένα στα πέντε σπίτια στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει εγγραφεί και στις τρεις μεγαλύτερες υπηρεσίες streaming.

Επίσης, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι και στην Ουαλία, αποδείχθηκαν ολοένα και πιο δημοφιλή αυτές οι πλατφόρμες με το 70% των νοικοκυριών να έχουν πρόσβαση σε τουλάχιστον μία, ενώ αντίστοιχα το ποσοστό το 2021 ήταν στο 64%.

Η έκθεση σημείωσε ότι 9 στα 10 άτομα ηλικίας 18 έως 24 ετών παρέκαμψαν τα τηλεοπτικά κανάλια και κατευθύνθηκαν σε υπηρεσίες streaming, on-demand και βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όταν αναζητούσαν κάτι να παρακολουθήσουν. Αντίστοιχα, το 59% των ατόμων ηλικίας 55 έως 64 ετών εξακολουθούν να επιθυμούν να κάνουν την περιήγησή τους στα κανάλια της τηλεόρασης για να παρακολουθήσουν κάποιο πρόγραμμα ή εκπομπή.

Τέλος, το γεγονός ότι οι νέοι δεν βλέπουν τηλεόραση και προτιμούν να παρακολουθούν βίντεο μικρής διάρκειας σε υπηρεσίες διαδικτύου όπως το YouTube και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ίσως δείχνει ότι υπάρχει ένας κορεσμός στη νέα γενιά από τα προγράμματα που υπάρχουν στην τηλεόραση και ότι θα πρέπει να υπάρξει μια αλλαγή για να μπορέσει να επιβιώσει.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News